Wednesday, May 20, 2009

"Peacock" and spice

Finally I finished the dress with the feather and fan pattern - my very first pattern knitting ever!! I'm actually rather proud that I didn't start a new knitting project before finishing this one!! I had promised myself that the dress HAD to be done, before the noda cardigan and the elephant vest from Navia were taken out of the knitting basket!

It wasn't that hard to do the pattern knitting as I had expected - eventhough i made the dress look slightly different from the original photo! I simply didn't understand a bit of the recipe and tried to knit what it said.....so the top part of the front and the back have been re-designed!

All I have to do now, is crochet some buttonhole loops and add some buttons on the back.

I have already started the gorgeous cardigan from Noda. I love that cardigan so much!! And the Junik yarn which I'm using for it, is absolutly stunning.....the only thing I hate about it, is all the yarn fibers which I tend to breathe in while knitting!

9 comments:

  1. Ulla, du er 'sgi' dygtig. Hvor er den bare sød ;-)

    ReplyDelete
  2. Hold op! Jeg kapitulerer troede jeg kunne strikke :-)
    Du må have en engels tålmodighed.Smukt arbejde !

    ReplyDelete
  3. Så var det dig der fik gjort noget færdigt ;-)

    Den er super, super sød Ulla. En rigtig pigemodel, og smuk farve. Det må da have været et stort arbejde!!!

    Er lige ved at sige en rigtig sommer-Lisemodel i bomuld, men jeg vil slet ikke tænke tanken til ende, for der er så meget jeg gerne vil lave til hende.

    ReplyDelete
  4. Neeej, den blev ikke helt som foreskrevet i opskriften, Jeannette Mariae, så dygtig kan man ikke kalde mig - men sjovt var det - og mange tak :0))

    ..............

    Det er jeg nu helt sikker på at du også kan i den grad, Wenche. :0)) Hvis JEG (næsten) kunne finde ud af denne så kan alle!!

    Tålmodighed har jeg nu ellers masser af...ind imellem. ;0)) 1000 tak. :0))

    ...............

    Ja, og det tog sulme sin tid, Gitte ;0))

    Jeg kan også rigtig godt lide modellen. Hun laver nogle skønne strikkjoler hende fra GARN-ITURE. De har sådan et skønt 50er look over sig.

    Jeg kunne nu også sagtens se Lise i sådan en kjole...og bomuld ville bestemt være skønt til sommeren.
    Men jeg kender det - der er bare ALT for meget smukt at lave!

    ReplyDelete
  5. Smuk er den blevet, Ulla, det er dygtigt håndarbejde, det der!
    Ulla - nu som hulmønsterstrikker :-)

    Jeg kan godt forstå, at du har kastet dig over din cardi, jeg er også så småt ved at starte min op, men har faktisk stadig lidt ømme håndled efter Plissé. Så det går nemmere med småtteri-strik i størrelse lille.

    Og så lige noget helt andet!
    Er det her hos dig, at jeg engang har set noget med ærteblomster på hønsenet på drivhus??
    Sådan noget vil jeg nemlig gerne lave, men har lige brug for at blive guidet lidt...

    ReplyDelete
  6. Oh ulla, I admire your work so much!!!
    It is soooooo wonderful, I didn't find enough words to express how lovely it is.
    Thank you very much also for your warm welcome!
    Have a nice weekend!
    Kerstin

    ReplyDelete
  7. Mange tak, Anne :0)) Lad mig sige det sådan, at jeg bestemt ikke er blevet afskrækket af at forsøge hulmønster en anden gang. Og sjovt var det også, bortset fra min simultan fadæse øverst på for- og bagstykkerne.

    Jeg kom et godt stykke med den lange rib på Spice cardiganen i går aftes. Jeg glæder mig nemlig til at beygnde på mønsteret ;0)

    Hvor er det træls for dig med ømme håndled...men det er selvfølgelig også utrolig mange gentagende bevægelser der laves ved strikning. Og hvis der samtidig er fornurlige drejede masker og tyngde i garn og trøje, så er det en belastning. Jeg håber, at du kommer dig snart. :0)

    Jo, det var her hos mig, at du så ærteblomster op af drivhuset. Det skal jeg også have i år igen, for det fungerede perfekt.

    Jeg havde plantet langs hele langsiden af drivhuset, med ca. 10 cms mellemrum ud fra væggen.
    Jeg brugte ikke hønsenet, men fordelte blot 4 rundstokke (i nogenlunde samme højde som drivhusets væg) langs siden af drivhuset. Stokkene havde en diameter på ca. 2-3 cm, og jeg havde trukket vandrette snore hele vejen op af dem med ca. 10-12 cm mellem hver række). Og så satte jeg bare de forspirede ærteblomster under de nederste snore - med 8-10 cm mellem hver plante. Mens de voksede sig større hjalp jeg planterne lidt på vej med at snurre sig fast, når jeg alligevel var i haven.

    Giver det mening?? Ellers spørg...

    I år, hvor jeg er lidt sent på den med ærteblomsterne, kunne jeg godt tænke mig at prøve hønsenet...ellers også bruger jeg bare mine stokke fra sidste år ;0) De dannede i hvert tilfælde et smukt og tæt tæppet af ærteblomster, som jeg plukkede ivrigt af hele sommeren.

    Jeg vil glæde mig til at se hvordan dine ærteblomster pynter og skygger ved dit drivhus :0))

    ReplyDelete
  8. Oh, Kerstin - you must have written while I wrote the loooong comment for Anne. I definitely didn't forget you!!

    Thank you SO much for your sweet words - that really means a lot to me. It sure warms my heart :0))

    I think it's nice that you started a blog - I remember having the same feeling and long period of time before I deciced to start a blog. But boy am I happy that I did so. I have met so many wonderful people and seen such talent from all over the world. I'm sure that you will not regret your new blog :0)

    Have a wonderful weekend too, Kerstin :0))

    ReplyDelete
  9. It's beautiful! I am sure it will look lovely on her.

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.