Monday, September 14, 2009

A little tunic and more

A little tunic, originally uploaded by lille-ursus.

Finally a bit to show you.

This little tunic is supposed to go with a pair of trousers, which I made in the same fabric as the bias tape and the little pocket.

The plain fabric is cotton and flax with a touch of gold and so are the buttons. I bought both at my favorite shop SMÅ TEKSTILER, which sadly doesn't exist any longer.

During the days with no camera, I recieved some fabulous bias tape. As you probably already know, I adore bias tape - especially the kind like these. They are so nice, I think.

And the fabric underneath the bias tapes, is from Amy Butler. Just the colors I adore....I bought 3 yards of it, in order to get enough.

I really would appriciate it if the Danish patterns, wrote the amount of fabric needed in the American width as well (about 110 centimetres).

We see those fabrics more and more here in Denmark, thanks to shops like Malika og Rosa and Stof & Stuff.

However, I still buy most of my fabrics abroad.

18 comments:

  1. Du skal da have en converter fra meter til yards og tilbage igen. Jeg har en liggende i min pung, den er guld værd og fylder bare som et dankort.

    ReplyDelete
  2. Hvor ER det en sød tunica! Jeg er vild med stoffet, lommen og kanten er lavet af!
    Hvad betyder bias tape?

    ReplyDelete
  3. Beautiful tunic, beautiful tapes, beautiful fabric. I love it all!!

    ReplyDelete
  4. I am looking forward the new tunic & trousers set! And isn´t it great that some bias tape can make one that happy?

    Most of the fabric I buy come from abroad, too. But since I never use other patterns but my own ones, I never had that problems with the width.

    When I buy fabric, I love to order just a bit here and there. It is so nice to pretty-up an ordinary fabric by something special. And then even a tiny piece of fabric can make me happy.

    Have a nice evening - I am heading off now to my fabric store ;-)

    ReplyDelete
  5. oh, it is beautiful. picture of the trousers? and i share your love for pretty bias tape. I really dislike the stuff available most readily here. it is made from polyester and very stiff. only in solid colors. i wish the cotton and patterned ones would be more widely available.

    ReplyDelete
  6. Ulla, du har gjort det igen, produceret en skøn sag. Hvor er jeg misundelig over at jeg ikke kan sy. Men så kan jeg heldigvis nyde dine værker :)

    ReplyDelete
  7. That's really interesting -- what is the common width for Danish fabrics?? I've got a few Onion patterns and never thought there might be a difference in fabric cuts.
    Cute tunic. I love bias tape too but not the making of it!

    ReplyDelete
  8. Jeg kan RIGTIGT godt lide båndene og er de fra Små tekstiler også?
    Tunikaen er rigtigt skøn, og inspirerende: jeg har netop klippet stof til en tunika/kjole til min næstyngste. NU må jeg også prøve at lave pynteknapper

    ReplyDelete
  9. Den er da bare SÅ sød. Og gud ske tak og lov, for damer som dig, der køber ind ude. Det hele skal jo ikke komme fra Stof og Stil. Dejligt med inspiration.....det er jeg nok ikke den eneste der synes.
    Jeg smutter jo til Paris i morgen tidlig. Vil naturligvis kigge efter nye super mønstre på messen hvor en enkelt Japansk og et par af de Amerikanske patchwork producenter måske også er igen i år.
    Og så er der jo byen....
    Men jeg elsker nu bloggen mest af alt.....
    Tak fordi du viser dine fine sager frem.

    Karen

    ReplyDelete
  10. your tunic is just beautiful and I love the bias binding. wish I could find ones like that here in Australia.

    ReplyDelete
  11. Hej Lille Ursus.. Må man spørge, hvilken farve dit Johanna Maria bliver? Venligst Pia

    ReplyDelete
  12. Åh, Hanne du er altså en guldgrube af gode løsninger. Tusind tak for det. Jeg vil straks lede efter en, for det er bare så tit at jeg står dér og er i tvivl. :))

    Hav en dejlig mandag. :))

    .........................

    Mange tak, Annette :)) Jeg elsker altså også stoffet - det er så sommerligt og let. Bias tape er det samme som skråbånd...og jeg elsker jo skråbånd. ;))

    .........................

    Oh, thanks a lot, KID, MD :) I'm really happy that you like the way I made the tunic. :))

    ..........................

    Thank you so much, Juliane :)) The trousers have already been given to a friend and now she's going to have the tunic as well.

    Like you, I really feel happy about bias tape and other little things like that. It doesn't take a lot to make a personal touch on a piece of clothes, and I love that idea.

    Have a nice trip to your fabric store. :))

    .....................

