Thursday, April 17, 2008

And.............some more sewing and ironing

The trousers for the summerdress I made last week is now finished. I'm quite happy with the combination of Gingham fabric and dotty bias tape.

The pattern for the trousers is very simple - without any details. I chose that because the fabrics are so "loud" in themselves...

Another lovely printed fabric is the one I have used for this little dress size 6 months. Two of my cousins are pregnant, and I need to have a bit of baby clothes tucked away for presents.....

It also gives me the opportunity to sew baby clothes - I just love that. Every time I make it, I wonder about how tiny it is and how any child would ever fit into it!

The dress is all done - washed and ironed, just the 2 buttons on the shoulders are missing. Whenever I sew I ALWAYS iron a lot as well. I find it extremely important to press the seams and hems during the sewing process, in order to get a beautiful result. Some people might think that I'm fussy with all that ironing, but I don't mind....

4 comments:

  1. De bukser er da også bare så fine - og så sammen med kjolen! ;o) Det er dejlig inspirerende at kigge herind, og så er du altså enormt god til at købe det rigtige stof! Mht. Ottobre, så har jeg jo ingen drenge at sy til, så det giver sig selv... Tak for din hilsen - nu vil jeg gå i seng, så jeg er frisk til en lang køretur i morgen. ;o)

    God lang weekend!
    Astrid

    ReplyDelete
  2. Hej Ulla. Hold da op hvor er du produktiv. Bukserne er flotte. God kombination med det blå og røde. Du giver mig sådan lyst til at sy. Måske jeg kunne nuppe et par timer i dag. Vores cirkustur gik i vasken. Lise hoster (vi har været vågen i flere timer i nat) og er forkølet. Cirkusturen var arrangeret af Familier med kræftramte børn, og der stod explicit, at børn der udgjorde en smitterisiko ikke var velkomne..... så. En af Lises veninder + far og mor overtog billetterne.
    Har istedet aftalt med ungerne at vi tager i kiosken i eftermiddag - lejer en film de har lyst til at se (køber lidt slik) og så leger vi biograf hjemme. - Jeg nyder den ekstra tid.

    ReplyDelete
  3. Tak skal du have, Astrid!!
    Jeg er glad for, at du kan lide at kigge på min blog - det giver også mig stor inspiration at se din og andres blogge. Der er så mange fantastiske ideer i denne cyberverden!

    Jeg elsker nu det blad alligevel...på trods af deres til tider manglende mængde af drengetøj ;0)

    Jeg håber at i får en dejlig tur til Sverige. Gid det var min familie der var på vej til et af vores yndlingslande!

    ....................

    Hej Gitte!
    1000 tak skal du have :0)...jeg har bare klippet mange ting ud på det seneste, og når det er gjort, så går tingene noget hurtigere...
    Det lyder som en god idé med et par timer ved symaskinen...ren balsam for sjælen!!

    Hvor var det synd at i ikke kom i cirkus og synd for Lise at hun er skidt. (Emil hoster også bare som en gal i tiden!!) Men jeg kan godt se at der ligesom ikke var noget at gøre, når betingelserne var sådan...
    Og så gjorde i en anden familie glad!

    Jeg synes nu altså at dét i skal idag, lyder som en rigtig god og hyggelig erstatning for cirkusturen :0) Lige noget som mine børn ville elske. (De misser ingen chancer for at rykke dyner ned i stuen til hygge ;0))

    Jeg håber i får en rigtig dejlig dag...og rigtig god bedring til Lise.

    Kærlig hilsen
    Ulla

    ReplyDelete
  4. Faktisk var der heller ikke de store protester.... Så mon ikke det passer dem begge ganske godt ;-)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.