Sunday, May 24, 2009

Vintage baby knits - oh yes!

A new book has come to my attention.....and yes, I know: it's for babies - and I'm not pregnant!

Still it has so many adorable patterns and I love the style they are designed in. From the period of 1920 to 1950. The book is written by Kristen Rengren and was published in April.

Lots of soft colours of yarns and many patterns in different colours, as well as different stiches. The perfect mix!

Furthermore the book is full of fantastic photos.....It's definitely a MUST for me to get it. If you are interested you can get it right here!

10 comments:

  1. I already ordered this book and can't wait to get it.

    ReplyDelete
  2. Hvor er de skønne, de opskrifter - jeg får helt lyst til at gå igang med 'ministrik' ;-)

    ReplyDelete
  3. Me neither, oiyi - I ordered it yesterday. ;0)) There are lots and lots of gorgeous stuff in that book! Especially the little greenish sweater with short sleeves.

    ...........

    Ja, det er de altså, Jeannette Mariae. Jeg er helt vild med 50'er ting i tiden...specielt syet og strikket børnetøj fra den periode.
    Så i går blev bogen bestilt... ;0))

    God solskins dag til dig :0))

    ReplyDelete
  4. å, der så det ut til å være mye fint!

    ReplyDelete
  5. Ja, ser den ikke god ud, Hege? Jeg er sikker på at der er mange ting som jeg vil lave engang, for modellerne er så fine. :0))

    ReplyDelete
  6. That green sweater is so different and totally cute! Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  7. Du har fuldstændig ret - fantastiske billeder - smukke modeller - altså både børnene og strikketøjet! :) Og hvor er det bare en smuk kjole, du har syet til Emma! :)

    ReplyDelete
  8. The green one is definitely also my favourite, Kristena Marie. :0)) It's so wonderful in colours and pattern, and I like the way the short sleeves has a slight A-shape.

    My pleasure to share :0))

    ...............

    Hej Astrid!! Dejligt at du er tilbage :0))

    Jeg synes også at det er en smuk bog. Den er nærmest perfekt!
    Jeg er helt vild med 50'er mode for tiden, og da Anne-Sophie og jeg i går så "Changeling" der foregår fra slutningen af 20'erne og frem, var vi ved at gå til af alt det smukke tøj. (Det er i øvrigt en meget anbefalelsesværdig film - åh, den var god og fremragende spillet.)

    Mange tak mht. Emmas kjole. Jeg skal bare lige have skiftet elastikkerne ved ærmerne - de blev en tand for stramme. :0))

    ReplyDelete
  9. The green one is definitely also my favourite, Kristena Marie. :0)) It's so wonderful in colours and pattern, and I like the way the short sleeves has a slight A-shape.

    I know for sure that I will knit several things from that book - it's on it's way ;0))

    It was my pleasure to share :0))

    ...............

    Hej Astrid!! Dejligt at du er tilbage :0))

    Jeg synes også at det er en smuk bog. Den er nærmest perfekt!
    Jeg er helt vild med 50'er mode for tiden, og da Anne-Sophie og jeg i går så "Changeling" der foregår fra slutningen af 20'erne og frem, var vi ved at gå til af alt det smukke tøj. (Det er i øvrigt en meget anbefalelsesværdig film - åh, den var god og fremragende spillet.)

    Mange tak mht. Emmas kjole. Jeg skal bare lige have skiftet elastikkerne ved ærmerne - de blev en tand for stramme. :0))

    ReplyDelete
  10. oh what fashionable clothes for the little ones!

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.