Sunday, May 31, 2009

Dressed in peacock feathers

I have looked at this fabulous Liberty fabric for a while now. There was something about the coral colour and the peacock pattern, which just made me come back to the shop Malika og Rosa over and over again.

Somehow I thought that 200 Danish kroner - about 37 $ - per metre was rater expencive (and why on earth don't I think the same when I buy Marimekko fabrics??). SO that made me hesitate buying it....

But I would love to make that fabric into a top with slim shoulder straps and wear it on a warm summer day on tanned skin.

So the other day I had to buy it...

I know that the fabric is available in other colours too - you can see them on Liberty's website.

Malika og Rosa has the Ceasar Liberty fabric in several colours too - like this and this. And they carry the two colours above as well.

When I showed the picture of my coral coloured fabric to my daughter, she was all crazy about it too. But that will not make a difference this time...the fabric is mine!

7 comments:

  1. Å hvor er det flot. Jeg drømmer allerede om alt det jeg kunne lave hvis jeg ellers kunne sy og min symaskine ville makke ret.

    ReplyDelete
  2. Det er et fantastisk stykke stof. Håber du viser, hvad du syer af det ;-)

    ReplyDelete
  3. Nice, nice, nice. Jeg kan allerede fornemme hvor dejlig den top bliver at få på:)

    ReplyDelete
  4. Den bli´r flot den top og Tana Lawn er uhyre dyrt og uhyre dejligt.
    Hold øje med mig og mig frakke, for på onsdag kommer jeg i embeds medfør til din by. Sig hej hvis du ser mig ikk´?

    ReplyDelete
  5. Absolut skønne smukke stoffer..... Det er næsten "must have"...... også her!

    ReplyDelete
  6. Jeg kunne altså heller ikke stå for fristelsen, Marina! Selvom jeg har meget stof, så ser jeg ind imellem noget som bare må lægges i mine hylder...

    Jeg drømmer nemlig ligesom du, om alt det jeg kan lave ud af det. :0))

    .............

    Det er bare så gennemført, Jeannette Mariae...og så har jeg ønsket mig noget i koralfarvet længe. De blå farver synes jeg passer så godt til.
    Jeg skal nok vise toppen som jeg vil lave. Den SKAL være klar til de lune dage vi forhåbentlig får i juni... :0))

    Hav en dejlig mandag...

    .............

    Ja, tror du ikke at den vil blive skøn, Jeanette? Luftig facon og smalle stropper er lige hvad jeg kunne have brugt i dag. I stedet blev det den gode gamle hvide kjole :0))

    .............

    Du har ret, Hanne - dyrt og dejligt er det. Men det holder sig smukt og så kan jeg så godt lide Liberty's dejlig mønstre, der formår at være klassiske og nyskabende på een og samme tid.

    Jeg vil holde skarpt øje med din frakke - hvor sjovt at du skal hertil.
    Jeg vil bestemt sige hej hvis jeg ser dig :0))

    .............

    Det var lige det det var, Gitte. Must have...
    Selvom jeg synes, at jeg overvejede det vældigt ;0)

    Jeg er bare så spændt på at se stoffet i virkeligheden! Så må jeg finde på noget andet til Anne-Sophie ;0)

    ReplyDelete
  7. What absolutely beautiful fabric.

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.