Saturday, February 14, 2009

For the eyes and the mouth

Soon the winter holidays are over and everyday life returns. Time have passed by far too quickly, but we have had some wonderful days together.
The last few days have been so beautiful with sun and cold weather, so today we thought that we had better check out, wheter we could go iceskating on the fiord nearby.
It only takes a few minutes to get there by car and about 10 minutes to get there by bike.

The water was frozen but needed another day or 2 to be completely ready.

Sadly, I didn't dare walking on the ice due to my back, and I haven't skated since the accident either. Too bad because I LOVE iceskating - the feeling you get when you glide (more or less elegantly) over the ice, and all you can hear is the skates touching the ice...

It wasn't boring standing on land though, because I was able to enjoy the beatiful sight of water acting in many different ways...

I could have stayed at the fiord all afternoon, but we had decided to bake Fastelavnsboller, so off we went....

Maybe you think that you have seen them before, those Fastelavnsboller?? Well, they are made from the same recipe as last year - only decorated in pink and red this year.

If you want to bake them yourself, then have a go at my mother in law's great recipe.

9 comments:

  1. Hmmmmm fastelavnsboller... Just nu har jag inte tid att baka, men jag tar gärna en bit (om jag får ;-)
    Kram

    ReplyDelete
  2. Feríer går alt, alt for hurtigt.

    Sikke skønne billeder - både af blå himmel og af fastelavnsbollerne. Kan ligefrem se at de smagte godt ;-)

    ReplyDelete
  3. What lovely photos! The sky and ice looked so crisp and clear.

    And those cookies looked scrumptious! :)

    ReplyDelete
  4. Du har meget at se til lige nu, Juliane! Der må følge meget med når man åbner en internet butik.
    Jeg håber dog, at du også får slappet lidt af ind imellem...
    Du kan få en lille fastelavnsbolle hos mig til hver en tid :0))

    Mange hilsner
    Ulla

    ..............

    Ja, er det ikke bare træls hva, Gitte?! Men så længe vi har nydt dem sammen med vores familier så er det ikke så ringe ;0)

    Tak for det, men naturen gjorde alt arbejdet med billederne - vejret var fantastisk og ved fjorden er der altid skønt.

    Bollerne derimod, er jeg glad for blev fotograferet i dag og ikke i går. Da lavede jeg også en portion men de blev mildest talt uheldige (og vi skulle byde gæster på dem!!)

    God søndag og nyd den sidste feriedag i denne omgang ;0)

    ..................

    Thanks a lot, willynillywaterlily :0) The weather was simply perfect and the ice so beautiful with all it's many bumps and curvs.

    The Fastelavnsboller were okay...we had them with whipped cream inside of them ;0)

    ReplyDelete
  5. SLURP, fastelavnsboller. I aar SKAL jeg altsaa have nogen lavet, jeg ELSKER fastelavnsboller!

    ReplyDelete
  6. They look delicous and are so pretty looking!

    ReplyDelete
  7. Sikke en skøn dag - og er der så neget bedre end at komme hjem, bage en flok valentins fastalavnsboller og ellers hygge??

    Håber din søndag bliver lige så hyggelig

    ReplyDelete
  8. Noget af det skønne ved fasterlavnsboller er at der er så mange forskellige opskrifter så det er næsten sådan at hver familie kan have sin egen. Jeg har bagt flere pladefulde med forskelligt fyld i år og de forsvinder næsten hurtigere end jeg kan bage dem.

    Skønne, skønne vinterbilleder. Lige sådan en tur der kalder på fasterlavnsboller når man kommer hjem.

    ReplyDelete
  9. Du har det ligesom jeg, Tina - jeg eeeeelsker også Fastelavnsboller (og har da også bagt dem udenfor sæsonen ;0))
    Jeg håber du får lavet massevis :0)

    ...............

    Thank you very much, oiyi :0) They tasted better than the ones I made the day before ;0) Last year I made the icing pale blue with little hearts, so this year we needed a new colour...

    .................

    Du har helt ret, Rosanna - jeg forbinder altså også frisk luft og kolde kinder med varmt bagværk og hygge :0) Og sådan endte det også denne gang :0))
    God mandag aften til dig. :0))

    .................

    Ja, er det ikke bare pudsigt, Marina?? Den jeg brugte denne gang var min svigermors (incl. flødeskum) men den min mor anvendte var anderledes. Hun fyldte dem altid med marcipan (og det var bestemt ikke ringe).

    Jeg kender også godt fænomenet med hurtig afsætning af bollerne. De holder heller ikke længe hjemme hos os ;0)

    Det var utroligt smukt vejr og dejlige omgivelser da jeg tog billederne. Jeg holder meget af fjorden...og du har ret: situationen var perfekt til lune fastelavnsboller :0)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.