    Thank you very much, larissa. :)) I feel the same way as you...beautiful bias tape is not that easy to come by.
    Here in Denmark I sometimes find a bias tape with print and a fine quality, but it's not often enough.

    The trousers are no longer here with me. I have given them to a friend - sorry! And I didn't get to take a photo of them...

    ..............

    Hvor er det sødt af dig, Jeanette :)) Jamen, du kan godt sy - og lave en million andre kreative ting, som jeg ville ønske jeg kunne!
    Jeg kan da huske dine fantastiske syede tørklæder, engle og andet godt. :))
    Der er ikke langt fra de ting til en lille tunika. ;))

    ...................

    It is, Icicle! The Danish fabrics tend to be about 140 centimetres wide - sometimes 150. That leaves some more space for pattern pieces than when I use the American ones. ;))

    And thanks a lot. I agree - making the bias tape isn't that funny...so I always end up buying it. ;))

    .....................

    Ja, er de ikke glade, Rosanna? De er ikke fra Små Tekstiler. Jeg har købt dem i USA. Men ih hvor jeg savner Små Tekstiler...servicen var fantastisk og så havde Marie så mange skønne materialer.

    Det lyder spændende med tunikaen til din lille pige, som er blevet storesøster. Jeg håber, at det går rigtig godt med både dig og den allermindste.
    Du skal simpelthen prøve de betrukne knapper, Rosanna - det er lige noget for dig!

    Hav en rigtig vidunderlig dag. :))

    .................

    Det var så lidt, Karen :)) Og 1000 tak for dine søde ord - de varmer hjertet.

    Jeg må indrømme, at jeg er vild med stof fra USA, men herhjemme er der også skønne ting at finde. Ikke mindst hos Stof og Stil. Men jeg kan godt følge dig - det må også være sjovt at se stof som du ikke beskæftiger dig med til daglig.

    Ih, hvor det lyder spændende med din tur til Paris. Det må være så inspirerende. Jeg håber, at der også bliver tid til et lille smut i den skønne by. :))

    Og så har du helt ret med bloggen - de er alle et eventyrligt sted til inspiration. Hvis det ikke var for dem, hvordan skulle jeg så have fundet dig nr. 91 på listen og alle dine vidunderlige projekter? Det er jeg sørme glad for at jeg gjorde. :))

    Rigtig god tur :))

    ................

    Cathy, thank you so much for your sweet comment. :)) It was a funny little project to make the tunic...I don't think that I will ever get tired of using bias tape!
    Thanks to all that wonderful bias tape.
    Like you, I wish we had more of the beautiful kind in Denmark too, but I'm happy that I found places to buy it abroad. :))
    I will send you a little email with a link to the shop. :))

    ........................

    Hej Pia!

    Selvfølgelig må du spørge om det. ;)) Jeg ville rigtig have haft Elegance men da den var udsolgt, valgte jeg Cottage 84. Den er nu også meget smuk synes jeg.
    Skal du selv til at strikke sjalet fra NODA?

    MVH.
    Ulla

    ReplyDelete
  13. Det kan du tro! Jeg har længe kigget på det, men kunne ikke bestemme mig for farven :-) Det blev velvet..

    ReplyDelete
  14. Du är ju super duktig, väldigt söt tunika och tyget och banden är väldigt fina. Jag gillar dina färgkombinationer!

    Anna

    ReplyDelete
  15. NU har jeg været i stofbutikken og har anskaffet mig dimserne til de der knapper... hmmm... det ser jo egentligt ikke SÅ svært ud, så det er vist bare med at komme i omdrejninger!

    ReplyDelete
  16. Den er bestemt også smuk, Pia. Held & lykke med projektet. :))

    ................

    Åh, 1000 tak, Anna. :))) Jeg elsker at sy og prøve mig frem til kombinationerne af stof og bånd. Det er den skønneste afslapning. :))

    ................

    Det lyder spændende, Rosanna! Det er slet ikke så svært, og rummer et hav af valgmuligheder.
    Jeg er spændt på at se hvad du får lavet. :))

    Hav en dejlig dag...

    ReplyDelete
  17. Hi Ulla, I've just found your blog, and wanted to let you know that I love your tunic and I share your love of bias tape! Living in the U.S. has lots of advantages with fabric choice, and I live in a city that has an enormous fabric store, but I can't find much cool bias tape anywhere. I tend to make my own, and it's not much fun. I have also run into the problem of fabric widths, in the opposite and more unpleasant way, when using Burda magazine patterns, and not having bought enough!
    I look forward to reading more of of your blog, it brings me a little closer to my beloved danmark.

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.