Tuesday, April 01, 2008

A new little dress

When it comes to sewing, this is what I'm working on at the moment...
It is actually made of fabric from a Christmas line for 2008, but who cares about that!! I don't - and I don't think "Christmas", when I see the checked patterns in red & pink.

( When I went to highschool pink & red was my favourite colour combination - and I found it rather "daring" at that time - back in the late 80ties!! )

At the end of the sleeves and at the neckline, I'm stiching on some ribbed fabric in black and white.

I love to do the handstiching and now I only have to finish another sleeve and the neckline.

Afterwards I'm going to make a button hole loop at the back of the dress - and find a suitable little button...

....and eventhough I have a zillion buttons, I just don't have the right one!!

9 comments:

  1. Ikke spor julet - bare rigtig fin og frisk. Jeg kan også vældig godt lide kombinationen af pink og rødt.

    ReplyDelete
  2. - Og din mini ser fin ud. Glæder mig til at kome igang med den også ;-)

    ReplyDelete
  3. Ouwow! The combination pink-red is always great and what I specially love is combining black/white to bright colours + different patterns! Lovelylovely!
    Have a nice day!

    ReplyDelete
  4. Herlige farger sammen! Så ønsker jeg deg riktig lykke til med jakten på den perfekte knapp...og husk at du aldri kan få for mange knapper :-)

    Ha en fortsatt herlig uke

    ReplyDelete
  5. Sikke en fin lille kjole, skønne farver sammen ;-)

    ReplyDelete
  6. Mange tak, Gitte!! Du skal glæde dig til Mini'en... ;0)

    Jeg synes heller ikke at stoffet er julet og kunne lige se det til en lille pige...

    ................

    Thank you so much, jaana*maaria!!
    I love to mix different colours and patterns - it gives another look...and I love to use bias tape for that purpose as well!
    A very nice day to you too :0)

    ................

    Mange tak, eva anette!! I hate it when I don't have a suitable button. But on the other hand that gives me an excuse to go buy more buttons ;0)

    I hope you have a very nice week too :0)

    .................

    Mange tak, jeannette mariae!! Jeg holder stadig meget af den farvekombination. Rød gør altid glad....det passer lige til den lille pige der skal have den, tror jeg :0)

    ...............

    Thank you so much, fra!!
    I so wish that I understood the language you write in your blog....but then I just enjoy your interesting photos ;0)

    ReplyDelete
  7. Kære Ulla. Jeg ved godt, at dette ikke har noget med dit indlæg at gøre og så alligelvel. For din kreative sans inspirerer mig enormt og jeg kommer altid til at tænke på Purl Bee, når jeg er inde på din blog. Kender du Purl Bee? Du kan finde dem under mine link. Jeg synes, at du lige skulle kikke der ;-)

    ReplyDelete
  8. Kære Jeannette Mariae!

    1000 tak!!! Jeg blev helt rørt da jeg læste din kommentar - det betyder meget for mig, at du har det sådan med det jeg laver. Du som er så kreativ og virker som sådan en hjertevarm person, inspirerer bestemt også mig....

    Jeg følger bare mit hjerte og min fantasi når jeg skal bruge mine hænder....det har jeg lovet mig selv at gøre! ;0)

    Jeg kender Purl Soho men ikke Purl Bee, som jeg jo fandt ud af var en tilhørende blog...den er nødt til at blive gemt, så jeg kan finde den hurtigt igen - den var meget inspirerende. Tak for tippet...

    Hav en dejlig weekend...

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.