Friday, November 21, 2008

PDF what???

Well, this might not come as a surprise to any of you - and you might even laugh at me - but I think that I have found a super smart way of buying written stuff, which I knew absolutly nothing about a few months ago: the PDF file!!

The other day I bought these fine little tags at Maria Lunate - and even though I usually am a very patient person by nature, I always like to get things I buy or order fast...very fast.

That's excactly what happens when you buy something as a PDF file...no posting tiny parcels from some where in the world - in this case Argentina - and receiving it 10 or 14 days later. No, I only waited a few hours for the sweet tags to arrive in my email. And I can print it out as many times as I like....isn't that just fabulous??

This lovely hat is another PDF file I bought a while ago at Mkccarroll. I can just imagine how wonderful this hat will be.....I might add a little something to it to give it a personal touch. But the pattern is so elegant that it can easily stand alone.

In the foresee-able future we are all going to replace our old 2008 calenders with new 2009 ones.....I will buy this one

that's for sure - but I think that this one

will be my next PDF purchase. The smart thing about this one from A little Hut is that you can choose your own background on the big letters....

What will be your first - or more likely - next PDF purchase??

6 comments:

  1. I love PDF files. It's the only way to go in these times.

    ReplyDelete
  2. Tillykke med nyopdagelsen - det gør verden meget mindre!

    Hmm - ved ikke lige hvad mit første PDF-køb bliver. Da jeg købte mønster til Filtede Clogs efterlyste jeg det i PDF-format, men måtte have det tilsendt fra England. Og så har jeg opskriften på "Scoop Neck Vest" i kikkerten - men heller ikke den er i PDF.

    Kh. Lisbeth

    ReplyDelete
  3. tænk sig - jeg har slet ikke købt noget på Etsy endnu. Håbløst bagud er jeg.

    Skals kalenderen ser ud som et must køb ;-)

    ReplyDelete
  4. I have come to love them too, oiyi :0) I almost feel foolish that I didn't discover them before ;0)

    ...........

    Tak for det, Lisbeth :0)

    Du lyder til at have et godt kendskab til den slags computer teknik. Men det er sørme også nemt at have med at gøre, må jeg sige - hvis man mister et eksemplar kan bare man printe et nyt ud. Snildt ;0)

    .............

    You are welcome, Iinu :0) There is SO much good printable stuff there!
    Actually too much ;0)

    .............

    Du har bestemt noget til gode, Gitte. Jeg synes at der er utrolig mange, spændende ideer - i alle mulige genrer. Og så er det faktisk ikke så dyrt - heller ikke porto.

    Skals kalenderen køber jeg bestemt også - de sælger den i forskellige butikker (stof, garn, bøger) fordi den er så lokal.

    ReplyDelete
  5. PDF er et genialt format! Men Ulla, du er da vist seriøst Etsy-afhængig... Til gengælg er det altså nogle rigtig dejlige fund, du gør - tak for det! :)

    ReplyDelete
  6. Det er en skøn ting med de PDF filer, Astrid... ;0)

    Ja, etsy kan man hurtig blive glad for - det er et utrolig inspirerende sted og billigt er det også. Jeg ynder virkelig, at der er så mange forskellige ting, og ikke mindst at meget er one of a kind...

    Jeg runder som regel lige forsiden når jeg har læst mine yndlings blogs ;0)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.