Thursday, June 16, 2011

No rain, please!

Photo of the Skals brooch from Skals Håndarbejdsskole


I can hardly believe that we have reached this point of the year already - tomorrow and on Saturday it's time to enjoy the exhibition on Skals Håndarbejdsskole again. They open at 10 o'clock in the morning and close at 5 o'clock  in the afternoon on both days.

All the many beautiful things made by the students will be neatly and elegantly presented, and in the garden  Det Smukkeste Marked (The Most Beautiful Market) will be held in fine white tents. Some of the most talented artisans in Denmark will bring their work to Skals, so we can admire it and be tempted by it all...and maybe bring home a little something which we couldn't live without.


Photo from Skals Håndarbejsskole


So no rain - or strong winds - the next 2 days, please...


Oh, and by the way.  I finally decided on the kitchen machine. But it was not an easy choice. Because after seing this one which Anne (who is trained as a professinal cook) recommended, I really, really had my doubts.





BUT this one is coming to live with me soon. Along with an ice creme maker to put on it. A horrible and dangerous piece of accessorie which my husband chose - I didn't complain, though.


10 comments:

  1. Måske man skulle tage til skals og kigge i år.. jeg har hørt en masse om det men har aldrig selv været der.. Går du der el? :)

    ReplyDelete
  2. Jeg har en drøm om at besøge Skals til udstillingen- måske jeg næste år skulle få det gjort!
    En ismaskine!
    Uh, jeg ville ønske jeg turde have en sådan :-)
    Ha ha- jeg er nemlig is elsker !!

    ReplyDelete
  3. Det er altså også en rigtig fin udstilling, Rakel - jeg er sikker på, at du ikke vil fortryde et besøg på håndarbejdsskolen. :))

    Jeg har gået til broderi på håndarbejdsskolens korte kurser, så det var 1 gang om måneden. Og min datter gik der i adskillige år fra da hun var omkring 9-10 år. Hun gik på deres filte hold for børn. Helt fantastisk var det og de lavede de skønneste ting. :))

    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme på et ½ års kursus deroppe engang...ih, hvor ville det være en drøm. :))

    ..............

    Det synes jeg bestemt du skal, Miri. Det er en meget inspirerende og smuk oplevelse hvis man ikke har været til udstilling der før. Stedet har en ganske særlig stemning, som jeg ikke har oplevet andre steder. Og de formåede at skabe den samme varme og respektfulde stemning for deres små kursister, da Anne-Sophie gik der som barn. :))

    Jeg er sulme også lidt bekymret for at få en ismaskine i huset, for jeg eeeeelsker også is. Men planen er at der kun skal laves is ved særlige lejligheder. ;))

    ReplyDelete
  4. Mums.........særlige lejligheder kan vi hurtigt finde på ;0)

    Jeg krydser fingre for tørvejr Ulla.....det ville godt nok være ærgeligt andet.......regn har vi fået nok af lige i denne ombæring :0)

    Knus Dorthe

    ReplyDelete
  5. Ja, vi kan hurtigt komme på et eller andet der trænger til noget is, Dorthe. ;)) Jeg er simpelthen så spændt på at få maskinen - gid den kommer i dag.

    Tusind tak for de smukke Pæoner. Det er helt vildt så store og flotte de er. Jeg håber at du fik reddet mange inden regnen kom for alvor. Hold da fast hvor det regnede stærkt - for første gang i mange år var jeg lige ved at tro at vi skulle se en gentagelse af det boblende toilet! Det gav lyde fra sig og da sendte jeg godt nok lige jer en tanke. :))

    Jeg håber at vejret klarer op senere på dagen som lovet. Det er så synd for de forskellige kunsthåndværkere hvis teltene flaprer om ørerne på dem. ;))

    Hav en dejlig fredag...

    Knus
    Ulla

    ReplyDelete
  6. Det var så lidt søde.......godt de kan sprede glæde. Maria var også forbi Ella med en buket :0)

    Pyha - vi slap som du ved med skrækken i denne omgang også. Det kunne også være godt det sammen :0)

    Knus Dorthe

    ReplyDelete
  7. Good choice dear Ulla... Big hug

    ReplyDelete
  8. I've always wanted a Kitchen Aid like this ! (in black )
    this way I'd make macarons !
    but I doubt we'll ever spend this on kitchenware, unless I decide to give up on my camera & its lenses !!
    everything in life is a matter of choices !!

    ReplyDelete
  9. ps : now you'll have to show us what delicious food you prepare with this !!!!!

    ReplyDelete
  10. We usually don't buy such expensive kitchen wear either, Valerie, but this one I had to have.
    It has been on my wishlist for years and it will help me a lot, since I don't have the needed strength in my hands any longer (the accident) and have a hard time kneading dough for breads.

    We have used it several times already and I made the best Brownies ever for Anne-Sophie's student visit. ;)))

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.