Friday, September 04, 2009

I can hardly wait

I love the fact that autumn always tend to bring new craft books on the market. And what is more cozy than sitting inside a warm livingroom, with a new and exiting book in your hands? I adore that...

Here in Denmark there are 2 books which I think that I'm going to buy:

Annette Danielsen has made a new book with children's clothes - "Det er Ganske vist". This time it's based upon old fairytales written by the famous Danish author Hans Christian Andersen.

It's a great idea that fairytales are the fundamental basis for the patterns - I'm looking forward to see how that mix has turned out. The patterns are going to fit the sizes from 2 to 8 years.

If you feel interested in the book as well, then it will be available at the end of September.

The other book is called "På pinde og nåle" and is a collection of patterns designed by Lene Holme Samsøe, Ilona Petäjämaa, Stine Hoelgaard Johansen, Inga Walløe Pantzar and others.

Some of the patterns we have seen before and some are brand new designs.

This book will also be in the Danish shops in September...

Have a wonderful weekend with lots of reading....I know that the weather here in Denmark will be perfect for that the next 2 days! Rain, rain, rain....

14 comments:

  1. Dear Ulla,

    you are so right. Here it rains as well and it's getting colder, so I am having autumn feelings as well, knitting and sewing for christmas (presents), crafting "lanterns" (?) for St. Martin - do you know that in Denmark as well?

    And making oneself a cozy home, reading books to the little ones, oh I somehow like even this weather.

    I'm glad we have a change of seasons, it gives our lifes more varieties, I think...

    And I am also curious about the patters after Hans Christian Andersen - sounds interesting.

    Take care,

    Nina

    ReplyDelete
  2. Sikke et tørklæde, der på forsiden af den nedeste bog. Wauw!
    Men ingen bøger til mig - jeg har altså projekter nok. Basta. :o)
    Og rigtig god weekend til dig!

    ReplyDelete
  3. PS. Et sødt og enkelt topbanner, du har fået dig...

    ReplyDelete
  4. Kære Ulla
    Jeg kan godt forstå at det kribler i hænderne på dig :-) Den børnetøjsbog kunne jeg godt tænke mig at få fingre i , må vist lige forbi boghandleren i september. Tak for tippet og rigtig dejlig weekend.

    ReplyDelete
  5. Takk for tips! Jeg har to bøker av Annette Danielsen allerede, og jeg stor fan av dansk strikkedesign.

    ReplyDelete
  6. Sikke nogle skønne inspirerende bøger, du viser der. Tak... ;-)

    ReplyDelete
  7. Jeg synes den første bog 'det er ganske vist' ser MEGET interessant ud. Den vil jeg da også have fingrene i. Ha en go week-end

    ReplyDelete
  8. In Lithuania is raining too and it would be a perfect time to have a look at these books on the internet. They seem so interesting... Thanks for sharing! :)

    ReplyDelete
  9. It sounds so cozy, Nina with the rain, the Christmas presents being made along with the St. Martin lanterns. It must look so fine with lots of lanterns held by children. :)
    We celebrate Mortensaften which I read is connected to St. Martin's day.

    I truely appreciate the different seasons of the year as well. I can get so exited about a new season coming. Especially Spring and autumn... ;)

    Take care too and stay cozy all through the weekend. :)

    ..................

    Ja, det er simpelthen fantastisk, Annette - det bed jeg også mærke i lige med det samme og det var egentlig grunden til at jeg læste mere om bogen.

    Jeg har egentlig også projekter nok, men jeg kan jo så godt lide at have gang i flere ting ad gangen. ;))

    Du må også have en rigtig hyggelig weekend. :))

    Og 1000 tak mht. banneret - det er jeg selv meget glad for. Endelig fik jeg den enkelthed frem, som jeg så længe har ønsket mig. :))

    ...................

    Velbekomme, Wenche. :)) Ja, jeg skal bestemt også have den bog. Annette Danielsen er altid god med opskrifter til børn.
    Og tænk, nu er det eventyrlige opskrifter - vi kan ikke ønske os mere. ;))

    Hav en rigtig dejlig weekend, Wenche. :))

    ..................

    Det var så lidt, Monstermønster. Jeg er glad for at du kunne bruge tippet. ;)
    Jeg synes nu også, at der er noget ganske særligt over dansk strik design, så jeg forstår godt din begejstring. :))

    ..................

    Det var så lidt. :))Jeg tror, at begge bøger kan være gode for nogle skønne ideer, Jeannette Mariae :)) Det er så dejligt når man finder noget der begejstrer og inspirerer ens fantasi. :))

    .................

    Det kan jeg godt forstå, Rosanna - tænk hvor mange ting der måske kunne laves til dine små piger. :))
    Bogen udkommer d. 21 september, så der må vi være rede. ;))
    Nyd weekend med din familie, Rosanna og hav det rigtig godt. :))

    .....................

    You are very welcome, Jurga - it was my pleasure. :))
    It's raining cats and dogs here as well and we enjoy the sounds the rain makes and the slightly darker sky. Soon it will be time to light the candles. :))

    ReplyDelete
  10. Uha spændende. Den skal jeg godt nok have kigget nærmere på.

    Er bare så træt af at de søde børnemodeller kun går til 6-8 år. Lise bruger allerede str. 8 og hun er altså ikke teenager endnu, og vil heldigvis gerne gå i de søde pigetøj!!!

    Surt opstød på en ellers dejlig familieaftensfredag ;-)

    ReplyDelete
  11. Hej Ulla! Vad snyggt du har fixat till din sida! Och tusen tack för boktipsen, den ena (kanske kan man gissa) blir nog en ny bok här hemma med!

    Trevlig helg!

    Anna

    ReplyDelete
  12. De ser spændende ud, Gitte, men jeg forstår godt din frustration over størrelserne. Jeg har haft det på nøjagtig sammen måde med både Emil og Anne-Sophie da de var mindre.
    Både mht. hjemmesyet og -strikket tøj, og det færdige man køber i butikkerne.
    Jeg er helt enige i, at børn skal ligne børn så længe de har alderen. Der er bare ALT for meget tøj, der gør børn til små voksen kopier.

    Men har du set at Rasmilla lige har lavet en ny model der går helt til str. 12 år? Linnea hedder den og er supersmuk.

    God weekend. :))

    ..............

    Hej Anna!

    Hvor er jeg glad for at du kan lide den nye opstilling af siden. Jeg vil så gerne have en lys og let stemning på bloggen... :))

    Jeg tror, jeg ved hvilken bog du vil vælge. ;)) Det er altid rart når der kommer nye bøger med ny inspiration. Jeg kan så godt lide at se hvad andre finder på - specielt hvis de tænker anderledes. :))

    Hav en dejlig weekend.

    ReplyDelete
  13. That first book by Annette Danielsen sounds amazing! Anything to the theme of Hans Christian Anderson fairytales sounds so dreamy! I grew up with my Dad reading those stories to us.

    Rebecca

    ReplyDelete
  14. I just love all of his stories too, Rootsandwingsco. :)) Both when my mother read them to me and now that I have read them for my own children. I don't think that one ever gets too old to listen to fairytales. :)
    And to bring H.C. Andersen's stories into knitting is an amazing thing... :)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.