Friday, February 20, 2009

Knitting peacocks...or something!

Pattern knitting hasn't been a word in my knitting vocabulary so far, and I actually didn't think that it would become so at all. I have always been more into knitting patterns with different colours than with different stitches.

But then I saw ANDEFØDDER at Anne's blog a long time ago.....it made me think, that pattern knitting wasn't that bad at all - well, it was even good-looking! However, I didn't have the guts to try it out at that point.

As time passed on, I saw more and more beautilful pattern knitting on ravelry and on numerous blogs. Eva Annette made a gorgeous shawl which took my breath away, and so did Anne...

I also remember the most wonderful pale pink blouse, which my mother knitted for me when I was 6 years old. I loved that blouse with all it's many holes perfectly arranged in neat rows....and I even had socks looking a lot like that blouse, when I was younger. These items from my childhood, have come back into my memory parallel with my new interest in pattern knitting.

Many more people have contributed their part of inspiration, and quietly - but slowly - my new pattern-knitting-spirit was getting built up....

I was aware that it wouldn't be great, if I tried that particular kind of knitting out too soon, because then I knew, that it would take ages before I would give it a go again!!

BUT finally it was time to try it out. I had ordered a pattern and some yarn for this wonderful little dress at GARN-ITURE.

I began by reading the pattern very carefully and then I started....cast on, cast on, cast on.

For two days now I have been pattern knitting!!! And it looks like a pattern - it even has a name: Påfuglemønster (peacock pattern if translated word by word from Danish - in English Feather and Fan)

So now I have one new term to put in my imaginary knitting vocabulary - PÅFUGLEMØNSTER!!

8 comments:

  1. Kan man så kalde dig en "pattern girl" ;-) Det bliver så smukt Ulla!!!

    ReplyDelete
  2. ja det er et fint mønster. på engelsk hedder det feather and fan eller old shale. det er et af de ældste shetlandsmønstre.

    jeg undrer mig altid over hvem der har fundet på alle de mønstre.

    ReplyDelete
  3. Det bliver jeg vist aldrig, Gitte ;0)

    Mange tak, for de søde ord om strikketøjet. Det er faktisk rigtig sjovt med den slags strik, men jeg tror nu at det er et nemt mønster, jeg har startet ud med. Men det var en skøn følelse at se mønsteret dukke frem lidt efter lidt ;0))

    ................

    Jeg kan også rigtig godt lide det, knitich :0)
    Godt at du kender den rigtige betegnelse af mønsteret. Og hvor er det sjovt at vide lidt om oprindelsen.

    Ja, gad vide hvem der har fået ideerne til dem? Det er fantastisk at tænke på...

    ReplyDelete
  4. ...tænkte nok at det var en Garn-Iture model! Den strikkes lidt anderledes, end den kusine kjole jeg har lavet. Skønt med den slags små hyggelige projekter.

    ReplyDelete
  5. Det er også en rigtigt rigtigt sød model du har kastet dig ud i, jeg glæder mig til at se hvor flot det færdige resultat bliver. Og det får mig til at tænke på, at jeg slet ikke har fulgt med i Little-people-sweateren: Hvordan gik det med dén?

    Også er jeg ret vild med Anders And kostumet!!!!!

    ReplyDelete
  6. Det er det nemlig, Mette. Sikke en dejlig ting at du har vist os dén butik ;0)

    De ligner hinanden i grundformen de to kjoler, men jeg kan godt se at der alligevel er nogle forskelle. Den du lavede var bestemt også sød...

    Det er et skønt lille strikketøj - overskueligt og sjovt :0) Desværre har jeg en tendens til at få alt for mange af den slags ;0)

    .................

    Det er en fin kjole, Rosanna. Jeg tror, at den vil have den skønneste pasform på en lille pige. Nu må jeg bare håbe, at den passer den niece jeg har tænkt skulle have den? ;0)

    Uha, Little-People sweateren! Jeg bliver helt flov!! Den har desværre ligget ALT for længe i strikkekurven - men der er da kommet 3 rækker hoveder.
    Det er dét med småprojekterne - jeg fristes alt for meget og alt for ofte af nye interessante håndarbejder. Jeg tror, at jeg er uforbedrelig på det punkt!

    Rigtig hyggelig lørdag, Rosanna og nyd de sidste dage med familien i vinterferien :0))

    ReplyDelete
  7. *gg*
    This is a fun pattern - looks good but isn't that difficult!
    I used it for a scarf last month... and u you remind me, that I never showed it when it was ready!

    ♥maaria

    ReplyDelete
  8. Lovely color you chose! And that pattern you linked to in the beginning is so pretty. Too bad it's not translated into English.

    www.oiyi.blogspot.com

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.