Monday, May 18, 2009

Emma's dress

Emmas dress, originally uploaded by lille-ursus.

I made this dress for Emma's birthday. The fabric I used is bought at Stof & Stil. It's light and perfect for a dress and I really like the print with the little dots in blue and white. (I might have to get some more for a dress for myself.)

I wanted it to be a dress/tunic which she could use with leggins on cold days, and as a dress on sunny days.

It's always difficult to buy or make clothes for girls in that age. You never know whether they like it or not. I remember that clearly from Anne-Sophie being 11-12 years old. Oh my!

Emma seemed happy about this and I think she looked beautiful in it - not that she needs a dress for that. With her dark hair, blue eyes and smiling face, she's a beauty every day....

8 comments:

  1. Ulla du kan altså bare det der med yndige pigekjoler og sammensætning af stoffer. Emmas fine sag er da helt henrivende.

    ReplyDelete
  2. Kære ulla

    Super fin kombination vidste slet ikke at den også findes i pink.Har selv liggende til en buksedragt til min datter skal bar lige finde ud af hvordan jeg laver smock....
    Men nu må jeg da i gang SKØN sag til en SKØN datter :-)

    ReplyDelete
  3. Oh, thanks a lot, Christy :0) It's a very simpel pattern but it has such a good fit.

    .............

    Mange tak, Anne - det var sødt sagt :0) Der er bare så mange fantastiske tekstiler for tiden, så det gør jo alting nemmere...

    Den fantastiske hør kjole og hør nederdel du lige har lavet til dine piger er bare så skønne. Jeg har skrevet 2 kommentarer til dem, men de vil ikke vise sig/gemmes ikke. Men nu ved du det :0)

    ..................

    1000 tak, Wenche :0)) Jeg tror at min niece Emma kunne lide den.

    Det er faktisk lidt sjovt med det stof, for den blålige version har jeg som sagt købt i Stof & Stil. Den koralfarvede købte jeg for et stykke tid siden i USA, og det var helt tilfældigt at jeg så de var ens!

    Jeg har også 2 buksedragter klippet og klar til syning. Jeg har tænkt mig at sy vandrette linier over bryst og ryg for og bag, med elastik i undertråden. Decideret smock er der en forklaring på i Hendes Verdens syskole.

    ReplyDelete
  4. So beautiful dress! I like it's simplicity and lightness. Great fabric choice :)
    What pattern do you use? I would like to sew something in that style for my girl :)

    ReplyDelete
  5. det er en skøn kjole, og jeg forstår godt, at Emma blev glad for kjolen!

    ReplyDelete
  6. Thank you very much , Jurga :0) I'm happy that you like it ;0)

    I used a pattern from a Danish book called "Sy og strik børnetøj 4-10 år" by Ulla Welinder. But unfortunately it's completely sold out....

    .............

    Mange tak, Rosanna :0)). Jeg skal bare lige have justeret elastikkerne i ærmerne - jeg synes at de blev en anelse for stramme.

    Og det mest herlige er, at jeg ved at kjolen vil komme i alle mulige situationer. Emma er f.eks. supergod til fodbold...jeg elsker når tøj anvendes i mange sammenhænge :0)

    ReplyDelete
  7. Ulla, thank you very much for link! That Onion pattern looks very beautiful and quite simple for me to sew it :)
    Thanks a lot once again! :)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.