Tuesday, June 01, 2010

WEEKEND on a Tuesday....


On a sunny and warm day like this, I feel like sewing a zillion summerdresses with narrow shoulder straps. And picking out some fabric wouldn't take me long.



The new fabric line from Erin McMorris called WEEKENDS is so wonderful and very suitable for exactly that purpose. I'm crazy about the green and blue one, but the pink and orange one is just as fabulous.
But I have to finish a black tunic from the same pattern in which I made this and this. Dreaming is not forbidden, though.

Another pattern I bought recently, is from Onion.



Actually it is chosen by my bigsister Lotte, because I'm going to make her a dress. As a part of her birthday gift.
She lets me pick out the fabric for it and I think I know which one to buy. But that will be a secret for now, because I know my sister might take a look on my blog. ;)

Have a lovely summer day...

6 comments:

  1. Super flot!
    tak for tippet.

    har siddet og kigget på dine Flickr billeder.
    Det er altså nogle søde bluser/kjoler du laver og i lækre stoffer.
    Hvilket mønster har du brugt til den lilla med grøn kant (tror jeg nok)?
    Komplimenter herfra ;)

    Kh og nyd din dag
    Kristine

    ReplyDelete
  2. 1000 tak for de søde ord, Kristine. :))

    Den lilla kjole er det den med broderiet på brystet
    ? Jeg tror det er intet mindre end et mønster fra Ingelise. Jeg vender lige tilbage senere med nærmere info når jeg har fået kigget nærmere efter. ;))

    En rigtig dejlig dag til dig også,
    Ulla :))

    ReplyDelete
  3. Så fina tyger - vad glad man blir av att se dem!

    ReplyDelete
  4. Det er jeg glad at du bliver, Asplund. :)) Det er præcis også det - plus prikkerne - der gjorde at jeg kunne lide stoffet. :))

    ReplyDelete
  5. Så, Kristine - nu dages det.
    Mønsteret jeg har brugt til tunikaen er modelnr. 1070709 fra Ingelise.dk
    Jeg har blot lavet et par få ændringer så den blev helt som jeg ville. :))

    http://www.shopingelise.dk/page33.aspx?recordid33=3214&cname=Syede%20overdele&

    ReplyDelete
  6. Nice post! I love the pink one. This is more gorgeous than the rest. Thank you so much for sharing.

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.