Tuesday, January 29, 2008

My childhood's fashion

"Spændende børnetøj", originally uploaded by lille-ursus.

When I was a child, my mother got a sewing magazine every month. It was called "Alt om Håndarbejde".

I remember her excitement whenever the mailman brought it to our door. And she always "saved" it for a special time of day - usually at night when she was done making the domestic duties.

I found it rather funny to read "Alt om Håndarbejde" too. In the magazines there were special pages for children. Crafty things which were pretty but easy to make.

When I moved into my own flat at the age of 19, I subscribed to the magazine. I carried on the tradition about getting new and exciting ideas from a crafty sewingmagazine. Maybe you could say, that "Alt om Håndarbejde" was the flickr and ravelry of that time..... ( And a sentence like that, makes me feel like I was born in the Early Stone Age!!!!)

Sadly the magazine joined with another crafty magazine - But according to me nothing has been able to follow in the old magazine's footsteps.

Now it looks like this.

Luckily I have a lot of my old magazines left and I have this old book (1981) which a friend of mine gave to me. The book has a collection of children's patterns from "Alt om Håndarbejde" and it is quite funny to look in it. Both for knitting and sewing people...

I might just sew some of the clothes....

4 comments:

  1. helt enig :-)

    jeg har også fået Spændende Børnetøj og der er nogle rigtigt fine ting i, men om jeg nogensinde får tegnet mønstrene op i fuld størrelse står hen i det uvisse ;-)

    ReplyDelete
  2. Det bliver bestemt også min store bekymring, Mette - jeg HADER at forstørre mønstre op!!!

    Jeg håber, at du er blevet frisk - ellers rigtig god bedring :0)

    ReplyDelete
  3. Hver gang jeg ser en stak af de gamle AoH, køber jeg dem - og man ser dem heldigvis af og til med de der "smukke" gule samlemapper på til ingen penge på loppemarkeder. Jeg har helt tilbage fra de første år.
    Elskede dem af samme grund som du; de sjove og anderledes hobbysider. Ingelise er slet ikke det samme.

    ReplyDelete
  4. Dejligt med en "artsfælle", Bettina!! Jeg synes altså også at de rummer så mange fine ideer - nogle af deres modeller er jo nærmest blevet moderne igen ( med et par små justeringer!!)

    Det var ret pudsigt, for jeg fandt forleden i et af AoH bladene et mønster på en ærmeløs
    buksedragt(!) som min mor syede til mig, da jeg var 6 -7 år gammel...Jeg kunne huske fotoet SÅ tydeligt - Det var ren nostalgi :0)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.