Wednesday, June 30, 2010

At last!

Oh my, it has taken me a long time to get this dress/ tunic done. Far too long. But actually I haven't really been doing anything creative for just as long as the sewing project has lasted. Maybe just a knitted stitch now and then. So it was nice to make something again - to finish an object.

But now the dress is done, and I'm pleased with how it ended up. As mentioned earlier on, the pattern is this, which I have tried out several times now. And it works every time.

If you want to make a light and elegant tunic or dress for the summer - with or without sleeves - then I can highly recommend the pattern from Stof 2000.

5 comments:

  1. Kender det godt det med at tingene "står stille" ind imellem :0) Hver ting til sin tid.

    Som altid en smuk tunika.....og jeg er stadig misundelig på dine evner *SMILER*

    Angående vores snak i går - så er jeg ved godt mod :0)

    Kommer over med min for mig kæmpe udfordring ud i broderi på et tidspunkt :0)

    Kæmpe knus Dorthe

    ReplyDelete
  2. Kære Dorthe!

    Hvor ER jeg bare glad for at høre det - jeg har simpelthen tænkt på dig hele dagen. Dejligt. :)))

    Mange tak for de søde ord. :)) Det har godt nok stået stille med kreativiteten - men det plejer heldigvis at vende tilbage.

    Kom du bare alt det du vil. Jeg skal nok assistere med broderiet - hvis jeg kan finde ud af stingene.

    Hav det nu rigtig godt.

    KÆMPE knus til dig :))

    ReplyDelete
  3. Den er godt nok lækker !
    Jeg må altså i gang med at sy tøj :-)

    ReplyDelete
  4. Mange tak, Miri. :)) Det er en god og anvendelig model - jeg synes at den falder fint i alle de slags tekstiler jeg har brugt.

    Jeg synes helt sikkert bare at du skal i gang med at sy tøj.
    Det er så givende og så elsker jeg jo at man kan lave helt sit eget. :)) Og processerne med at finde en model, det rigtige stof, det personlige præg, tilpasning. Jo, det er lige så skønt som at arbejde i garn.
    Det må du prøve. :))

    ReplyDelete
  5. This looks so very nice! I bought one tunic and I love to wear it, it is very light, made from cotton/linen mix and I always say to a fried of mine we have to make this ourselves. This might be our first attempt...

    Have a lovely weekend, the tall girls Birthday will be celebrated, she is so excited already, very sweet.

    XX Nina

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.