Monday, January 07, 2008

Jamming...

If you visit our house these days, you will hear a lot of jamming....Even if you just pass outside it!!
This Christmas Emil put a guitar on his list of wishes. And lucky he was indeed - his grandparents went to the music store and bought him one. I must not forget the fancy, black bag to carry the guitar in, which they bought him too. (He looked rather tough when he went off to sleep at a friend's with his guitar on his back!!)
All Christmas he played for us - happy songs, quick songs, saaaaaaaaad songs, rock songs, classic songs and pop songs. The fact that he hasn't learned how to play guitar yet, didn't stop him at all....
He also got two EM footballs, but changed one of them into a tuner (I think it is called that). So now he can play IN tune.
He now has a guitar book, a guitar DVD and the will to learn, so I guess it will not take long before he plays real songs.
Anne-Sophie plays the piano and has done so for quite a few years. So when she started playing "Right next to the right one" by Danish Tim Christensen, Emil quickly grabbed his guitar and ran upstairs to her room. "Would you like to jam, Anne-Sophie?" he asked her.
This really made me smile....that boy is always so positive and openminded. I don't think that I know any person as happy as him - he hardly ever is negative nor angry..........
The last thing I need to mention is that Emil agreed for me to write about him and his guitar!!

7 comments:

  1. Nåh... nu forstår jeg. Lyder som liv og glade dage i huset. Det må være fantastisk dejligt med musikalske børn. Og så elsker jeg "Right next to the right one".

    ReplyDelete
  2. Det er også rigtig dejligt. Jeg elsker det også selv - dét med at spille...
    I går fik den hele armen og Emil kunne slet ikke holde med at spille. Han gik op i det med liv og sjæl...Skønt! (Dog rungede det en smule for ørerne da vi var kommet i seng!!)

    ReplyDelete
  3. Åh, så dejligt at læse om glade og positive børn med mod på at lære og lege, for det er musik jo også, glad leg.

    Her i huset spilles også guitar og klaver, og det har vi alle meget fornøjelse af, Torben kan også spille trommer, men jeg orker ikke sådan en larmende aktivitet oven i alt det andet, så trommesættet blev engang solgt til fordel for et nyt spisebord :-)

    Amanda har Tim Christensen sang på sin mobil, og den bliver spillet meget tit, ofte med hørebøffer på og lidt spæd skønsang til ledsagelse, hyggeligt...

    ReplyDelete
  4. Ti hi.. Derfor har mine forældre valgt at rejse væk en uges tid!!:-) Nej, jeg tror da bestemt ikke det genere nogen.. Dejligt med liv i huset, og i hans alder kan man også forstå når der skal tages hensyn. Men klart skal der øves, og det kan i en periode gi tinnitus, men heldigvis den slags, som forsvinder igen. Og skøn sang han øver på:-)

    ReplyDelete
  5. Awww, soon you will be the Partridge Family!

    ReplyDelete
  6. HA - HA!! They do enjoy it, our children...who knows how fare they will take it?

    ReplyDelete
  7. Lidt omvendt rækkefølge! Jeg sov vist lidt!

    Jeg er simpelthen så glad for at begge vores børn er bidt af at spille musik, Anne. Det giver, og vil give, dem meget - både for dem selv alene og i fællesskab med andre.
    Jeg har vist sagt det en mia. gange før, men jeg holder SÅ meget af børns syn på og tilgang til livet. Det imponerer og inspirerer mig dagligt...
    Det er lidt pudsigt at i også ynder guitar og klaver. Christian spillede også trommer i tidligere tiders ungdom - hans sæt blev bare omsat til en knallert!!

    Musik er en utrolig stor del af min hverdag. Jeg lytter med glæde hver eneste dag. Det varierer bare i genre alt efter mit humør.
    Tim Christensen er jeg jo også stor fan af og ikke mindst hans tidligere band Dizzy Mizz Lizzy.

    Ja, Gitte det kan være lidt larmende ind i mellem, men for det meste rør det mig ikke så meget. Det giver sådan en dejlig stemning af glæde...
    Jeg elsker også den sang - den giver mig næsten gåsehud hver gang jeg hører den! :0)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.