Thursday, January 03, 2008

How do you make a man buy yarn?

For quite a few days, I have been asking Christian when he decides on the yarn for his Cobblestone.....

I'm getting rather restless - I really want to knit it for him.......and it does look like a fun pattern to make. He has been seing a lot of yarn on the internet - sometimes because I "push" him a little or because I accidently find a yarnshop on the computer when he is the same room as me!

Brown or green are the colours he has in mind - but being a hunter and a lover of naturerelated activities, he already has a whole lot of green/grey Fjällräven or Haglöfs clothes (if I may say so!!) Now, it isn't me who is going to decide nor wear it - so hush, hush Ulla!!!

In my search for yarn I found this lovely shop called "Tante Hanne" which I haven't seen before. In her shop she carries all these wonderful yarns, which you can see in the pictures.

In the left hand upper corner it is "Pure Lana", in the right hand upper corner "Navia" and finally it is "Gotlandsk pelsuld" from Filcolana.

Christian (very funny!) suggested a sweater made entirely in wool from Musks from this shop: Arnica.dk It wouldn't become very expencive to knit - only 5040 Danish kroner!!!! But I bet it will be warm then......

Actually he is rather sensible, my dear, sweet husband - he doesn't want to buy the yarn on the internet because he can't feel and see the yarn properly.....I can't blame him for this point of view though!

12 comments:

  1. Does he want that sweater or not......?!

    ReplyDelete
  2. Just my words!!

    Actually he is VERY happy about me knitting the sweater for him. It is quite a few years since I made one for him...

    ReplyDelete
  3. Nu må han da bestemme sig!!:-)
    Jeg har 250 gram moskus uld på lager,- min kæreste arbejder i Grønland ind imellem, og kan købe til 288 kr pr 50 gram. Jeg bad ham om garn til et sjal og han kom hjem med 250 gram :-),- jeg kommer vel på 50 gram. Men moskus er 8 gange varmere end almindelig uld, så hils lige Christian og sig det blir altså for varmt *S*. Ingenlunde er der SÅ koldt herhjemme!! Jeg må da lige ha en kig på den side du henviser til,- måske man mangler et eller andet;-)

    ReplyDelete
  4. Ja, han er træg i optrækket med det garn - eller også er jeg bare utålmodig !!

    Det er godt nok varmt det moskusgarn - jeg kan godt huske det fra en messe, at det var meget varmere end uld. Jeg sveder næsten ved tanken om sådan en....

    ReplyDelete
  5. Sounds like you need to make a visit to a yarn store... afterall then he will be able to tell by touch which yarn he likes best. Isn't is amazing how many wonderful yarns there are to choose from?

    ReplyDelete
  6. I think you are right, Katherine - and guess what? Tomorrow will be the day!

    I understand why he can't choose from pictures only. So I hope he finds what he wants in the store...

    ReplyDelete
  7. Cobblestone er "hot" lige nu. Overvejer stærkt at gøre som Liselotte eller Karen og strikke den som en trøje til mig selv. Ville gerne strikke den til min søn - men svaret var "Det behøver du ikke mor - jeg har jo lige fået en masse tøj" (1. Vi har lige arvet en sæk med 12 sweatshirts og trøjer - 2. Tror ikke det er sejt med hjemmestrikke fra mor......)

    ReplyDelete
  8. Åh ja, Gitte J. hvor jeg kender den slags svar - dem fik jeg også mange af i en periode...De vil så nødigt såre os med et blankt nej!
    Men alligevel synes jeg, at det er godt at de melder ud fra starten, så man ikke bruger evigheder på at lave noget som ikke bliver brugt.

    Men nu er hjemmelavet pludselig i høj kurs igen hos os - specielt Anne-Sophie, men også Emil vil meget gerne bruge det...

    ReplyDelete
  9. Håber, at i finder garnet i dag, Ulla, så du kan komme i gang.
    Kører i mon til Matilde??

    Jeg bliver nødt til at køre en tur til Odder, kan jeg se, der ser godt nok dejligt ud i den garnbutik :-)

    Ha' en hyggelig fredag.
    Kh Anne

    ReplyDelete
  10. Du har ganske ret, Anne; vi er næsten lige kommet hjem derfra MED garn...og desværre UDEN opskrift!!!
    Det er intet mindre end en katastrofe! Heldigvis ligger den stadig hos Matilde og min søster henter den i eftermiddag - hun bor i Viborg og skulle alligevel ind til byen.

    Jeg var ellers opsat på at starte øjeblikkeligt. Christian derimod væbner sig med tålmodighed - et par år!!! Efter jeg kørte galt og fik alle diskusprolapserne, har jeg ikke været hurtig til at strikke som førhen. Han er vældig morsom.....Meeeeen, bare vent!!

    ReplyDelete
  11. Du har ret - det er godt de melder ud, og som jeg kan se på din kommentar, så er der håb for mig endnu (med hensyn til Sørenn). Lise er jo heldigvis glad for det meste af det jeg laver, på nær et par benvarmere, som jeg strikkede sidste år. Jeg har ikke set dem siden den morgen jeg efterlod hende i børnehaven påført de 2 "dimser" - gad vide om hun gravede dem ned.......
    Jeg har ikke set dem siden! Re. opskrift - jeg kan da maile dig antal masker du skal starte med ;-)

    ReplyDelete
  12. - Og så har jeg forøvrigt tænkt mig at gå tidligt i seng i aften......

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.