Wednesday, January 23, 2008

Ginger Blossom and a "sømandstrøje"

These days I'm waiting for a new fabric to become available in the fabric shops.

It is designed by Sandi Henderson and called Ginger Blossom. There are several designs in the line that I would like to turn into clothes, but for now I really just want the one in the picture.

The colours are perfect - red, pale blue, pale pink and a little yellow to keep all the pastels company.

The fabric is due to be on the market in December/January, so I guess it is just a matter of time. I will wait.....

I have ordered some yarn here for a little sweater size 1 year. I think it is going to be for my cousin's future baby....

The pattern is what we here in Denmark call a "sømandstrøje" - in English the direct translation is a sailorsweater. But it looks like this.

The yarn is a beautiful grey-bluish colour called aqua and made out of 50% cotton and 50 % acrylic.

Pure cotton never seems to keep the shape on the final result, so that is why I "allowed" the acrylic! I dislike un-natural materials and try to avoid them if possible.

I'm sorry that the picture looks like I've been taking it at night time - but these rainy, dark days.....

6 comments:

  1. Hver gang jeg ser alle de smukke stoffer, du viser her på siden, så før jeg simpelthen sådan lyst til at lære at sy!
    Du er så god til at finde noget, der bare er så fint :-)

    Sømandstrøjer er bare en klassiker, sådan en burde jeg vist strikke til naboens dreng, han ville være kæk i sådan en.
    Var der ikke noget med, at opskriften var i Ingelise engang?

    Jeg vil sørge for at få gjort noget ved den fine pris du gav mig forleden, jeg har vist fundet dem, den skal gives videre til :-)

    ReplyDelete
  2. I finally sorted through all my grandmother's buttons. There are some beautiful vintage buttons in there. i can't wait to find projects for them!

    This fabric is lovely, like Ginger snaps!

    ReplyDelete
  3. Ser rigtig sødt ud det stof. Og sømandstrøjen er jeg helt vild med. Er det ikke på små pinde (2½).

    I aften skal vi til det igen. Håber vi også fejer Slovenien ud af banen. Vi sidder klar foran fjerneren kl. 18.05! Kom så Danmark!

    ReplyDelete
  4. Thank you for your sweet comments all of you!!

    Jeg synes du skal give dig i kast med det, Anne...Tænk hvad det ikke kunne blive til!!

    Det er lidt sjovt med sømandstrøjer, for vi havde dem altid da jeg var barn - MED høj hals og de kradsede. Så jeg har egentlig hadet dem i mange år...lige indtil Emil blev født!
    Men nu må jeg bare lave en.
    Jeg ved faktisk ikke om opskriften har været i Ingelise.(Trods deres HÅBLØSE stofvalg har de nu ofte gode sy modeller) Den her er fra HP og designet af Lene Holme Samsøe.
    Mht. prisen kan jeg godt forstå hvis det kan være lidt af en "plage" med alle dem du har fået - og det er garanteret bare 1 ud af et utal? ;0)

    You are so lucky to have your grandmother's buttons, Jennifer. The ones I have from my grandmother are still in my sewing box - I'm so afraid to loose them!!
    Lovely hat you made for your daughter - she looks so sweet :0)

    Tak skal du have, Gitte. Jeg er også spændt på at få fat i noget af det - jeg er frygtelig mht. stof!!
    Sømandstrøjen skal strikkes på pind nr. 2½ og 3, så dit kyndige øje så rigtigt...
    Tror du det bliver ved med at gå med Danmark? Jeg under dem det sådan...Nå, kampen starter om 20 minutter! Spyt, spyt og krydsede fingre!!! :)

    ReplyDelete
  5. Thank-you for the eye candy, Ulla. I can see why you can hardly wait for that fabric to become available in the shops - it's very lovely. I also love the child's sweater pattern, that will make a great gift for your cousin's babe. Looks like you have some great projects to look forward to.

    ReplyDelete
  6. Det gik godt ;-)
    Tror på finalen.....

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.