Saturday, June 26, 2010

Sighhhh...


Now I can finally breathe a sigh of relief: Anne-Sophie called us early this morning, to say that she and her boyfriend had arrived safely in Thailand, where they are going to spend the next 23 days and nights.

From a holiday in Turkey

I definitely didn't like the thought of her and Tim hanging in the air in a plane for more than 12 hours...I hated it so much that I couldn't fall asleep. I know; when it comes to things like that I'm an old hen!

What I do like is the fact, that my daughter is going to experince so many new and wonderful things, places and people with her dearest friend. And I know that he will take so very good care of her.

All I need now is to hear her voice once in a while...and that the 23 days speed up heavily.

6 comments:

  1. Jeg tror lige jeg ved hvordan du har det , har lige haft min søn og hans kæreste i New York ... og de var der lige samtidigt med at der blev fundet en bilbombe og færgen til Staten Island forulykkede, så jeg må indrømme at jeg var glad da de var hjemme igen !
    Dejligt at din datter og hendes kæreste er nået godt frem og at du har hørt fra dem :o)
    KH Jytte

    ReplyDelete
  2. my daughter will be travelling early next year so I can anticipate i will be the same....it nevers gets easier does it no matter their age

    ReplyDelete
  3. Oh dear Ulla,

    I would (propably will) be the same... You are great in letting her go, she will appreciate this (and does already)...

    Wishing both of them a safe trip and many positive impressions to take home with and wishing you many nights full of sleep and no worries!

    XX Nina

    ReplyDelete
  4. Du er virkelig inde i en ny æra som mor ;-)
    Kan godt forstå alle dine bekymringer. Uha - det må være svært at skulle give slip, og ikke kunne beskytte på samme måde som man nu har gjort alle de andre år!!!

    Godt at de kom vel frem, Og hvor ser de bare unge og smukke og dejlige ud på billedet.

    ReplyDelete
  5. Det er ikke let at slippe dem løs, Ulla, allerhelst ville vi vel ha' dem indenfor rækkevidde det meste af tiden.

    De får garanteret nogle vidunderlige uger og kommer hjem med masser af eventyr og begejstring, som de vil dele med dig.

    Ha' en dejlig søndag...

    ReplyDelete
  6. Åh, det har ikke været sjovt for dig, Jytte. Jeg kan godt forstå, at du åndede lettet op da de igen var indenfor rækkevidde. :))
    Det er nemlig også alt det udefra kommende som de unge mennesker ikke selv kan gøre noget ved, der bekymrer mig mest.
    Tak for tankerne. Det var rigtig dejligt at høre Anne-Sophies stemme i telefonen. Jeg er sikker på at de får en vidunderlig tur. :))

    Kh
    Ulla

    .............

    You are so right, Elsy - I don't think that it will ever stop, either. No matter how old our children get, we will always be concerned about their well being. :))
    At the same time we need to be happy that our children have the courage to see the world by themselves. That really pleases me so much. I hope your daughter gets a lovely trip. :))

    ..............

    A lot of things happen in Anne-Sophie's life right now, Nina. Living and travelling on her own is something we need to get used to as her parents. There is nothing I wish for her more than seing the world, and meeting new cultures and people. But at the same time it comes with worries - worries which we take on our shoulders while we approve of Anne-Sophie's ideas.

    Thanks a lot for your wishes to the young people. :)) Right now they are probably enjoying the sun. :))

    Have some wonderful summer days, Nina and take care,
    XX Ulla

    ................

    Tusind tak, Gitte. :)) De ser så glade og forelskede ud på billedet. Meget som de er når de er sammen. :))

    Jeg skal love for at der er mange nye situationer at vænne sig til i disse år. Jeg har aldrig undværet Anne-Sophie så længe (og så langt væk!)
    Men heldigvis er hun en fornuftig pige med ben i næsen, så jeg ved at alting nok skal gå. Meeeen tanken om at de sad oppe i luften midt om natten var ikke den sjoveste. ;))

    .................

    Det er jo præcis dét, Anne og samtidig under jeg Anne-Sophie at skulle se og opleve hele verden. Jeg prøver hele tiden på at minde míg selv om hvordan jeg havde det i samme alder. Det er altid rart at have i baghovedet når man af egoistiske grunde allermest har lyst til at sige nej.

    Jeg glæder mig godt nok også til de kommer hjem og fortæller om deres ferie. Jeg ved at de nok skal have oplevet meget, så der bliver masser at berette og vise. :))

    Rigtig dejlig sommer mandag til dig. :))

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.