Wednesday, February 25, 2009

February admiration

February admiration, originally uploaded by lille-ursus.

I keep on loving these mosaics. They are such a great source of admiration - there are so many people out there with "magic hands", and a sense for beautiful pictures....

2 of the pictures are especially wonderful. They have been taken by my lovely niece Ida, who got a camera for her 18th birthday. I think she has an eye for discovering the right motif, and she finds interesting angels too.

Ida's pictures are number 6 and 7 in my mosaic - the table with the tiny flags and the brach with the drop of water.

I think it's so exiting to see how people look upon everyday life and the world in general through a camera....and even more funny when you know the person.

10 comments:

  1. Læste først "february administration". Det var det jo slet ikke tvært i mod - så var det virkelig inspiration og løfter om forår, påskeliljer, lyse farver.

    Måske "vi" skal have flere porcelænspåskeæg i år? Jeg holder ihvertfald øje med Netto reklamen.

    PS: I fredags lagde jeg en lille ting til dig på min blog!

    ReplyDelete
  2. Jeg er ret vild med den der lille pung med hunden på!!! Hvor ER den kær!!
    Man kan virkeligt blive inspireret til alt muligt forårs-halløj, når man ser sådan en foto-mosaik. Flot lavet, Ulla!

    ReplyDelete
  3. These are all great! I love looking at the mosaics people put together! Always so inspiring!

    ReplyDelete
  4. Fantastisk skønne billeder. Jeg får lyst til at eje det hele (selv regndråben) og sådan har jeg det ikke ret tit.

    ReplyDelete
  5. Tusind tak for awarden, Gitte. Tak fordi du tænkte på mig. :0))
    Jeg har en stor svaghed for ordet "fabulous" - jeg elsker at sige det! Jeg lægger hovedet i blød for at finde de 5 ting jeg ikke kan undvære og vender stærkt tilbage :0)

    Ja, de to ord ligner nu også hinanden, Gitte ;0)
    Jeg higer virkelig efter lyset og varmen så vi igen kan være ude. Og hvor er det dog skønt at aftenen er blevet lysere.

    Åh, gid de æg kommer igen i år. Vi har "reklamer nej tak" på postkassen, men ind imellem er det altså lidt træls må jeg nok indrømme. Sig endelig til hvis de kommer, så rykker jeg ud med det samme til det nærmeste Netto ;0)

    ...............

    Mange tak for det :0))
    Jeg er også bare vild med den hunde pung, Rosanna. Stort set alt hvad der kommer fra Syko's hånd er genialt, og det har alt sammen det touch af naivitet, som jeg holder så meget af.

    ................

    I have a weakness for mosaics too, Di ;0) So many new things and inspirering people can be found through those mosaics.
    I love making them too I must admit. :0)

    ................

    Thank you very much, Christy.

    Once I learned HOW to make the mosaics, I was caught. And I always get exited when ever I see a new one on flickr.

    Often I see things which I wouldn't have found myself, and there are so many fine photographers too.

    ................

    Jeg er glad for at du kan lide billederne, Marina. Jeg synes også godt om dem og har føjet dem til mine favoritter på flickr.
    Farver og former fanger altid mit øje og det er der bestemt et stort udvalg af :0)

    Jeg synes jo også at regndråben er skøn - den minder mig om forårets komme...

    ReplyDelete
  6. So heart-stopping pretty! I love the colors and your niece's photos are beautiful.

    ReplyDelete
  7. Thank you very much, petit détails :0) That's very sweet of you...

    Mosaics are so interesting, and the people behind each and every picture even more so.
    My niece Ida is very good at taking photos - it's her dream to become a photographer.

    ReplyDelete
  8. Du er ikke den eneste - jeg er også ret vild med dine mosaikker! Du finder rigtig mange dejlige ting til inspiration for os allesammen - jeg er imponeret over, at du kan finde tiden! Lækker samling igen denne gang - og dejligt at din niece har sådan en sans for det! :)

    ReplyDelete
  9. Det var sødt sagt, Astrid - 1000 tak :0)
    Det er jo bare mine favoritbilleder - der efter side valg - sættes sammen helt automatisk på den samme side hvor du også laver dine skønne tøj mosaikker :0)

    Jeg synes også, at det er dejligt for Ida at hun kan lide at fotografere og er så god til det. Det vil gavne hende mange gange fremover er jeg sikker på....

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.