Monday, November 17, 2008

More tidy

During the weekend I worked on getting my sewing room and fabrics more tidy. So when I sit behind my sewing machine I can see this:

I sorted out my fabrics and the ones I know I will never use, I put in a bag. Then Emil can take these fabrics to school - they are always happy to get some fabric to use in crafting lessons.

I do however have some fabrics left and I recently made this little apron out of some of them.

This side can be used while baking the Christmas cookies...

And the other side is for everyday life....

9 comments:

  1. Hold op, hvor ser det godt ud!
    Jeg er vild med de farvesorterede bunker og atter bunker af stof - ja, du har da lige en smule tilbage ;o) Det må være skønt altid at have noget på lager.
    (og så lige en lækker fransk dør i baggrunden - gør heller ikke udsigten dårlig :o)

    ReplyDelete
  2. You have done a beautiful job of tidying and organising your fabrics and they look so good against the white shelves. Congratulations! Cherrie

    ReplyDelete
  3. Wauv - er meget imponeret. Både over dit stoflagers omfang, og over din orden med farvesans. Skønt - og dejligt at få lov at kigge indenfor.

    ReplyDelete
  4. Beautiful view from your sewing machine. Great job.

    ReplyDelete
  5. 1000 tak, Annette :0)

    Jo, jeg har da lidt stof tilbage ;0) Faktisk forsøger jeg at få brugt noget af alt det jeg har, inden jeg køber nyt. Meeeen, det kan være svært at holde sig i skindet, hvis man lige ser noget helt vidunderligt stof!

    Heldigvis fik jeg sorteret og ryddet op - men jeg ved at det er et spørgsmål om tid, før det igen ligner jeg ved ikke hvad ;0)

    ................

    Thank you very much, willywagtail :0) It did take me some time to get it all sorted out....but now I can enjoy it for a little while ;0)

    I bet that I cant find anything the next days ;0)

    .................

    Tusind tak, Lisbeth :0) Det har taget mig mange år at få samlet så meget stof sammen. Faktisk sagde min mand, mens jeg ryddede op: " tænk engang hvor meget det har kostet i porto fra USA!!" Han har jo ret...men nu er det heller ikke det hele der kommer langsvejs fra ;0)

    ...............

    Thanks a lot, sewpink :0) I kind of like that view...and if I look to the other side I can see our garden.

    It's much more fun to have tidy fabrics...for a while ;0)

    ReplyDelete
  6. oh i love when things are rainbow-organised !!!

    ReplyDelete
  7. Uha, som det ser godt ud. Jeg synes min "stof-orden" meget hurtigt forsvinder igen og pludselig ligger der stof i bunker alle vegne...
    - og pas nu på med at smide ud, man ved jo aldriiig, vel ;-)

    ReplyDelete
  8. Me too, Emilie ;0) It gives me the opportunity to have a better look at my fabrics.

    ................

    Mange tak, Hanne :0) Jeg har det præcis som du...al orden ebber lige så stille ud i løbet af nogle uger ;0)

    Og jeg VED, at jeg på et eller andet tidspunkt vil komme til at mangle et stykke stof, som jeg har givet til skolens håndarbejdslokale ;0))

    ReplyDelete
  9. That is a fantastic view! So inspiring to be looking at all that pretty fabric.

    The apron is so cute.

    www.oiyi.blogspot.com

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.