Thursday, June 30, 2011

When a bit brings a lot of joy


New bias tape by lille-ursus
New bias tape, a photo by lille-ursus on Flickr.

I haven't had any new bias tape for a long, long time. (I really wish that Danish shops would carry more interesting bias tapes).

But a while ago I saw these beautiful ones on Dawanda. Especially the green sparkly one, was super cool. It would be great at the neckline of a dress - and I wouldn't mind if it was my dress. Or maybe at the top of a pocket?

I love it when tiny things creates big smiles...

8 comments:

  1. Det er jo bedre end slik !
    Næsten :-)
    Hvor er det lækkert.

    ReplyDelete
  2. Næsten lige så godt som slik, Miri. :)) På den rette dag; endnu bedre... ;))

    Jeg kan simpelthen ikke stå for skråbånd. Jeg tror at det er båndets evne til at få et sytøj til at se færdigt ud, som gør det. Og så selvfølgelig at det giver et stykke tøj et ekstra twist, hvis altså man kan finde noget sejt bånd. :))

    Hav en dejlig dag. Jeg håber lidt at du tog en ekstra dag for at pleje din ryg. Det kommer godt tilbage. Rigtig god bedring. :))

    ReplyDelete
  3. Jeg bliver aldrig træt af at se små røde ting med hvide prikker, det er simpelthen ultimativ barndomserindring :O)
    Jeg burde hækle en rød kjole med hvide prikker, men det er nok ikke lige til :O)
    Hav en rigtig dejlig weekend, mon ikke det bliver en af dem, hvor du kan slappe af efter alle de festlige sammenkomster, som du har lagt hus til i forsommeren.

    ReplyDelete
  4. Skønne bånd, til skønne klæder. Det bliver sikkert super flot det du skal til at sy

    Stine:)

    ReplyDelete
  5. Sødeste Ulla......det er oftes de små ting der bringer smilene frem.......forstår din glæde - og ærgelse over at Danmark er SÅ lille hvad mange ting angår :0)

    Fredags knus
    Dorthe

    ReplyDelete
  6. Ja, der er noget særligt over røde ting med hvide prikker, Hanne. Som barn havde jeg en kuffert med det mønster. :))

    Jeg kunne lige se en kjole i den sammensætning - måske man kunne lave én i strik med hvide "lus"? :))

    Du kan tro at jeg skal slappe af i stor stil. Der har godt nok været drøn på med alle de fejringer af både Emil og Anne-Sophie. :)) Men hvor er jeg glad for, at det hele gik som vi havde håbet, og vi fik fejret dem som vi havde tænkt. :))

    Nyd weekenden - jeg håber den bliver god. :)

    ...........

    Tusind tak, Stine. :)) Jeg sværmer godt nok for skråbånd. Gid der var større udvalg herhjemme. Men så er det godt at der findes webshops i udlandet der har masser. Det tager som regel ikke lang tid før det ender i postkassen.
    Jeg har allerede udset hvad det glitrende grønne skal bruges til, og det prikkede tror jeg skal bruges på den hør tunika jeg er ved at brodere på. :))

    Hav en god weekend.
    Ulla :)

    ..............

    Jeg samler på de små glæder, Dorthe. :)) Bånd som disse kan jeg virkelig nyde - jeg ved godt det lyder sært. ;))

    Men at værdsætte de små øjeblikke er én af de ting, som jeg håber at vi har fået lært vores børn; at nyde de små ting i livet.

    Du har ret i at Danmark ind imellem mangler lidt af hvert. Emil mener helt klart at der er alt for få skatebaner, og jeg kunne godt bruge langt flere stofbutikker og KÆMPE store boghandler. ;))

    Men heldigvis går det jo fint uden. Vi er heldige at bo i lille Danmark.

    Knus
    Ulla

    ReplyDelete
  7. Uha, den slags er altid dejligt, Ulla. Tror at jeg har en rulle lys blå med hvide prikker, men jeg er ikke sikker. Ellers vil jeg gerne sende dit et stykke! Rigtig god sommer. kærlig hilsen Mette

    ReplyDelete
  8. Jeg elsker altså også den slags småting, Mette. Det lyder rigtig flot med lyseblå og prikker - det kunne være fantastisk. :))

    Hav en dejlig sommerdag. :))

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.