Monday, December 27, 2010

All about knitting




I did knit one gift this Christmas - a scarf for my dad. But for obvious reasons I didn't dare show it on the blog (eventhough I doubt that my father reads my blog!)

The scarf is grey and knitted in a simpel pattern - seed stitches - and the yarn is wool, which doesn't itch. A very important detail when it's going to be used close to the skin on one's neck...at least if I should decide it.


Another Christmas present - the one for my niece Ida - was related to knitting too.

Ida has recently started knitting, so I bought her several knitting needles in different sizes, a measuring tape, needles for sewing in yarn and a gauge ruler.
I also gave her this yarn - enough to knit this pattern.

Luckily both the scarf and the knitting packet were well received....

4 comments:

  1. The shawl has a great colour! And I am sure your niece was very happy about the present from you- what a nice idea.

    ReplyDelete
  2. Der findes ikke noget smukkere strik end perle, Ulla, og så i nobelt gråt, din far bliver fin.

    Og sikke en sød idé med en lille strikkestartsæt til niecen.

    Dejligt at begge dele vakte lykke.

    Jeg håber, at du nyder nogle fredelige og hyggelige mellemjulsdage, søde Ulla...

    ReplyDelete
  3. Det er jeg glad for at du synes, Miri. Jeg var selv så spændt på at se hvad de sagde til gaverne. :))

    Jeg synes at det er sjovt at finde på gaver ind imellem uden at holde sig til en ønskeseddel. Men der er selvfølgelig risiko for at dét man selv syntes var den geniale gaveidé, flopper fælt. ;))

    ...........

    Thanks a lot, Rahel. :)) I love grey as well...in fact I'm crazy about it these days.

    My niece Ida luckily liked the idea, and I promised her to help her with the Baktus scarf. That will be so cozy. :))

    .............

    Tusind tak, kære Anne - jeg sværmer altså også for perlestrik (min mor elskede ligeledes at strikke det og jeg tror, at det er derfra jeg er blevet "smittet").

    Og grå holder jeg også meget af - faktisk endte det garn jeg købte til vanter i dag med at blive koksgråt, fremfor de klare farver jeg havde i tankerne inden jeg drog hjemmefra!

    Jeg er glad for at Ida kunne lide sit strikke-redskabs-sæt. Det er den slags man ikke lige får købt på én gang, som Ida selv sagde.

    Vi hygger os rigtig meget herhjemme og nyder at være sammen. :)) Jeg håber at i gør det samme og at Laura har det lidt bedre. Og også dig, Anne.

    Hav det nu rigtig godt. :)))

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.