Wednesday, June 02, 2010

x...x...x


Thanks to Christy I found  a very cool cross-stitch designer on etsy. Alex Kamiya is the designer who creates different and temporary patterns.



I bought the kit with Russian Dolls - eventhough I have seen so many of those dolls around cyberspace, and got a bit fed up with them, I still think that the ones created by Alex Kamiya have something different.

The embroidery will be 12 x 12 centimetres when it's done - the perfect size to be added on a pillow or maybe a bag. Oh yes, a bag would look great with these colorful dolls. And with Gingham fabric it would definitely fill my needs.


So if you love x..x...x as much as me, you know where to go.

12 comments:

  1. I like the little Japanese dolls in the top picture. :-)
    I know what you mean about getting fed up with seeing the russian dolls everywhere!

    ReplyDelete
  2. I actually like the Kokeshi dolls better (the ones in the upper picture) than Babushkas; a love that has stuck since I got my first original Kokeshi some years ago. I totally adore the embroidery!

    ReplyDelete
  3. Fine broderier - jeg vil nok foretrække dem på en taske frem for på en pude. Har aldrig gjort i broderi, men kunne tænke mig til, at det er ren "god karma" at sidde med :)

    ReplyDelete
  4. These are adorable! Thank you for sharing the seller :-)

    ReplyDelete
  5. Oh they are great! When I was younger I used to make a lot of XXX embroidery this is definitely inviting to make some again as well.

    XX Nina

    ReplyDelete
  6. Kære Ulla

    De er SÅ smukke og enkle er helt forelsket i den øverste, men broderi er jeg desværre ikke nået til endnu men hvem ved måske en dag ;-)

    Håber du nyder forsommeren. KH

    ReplyDelete
  7. Yeah, isn't it right with those Russian dolls, Georgia? They were wonderful at the beginning, but all of a sudden they were all over the place - all the time.
    However, I adore these. They are not like the regular ones. The other little dolls are beautiful too. I guess that they have replaced the need for Russian dolls. ;))

    ...............

    Kokeshi dolls are sweet too, Bettina. I just loved the other ones more. But I will definitely keep an eye on that shop - the embroideries are so unique. :))

    ................

    Jeg tror også at det engang ender på en taske, Jeanette. :)) Med tern forståes. ;))
    Du aner ikke hvad du går glip af med broderi. Det har vitterlig en meget afslappende effekt. Og så er der bare så mange nye tiltag indenfor broderi nu til dags.
    Jeg kan kun opfordre dig til at begynde. :))

    ..............

    My pleasure, Anne. :)) I were so thrilled about that etsy shop! It's lovely to find cross stitch patterns like the ones at the shop - it gives cross stitching a whole new meaning. :))
    Please let me know if you start something - I would love to see it. :))

    ...............

    I made a lot of those xxx embroideries too, Nina. My mother hated that kind of sewing so it was always my dear grandmother who made them with me. :))

    You should try doing cross stitch again - it's so relaxing. But I guess you already know that. :))

    Lovely summer days to you,
    xx Ulla

    ...........

    Kære Wenche!

    Nu bliver jeg efterhånden helt i tvivl om jeg skulle have købt det andet kit, med de japanske dukker?
    Men nu er det med de russiske dukker bestilt, og så har jeg jo altid en grund til at vende tilbage. ;))

    Korssting er super nemt. Og jeg er overbevist om at du vil kunne sy det som en leg. :))

    Jeg nyder de varme dage i fulde drag - det er bare så godt til ryg og nakke. Og hvor er det skønt med lidt sol på kroppen igen.

    Jeg håber også at du nyder solen med håndarbejde i hænderne og dine børn omkring dig.
    Hav det rigtig godt, Wenche. :))

    Kh

    ReplyDelete
  8. Tak for tippet, Ulla. Jeg er vild med Kokeshi dukkerne. Inspirerende.

    ReplyDelete
  9. UhhhUhhUhh...NU får jeg da helt kriblen i broderi-fingrene ;) Skønne skønne skønne...

    ReplyDelete
  10. Det var så lidt, Mette. :)) De er også fine de dukker. Så enkle og alligevel noget særligt.
    Jeg er overbevist om at de også vil være sjove brodere. :))

    ..........

    Det er da dejligt, Rikke. :)) Og det er en perfekt dag til at sidde i solen med et lille broderi...
    Jeg synes at det er så skønt med nye tanker og ideer i broderi verdenen. Det fortjener at få en fornyelse. :))

    ReplyDelete
  11. Nydelige! Takk for inspirasjon til korssting, det har skjedd mye på de ti årene jeg har latt nålen ligge.

    ReplyDelete
  12. Jeg er glad for at du kunne lide det, Merete. :)) Jeg har det på nøjagtig samme måde som du: der er godt nok sket noget med korssting i de senere år. Faktisk kunne jeg ikke fordrage korssting i en periode på 5 år! Men nu, nu er jeg klar til at sy massevis af små krydser igen. ;))

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.