Thursday, February 19, 2009

Fastelavn - so soon??

For at least 15 years, I have been totally prepared on Fastelavn at this time of year.
The costumes had been decided by our children, the necessary materials had been bought and the outfits had been ready - or nearly ready.

This year however, I can't seem to get started on making Emil's costume and he himself has a bit of a hard time figuring out what to be.

We have talked about an evelope, a bee, a shark with a leg out of it's mouth (not as scary as it sounds - more funny), and a tomato.

I have a feeling that he will go for the tomato, so I'm looking for my tomato pattern, which I have seen in one of my sewing magazines.

Or maybe he will come up with something completely different...I just wish, that it was all ready and done!

7 comments:

  1. Ja, jeg slap godt nok overraskende nemt i år. Lillepigen vil være Mariehøne og den ligger allerede i udklædningskassen fra tidligere år. Storebror vil være papkasse...og er lykkelig for sin let ombyggede flyttekasse fra Harald Nyborg...
    :-) Britt

    ReplyDelete
  2. Det bliver heller ikke til det store her i år - Freja vil gerne genbruge kattedragten, jeg syede sidste år - og Emil skal selvfølgelig have sit camouflagetøj på (som han i forvejen bruger lige så hurtigt, som jeg kan nå at vaske det) - vi har til gengæld lovet at købe lidt ekstra grøn ansigtsfarve :o)

    ReplyDelete
  3. Skønne kostymer. Jeg er vild med popkornene. Lige nu sidder jeg her i mørket og syr på en sandwich. Godt at jeg har blogland til at holde mig med selvskab.

    ReplyDelete
  4. Sikke nogle skønne kostumer, du har lavet til dine børn. De andre i klassen kigger garanteret beundrende og ønsker sig en mor med samme evner :O) Jeg syede en gang et EVA kostume med meget lange bryster og tatovering på rumpen, det blev lånt ud i mange år til byens mest modige børn og skabte en masse fnis og ballade :O)

    ReplyDelete
  5. Det er skønt når der ikke skal laves det helt store på kostume fronten, britt. ;0) Den situation kunne jeg nu godt bruge - bare lige i år!

    Mariehøne og papkasse lyder som nogle rigtig gode udklædnings ideer :0)

    ....................

    Annette, det allervigtigste for mig i hele denne fastelavnstid er, at vores børn bliver udklædt som dét de gerne vil - indenfor rimelighedens grænser - og dét de føler sig godt tilpas i. Det lyder som om dine børn er så heldige at have det sådan...

    Jeg kan godt huske fra min barndom, at jeg en enkelt gang SKULLE være sigøjner, selvom jeg langt hellere ville være indianer! Åh, hvor jeg synes at dagen var lang...og det blev bestemt ikke bedre af, at alle spurgte om hvad jeg egentlig skulle forestille!

    .....................

    Mange tak, Marina :0)
    Sidste år døjede Emil med at de andre børn ville spise - dele - af hans popcornkostume, selvom popcornene var pakket ind i film!! Det syntes han bare var træls og grænseoverskridende, fordi han og jeg havde brugt så lang tid på at lave kostumet...

    Hvor lyder det bare sjovt med en sandwich!! Den må da bestemt bringe lykke...

    ......................

    1000 tak, Hanne. Det var sødt sagt :0))

    Jeg ville godt nok gerne have set det Eva kostume du syede engang. Det må bare have været så sjovt - og det lyder til at have bragt megen sjov og glæde.

    Det er bare skkønt når kostumet kan bruges igen og igen, så flere kan have fornøjelse af det. Sådan har vi også gjort og andet er blevet brugt flittigt i leg som udklædninstøj. Så er det hele arbejdet værd ;0)

    ReplyDelete
  6. Blev så glad da jeg genså Emil som popcorn - synes det var en genial idé ;-) Men det synes han nok er genbrug. Håber I finder på noget...

    ReplyDelete
  7. Hej igen, Ulla
    ..og det sjove er at papkasseideen var de så vilde med i hans klasse at hans udklædning kom på en 3. plads i dagens fastelavnsfest på skolen.....wheeee....
    :-) Britt

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.