Monday, April 28, 2008

On a ride through town

During the weekend two weeks ago, my children and my husband spend an amount of time on something they don't usually do - at least not the children!!

When Christian and I were younger we used to ride a motorbike. Not a big fancy one - just a simpel old one. But that was good enough for us, who didn't have the need for fast driving. It was only meant as a means of transportation.

We had it for a year or so, then I got pregnant with Anne-Sophie and gave it up.

But recently Christian's two younger brothers both got motor cycles - big, fancy ones which can ride fast as . . . .

I did see it coming and it didn't take long before Christian had to go for a little ride on Morten's motorbike....He in fact had several rides during some weeks, and one day he thought it was time to give Emil and Anne-Sophie a ride.......if they wanted to, that is!!

They both did!! (Unfortunately - if you ask the nervous mother!!)

So there you go...Emil and Christian on the "bike"!!

And Anne-Sophie - laughing - at the motor cycle too.

I must tell you that Christian is a VERY responsible man, who doesn't drive fast or crazy at all....and that goes for motorcycles too.

Ever time they drove past our house, I was standing there all ready to photograph them as they drove by. (People must have thought that I was a bit weird)

They all had a blast!!! Even the nervous mother....

6 comments:

  1. Motorcycles can be so much fun! My husband and I want to travel the continent on a motorbike once our sons are grown up.

    ReplyDelete
  2. That's one sport you wont find me brave enough to try. I have a hard enough time sitting on a chair without falling off..get me on one of those and I'd slide right off on the first turn!
    Your kids must have had a blast!

    ReplyDelete
  3. WAUW - De ser sørme godt ud de tre bikers. Det gik da helt min næse forbi at der var turkørsel her ude :0) Kan ikke huske hvornår jeg sidst har siddet på en mototcykel... engang inden jeg fik børn i hvert fald. Så hurtig hoved regning .... pyha....

    Syntes ikke der er et billede af dig Ulla ;0)

    ReplyDelete
  4. Hvor er de bare supercool! Det er altså sjovt - vi havde også en del motorcykelture, inden vi fik børn. Mads har kørt meget på motorcykel, og er lige begyndt at kigge efter en gammel en, som han kan gå og sætte i stand. Jeg aner ikke, hvor han skulle få tiden fra... Men hvor må jeres børn bare have haft det sjovt! ;o)

    ReplyDelete
  5. Åh, mindelser igen. Jeg kørte selv motorcykel (uden kørekort - fy, fy), da jeg var yngre. Min mor var ved at dø af skræk, da jeg en dag annoncerede, at nu kørte jeg altså til Italien og det blev til en 5 ugers vidunderlig tur, hvor hun intet mindre var ved at dø herhjemme. Den ungdom... Lars har motorcykel en motorcrosser. Uuuhhaa, den kan jeg ikke lide, at mine drenge kører på. SÅ jeg forstår godt dine følelser og min mors fra dengang. Men de nød turen, de kan vi da se på billederne. Herligt indlæg. Tak for det Ulla ;-)

    ReplyDelete
  6. It is quite funny, Kathrine - Christian and I have the same dream ;0) We would like to drive to France, Italy, Spain, the south of England and....
    Just bringing a small tent ;0) (Who am I kidding - at that age we would probably like a nice soft bed ;0) )

    Motorcycles are just a special way to travel...and we will do it - won't we???

    ....................

    I couldn't help smiling when I read your comment, Christine ;0)

    You made pictures appear in my mind...

    I must admit, that I wasn't that brave at all many years ago when I had my first motorcycle ride ;0)

    Emil and Anne-Sophie loved it - they even discussed who had driven with the most speed!!

    .......................

    Det var det store cirkus, Dorte!! De kørte og kørte og skreg af grin..
    Du kunne ellers nemt have fået en tur, er jeg sikker på ;0)

    Motorcykel kørsel ligger virkelig også langt tilbage i tiden for mig. Men jeg blev da så "rutineret" at jeg lærte (læs: turde) at læne mig med i svingene. Det krævede overvindelse!

    Lige dén dag havde jeg vist noget med, øh.....balancen, Dorte - eller var det en tidligere håndbold skade?! ;0) ;0)
    Nej, jeg turde simpelthen ikke, selvom lysten ikke manglede...

    ................

    Det er da sjovt, Astrid! At i også var bidt af motorcykel ture!

    Christian har, ligesom din mand, også længe talt om at få en gammel én igen. Så han kan køre på arbejde på den.

    Han nød turene forleden lige så meget - og om ikke mere - som børnene :0)

    Det er bestemt ikke sidste gang han har lånt Mortens motorcykel...

    .............

    Godt gået, Jeannette Mariae!! Og så endda helt til Italien! Det er da frihed i ordets bedste forstand :0) Men jeg forstår godt din mors nervøsitet - men den kan vi nok først helt forstå efter vi selv har fået børn ;0)

    Emil har også kørt en del på en lille crosser, som dine drenge. Han ELSKER det! Det drive som drenge besidder kan godt fascinere mig en del - og jeg øver mig til stadighed i ikke at være nervøs under deres udskejelser ;0)

    Ja, de nød turene i fulde drag - jeg er glad for at Christain kunne give dem den oplevelse...

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.