Sunday, September 20, 2009

Skuffedarium...or just a wooden box?

Now I have a little, new skuffedaruim. A new, old one that is.... In Danish we have the word skuffedarium which means a chest of drawers, but maybe that word is too much for such a tiny wooden box?

But never mind....

During my husband's childhood he has looked at this old box, with 3 transperant drawers. And before ending up in his childhood home, I guess it has had it's days of gloory in a cozy, little shop with supplies for crafting and embroidering women. But now it's mine...my mother-in-law thought that I would like it. And she was right - I love it!

As you can see it used to contain embroidery floss from the company named DMC. Now it has to contain my things.

I haven't really decided what to put into it yet, but I reckon that it will be my embroidery floos and other accessories for needlework.

But before that is going to happen, I have to give the wooden box a thorough cleaning. When it's all nice and clean I want to put some beautiful paper or wall paper in the buttom of the drawers. I think this could be very pretty or maybe this? Luckily I decide how it's going to look, so maybe I will give each drawer it's own unique look....

Maybe then it will be able to be called a skuffedarium... :)

9 comments:

  1. Whatever you call it, it is a lovely wooden box.

    ReplyDelete
  2. Skuffedarium er da det helt rigtige navn. Dit skuffedarium er da for lækkert.

    ReplyDelete
  3. I min bog er et skuffedarium netop en lille kommmode. :o)

    ReplyDelete
  4. Hvor fedt med et DMC-skuffedarium... får år tilbage kom jeg en lille, bitte smule for sent til at få sådan et !

    ReplyDelete
  5. Åh Ulla - hvor er du heldig. Lige præcis sådan én kunne jeg godt bruge. Jeg har været ved at gøre orden i silke og skråbånd. Sådan et skuffedarie kunne jeg lige bruge til at ligge tingene i.

    Må på loppemarked/Ikea - lige nu er alting sortere i plastic poser. Ikke spor hyggeligt eller kønt....

    ReplyDelete
  6. Thank you so much, Jodie :)) I got so happy when my husband came home with it...it's suitable for a lot of tiny stuff in my sewing room.

    ...............

    Mange tak, Karen :)) Det er lige den slags som jeg rigtig gerne vil finde i en genbrugsbutik. Men det lykkes aldrig! Så var det godt at jeg fandt en mand der havde ét i sit barndomshjem. ;))

    ...............

    Det er da dejligt, Bettina. :)) Så var der noget om snakken. ;)) Skuffer havde den da i hvert tilfælde....

    ...............

    Hvor sjovt, Hanne. :)) Ja, altså ikke at du missede det....måske render du over et i fremtiden. Det håber jeg.
    Jeg tror sågar, at jeg har set den slags skuffedarium i brug i vores lokale stofforretning. Eller et der ligner meget. Der var blot mange ovenpå hinanden. :))

    .............

    Jeg føler mig også heldig, Gitte. Ikke nok med at det kan rumme mange små sager i mit syrum - det er også sejt synes jeg. :))

    Ikea er ikke en dårlig idé. Der har de da de små kasser med skuffer der kunne ligne mit meget i faconen. FIRA hedder de. Jeg har set nogle dekorere dem med smukt papir på fronterne.

    ReplyDelete
  7. Scuttle, scruff, scuffle, and darium, Skuffedarium. I love that word and I'm just going to keep all day long.

    ReplyDelete
  8. It is indeed a funny word, craftivore. :)) I like it when words rhymes...

    ReplyDelete
  9. Very nice paper shops you have found! They all look great, so again it's time for wrapping papers or time to brighten up a skuffedarium (funny word).

    Kind regards dear Ulla,

    Nina

    P.S. I am looking for your "time for tea" post but it does not show up, whenever I try...

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.