Wednesday, June 02, 2010

More of the X X X X


So many gorgeous x x x x x, originally uploaded by lille-ursus.

Well, since you liked the cross stitch patterns in my last post, maybe it's time for you to become acquainted with more wonderful patterns and kits (if you don't already know them). The world of X X X is bewitching at the moment, if you ask me.

The amazing ones in this flickr mosaic are from the Japanese company Gera. They have filled me with enthusiasm as well.

I adore their naive expression and their captivating colors. And the fact that most of the patterns have a lovely touch of humour, only make me want them even more.

8 comments:

  1. Lækkert link....og farligt for pengepungen. Jeg bliver nødt til at lære at brodere :O)

    ReplyDelete
  2. These are lovely! I really liked the Japanese girls in your last post! I used to do a lot of cross stitch but moved to knitting and felting. These could tempt me back to cross stitch!

    ReplyDelete
  3. For filan Ulla, hvor du lokker. Den der taske/toiletpung øverst til venstre er da superskøn. Små, fine broderier...
    Jeg tør IKKE tjekke linket :)

    ReplyDelete
  4. Uh... Nu gjorde jeg det alligevel - skønt syn, føler mig fristet, fristet, fristet......

    ReplyDelete
  5. Det var godt, Hanne. :)) Jeg skal virkelig også styre mig for ikke at flyve til at købe flere broderi kits! ;))
    Men at jeg på et tidspunkt skal have et af dem fra Japan er et must. :))

    .........

    They were beautiful those little Japanese dolls, Di. :)) I'm glad that you liked the link.
    I haven't embroidered cross stitches for a long time either, but so many lovely things pop up, and I have to try some of them out. :))

    ..........

    Jeg kender følelsen, Jeanette :)) ALT for godt!! Det er svært ikke at lade sig friste...
    Broderi mønstrene fra Japan er bare så fine, synes jeg. Jeg er helt vild med den måde de er sat sammen på - med humor og ynde.

    ReplyDelete
  6. OH nein... endnu et nyt broderi-firma med skønne ting og sager :-)

    ReplyDelete
  7. Åhh mand de er lækre!
    Men jeg må messe for mig selv:
    harikketidharikketidharikketidogejhellerforstand...

    ReplyDelete
  8. Aber jo, Hanne! :)) Og sikke et. De små mennesker minder mig meget om dem som Fiona (Wee Wonderfuls) laver.
    Og så er jeg bare vild med brugen af ting i forskellige dimensioner...og elementet af humor selvfølgelig.
    Jo, vi må se i øjnene at de inspirerer og lokker som bare pokker. ;))

    ...............

    Ha,ha - ja, ikke Anne? Jeg var helt kulret da jeg fandt dem på nettet, for jeg kunne bare ikke komme mig over deres geniale design.
    Mit mantra må være: ikkekøbe,ikkekøbe,ikkekøbe,harnokiforvejen,harnokiforvejen. ;))

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.