Friday, April 11, 2008

Pale pink Daffodils??!!

Last fall I bought some bulbs of daffodils at Isabella Smith. They were going to be pale pink, a very flattering thing if you ask me.... When I recieved them in the mail, I carefully put them in the ground - just outside our kitchen window, so we could enjoy the beautiful sight when they bloom in spring...

Then it was time to wait........all winter. Gradually they grew green and big - they even managed to pick themselves up after some hard nights of frost.

The only thing they couldn't do was to turn pink! See for yourself above, they are all yellow!!

Such a dissapointment, but it was almost too good to be true to see Daffodils in pale pink!

I hope I will have more luck when I start using my greenhouse for real. It's just about 1 year ago since I got it for my birthday, and I did grow some wonderful tomatoes in it last summer.

I'm very excited about making my own plants and vegetables. And I just recieved a bunch of seeds of my beloved pea flowers. No summer without them.....

7 comments:

  1. Hej igen Ulla. Det var mig der slettede min egen kommentar. 2 stavefejl! - Så jeg lavede en ny.

    Kan godt se - der er ikke meget pink over de påskeliljer. SNYD!

    ReplyDelete
  2. Åh, det var godt at du løste gåden, Gitte ;0) Helt i orden!!! Jeg ville så nødig have at en eller andens kommentar var blevet slettet!!

    Snyd det er lige hvad det er - eller også har jeg gjort noget forkert :0

    ReplyDelete
  3. Ulla jeg blev også skuffet sidste år over mine "Pink wonder"... de var ikke specielt lyserøde, men dog søde. Måske de har suget mere lyserødt ind i sig i år :0) men de er endnu ikke sprunget ud.

    Kan se du har købt ridderspore. De er bare skønne. Har du set når de står i fuldt flor nede ved Hjarbæk kro - fantastisk smukt syn. Du skal være om den for sneglene er VILDE med de spæde skud... en sort skovsnegl har allerede guffet én af mine i sig - men jeg fandt den, sneglen altså :0)
    God weekend
    Kærlig hilsen Dorthe

    ReplyDelete
  4. Snydt :-(
    Hun burde ha' en røffel, hende Isabella!

    Jeg vil glæde mig til at følge dine aktiviteter i drivhuset, jeg skal i gang med anden tredie sæson i mit, og elsker det bare...

    ReplyDelete
  5. Pink påskeliljer. Wow... Eksisterer de virkelig? De gule af slagsen er nu også meget, meget skønne. Jeg tænkte, da jeg læste dit indlæg, at de måske ændrer farve næste år. SMIL... Spændende med dit drivhus. Håber du laver løbende rapporter herom. Jeg elsker at se ting gro. God lørdag aften til dig og dine ;-)

    ReplyDelete
  6. Faktisk, så jeg lige i dag - da de var sprunget lidt mere ud - at man med MEGET god vilje, MÅSKE kunne kalde det blege, orange område i midten for lyserød....Meeen, Dorte det er ikke nok for os ;0) Men du har ret i at de nu er smukke alligevel!

    Jeg holder så meget af Riddersporer og er spændt på at se om de vil gro i vores vilde have.
    Vi har ellers store planer med haven - men lad os nu se.....
    Først og fremmest må vi have styr på det der har lidt afsavn under vores ombygning....altså hele haven ;0)

    Jeg vil holde vagt mht. snegleangreb. Jeg huer dem bare ikke overhovedet, de sorte fyre!!

    God weekend - jeg håber Daniel har det bedre :0)

    KH
    Ulla

    ...................

    Hun plejer ellers ikke at skuffe hende Isabella ;0)

    Jeg glæder mig også som et lille barn til at komme i gang i drivhuset for alvor, Anne. Jeg har allerede lavet masser af små Lavendelstiklinger og må snart i gang med ærteblomster, sommerblomster og krydderurter.
    Planer har jeg nok af ;0)

    Men der skal også være plads til et lille bord og en stol derude, så jeg bare kan sidde og nyde....

    ................

    Ja, "wow" var lige hvad jeg tænkte da jeg læste om dem, Jeannette Mariea. Men de skuffede fælt mht. farven. Alligevel nyder vi dem nu fra pladsen ved vores spisebord i køkkenet. De står så stolt og ranke i jorden side om side med perlehyacinterne. De aner slet ikke at de burde være lyserøde ;0)

    God søndag til dig og din familie...

    ReplyDelete
  7. Hejsa,

    Jeg så lige dette indlæg da jeg søgte på google på lyserøde påskeliljer. Jeg håbede at finde et billede af dem, da jeg i efteråret også købte lyserøde påskeliljer "Replete" hos Isabella Smith, men de er sprunget bleggule ud og jeg kan intet lyserødt se på dem :o(
    Så jeg blev rent faktisk i tvivl om det var forkerte løg jeg havde fået. Men nu kan jeg forstå at jeg ikke er alene om at være snydt for den lyserøde farve :o(

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.