Thursday, January 10, 2008

Finally at my sewing machine again...

Dotty tunic/dress, originally uploaded by lille-ursus.

For some time I haven't had the energy to sew on my sewing machine at all. I know exactly why, and I just have to deal with that. (the old, lousy back and neck!!!) I guees things didn't get any better by the fact that I had set up my mind to make a lot of (TOO many) Christmas present myself this year....

But the last few days my motivation and energy have returned, and yesterday I finished this little tunic/dress size 92 cl.

It took a deep breath to put my pair of scissors into this adoring, dotty, Swedish fabric - I like it SO much. But I am satisfied with how the project turned out, and then I don't mind having used some of it.

In fact it is also my 1st contribution to the flickr group, which this sweet girl started....

I still have about 1,50 m which is entirely for me. I think I'm going to use it on a tunic for myself, or some pillows for the couch, or a runner for the table in the kitchen, or.....

7 comments:

  1. Hvor er den bare fin, Ulla!

    Og stoffet, det er så lækkert, kan godt forstå, at du havde svært ved at klippe det første hak.

    Måske skal vi engang lave en midtjysk udflugt op til Klippan, så vi kan få styret vores garn- og stof-indkøbs-lyst.
    Der er mange penge at spare, har jeg hørt, og en lille tur til Sverige er jo altid godt :-)

    Det er ærgerligt for dig, at nakke og ryg gør det vanskeligt for dig at sidde ved maskinen, synd når du finder så meget glæde og ro ved det.

    Kh Anne

    ReplyDelete
  2. Tak for det, Anne.

    Du har et trænet svensk øje kan jeg høre ;0) De kan bare noget ganske særligt indenfor design.

    Det lyder som en glimrende idé med en lille svenskerudflugt. Jeg bliver aldrig nogensinde færdig med det skønne land og dets dejlige indbyggere....

    Ja, det er træls med de skavanker. De stammer fra en bilulykke for 7 år siden, hvor jeg fik 4 diskusprolapser i nakken, midterryggen og lænden.

    Faktisk syede og strikkede jeg stort set ikke i de 4 - 5 første år efter ulykken, mens operationer og div. stod på. Og det var lidt af en katastrofe, da det er så stor en del af den jeg er...

    Men, som jeg sagde til dig forleden dag, har du jo været den allerstørste inspiration til min tilbagevendte strikkelyst. Det er så tydeligt at fornemme din begejstring og store glæde ved strikkeriet, at det smitter!!
    Før lod jeg være fordi det gør ondt at strikke, men også fordi jeg var så provokeret over hvor dræbende langsomt det går for mig nu.
    Men så holder jeg mange pauser i løbet af en strikkedag og lader det ligge i et par dage...

    Jeg investerede sågar i en strikkemaskine - den er ikke helt kommet i omdrejninger. Det kommer den dog!

    Sikke en langtrukken saga du fik...det må du undskylde!

    Hav en rigtig dejlig dag - jeg håber, at du snart kommer ovenpå igen. (Irriterende at den første behandling ikke virkede efter hensigten!!!)

    KH Ulla

    ReplyDelete
  3. ...helt ærligt, kan en sjællænder ikke komme med på den udflugt...?! Hvem der bare kunne passe den kjole, for det stof er så skønt! knus Mette

    ReplyDelete
  4. Tak for det, Mette :0)
    Du skal være så hjertelig velkommen (uanset hvilken landsdel du kommer fra!!!)
    KH Ulla

    ReplyDelete
  5. Den er bare så sød ;-)

    Endnu en tilmelding til udflugt.

    Lyder alvorligt med din nakke/ryg?

    ReplyDelete
  6. Mange tak, Gitte! Du er bestemt også hjertelig velkommen. Sikke en hyggelig (og sikkert bekostelig!)tur vi kunne få....

    Jeg kan desværre ikke arbejde som pædagog længere, er pga. bilulykken invalideret 65 % og hjemmegående.
    Men livet indeholder heldigvis så meget andet værdifuldt...

    Nå, Gitte - sengetid... :0)

    ReplyDelete
  7. Bilulykke - hold da op. Du har ret i at livet går videre - men det er altså ikke altid retfærdigt. Jeg sidder dog med en fornemmelse af, at du ikke sådan er at stoppe ;- Uffff - har også lavet en proil på Ravelry.com. Skulle jeg aldrig ha' gjort - sikke alle de gratis mønstre der ligger der - og inspiration.... hold da op - Der er nogen der må tage denne PC fra mig! GÅ SÅ I SENG GITTE!!!

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.