Friday, January 18, 2008

Done!

My creation, originally uploaded by lille-ursus.

Now I'm done with the tiny blouse - I sewed bias tape at the end of the sleeves and at the bottom of the blouse. Unfortunately that didn't make it in the pictures!!

The 2 textile buttons (from lovely "Små Tekstiler") don't have a purpose other than looking nice! I sewed in small, hidden poppers instead.

Yesterday I also got new fabric from the USA. I love it when spring colours start to appear again. I'm so fond of pastels and like to mix it with other colours such as brown and purple.

Finally I need to mention that this georgeous little shop has a 50% sale on Marimekko clothes...I'm going there this afternoon!!

Perhaps I will ask me dear friend Lise Lotte if she wants to come along....we often go there together!

3 comments:

  1. Tag mig med på Marimekko udsalg! Det gad jeg godt.

    ReplyDelete
  2. Ja, Mette og Ulla, jeg vil sgi også med og hvis Marimekko taskerne også var sat ned, så ville jeg rydde hylderne!

    Fantastisk lille bluse, Ulla, hvor ville jeg ønske, at jeg havde én i den størrelse!

    En dag vil jeg lære at sy...

    ReplyDelete
  3. Udsalget var lidt af en skuffelse rent tøj og taske mæssigt, Mette og Anne! Stort set ingen tasker var sat ned - kun tøj....
    Jeg ledte efter kjoler ligesom min gamle lommekjole, men der var mest t-shirts og skjorter, som efter min mening havde et lidt konet snit!

    Meeeen, så fik jeg jo min smukke, prikkede skål og den er jeg meget begejstret for.

    Tak for ros for den lille bluse, Anne. Jeg er selv vild med modellen og kunne ønske mig at finde den i voksenstr.

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.