Wednesday, April 16, 2008

Granny for a day

Yesterday I had a very special, little visitor.... Late in the afternoon my doorbell rang, and when I opened the door I saw our little opposite neighbour boy - and my dear friend Liselotte's boy - Oskar. He is 6 years old and goes to pre- school. He was standing there on my doorstep with his white hair and smart French football clothes - and in his hands he had a piece of paper. "This is for you, Ulla" he said and proudly handed me the paper.....

It was an invitation for grandparentsday in his "fritter" - (A "fritter" is a place where almost all Danish children go after school untill their parents gets off from work.)

At grandparentsday you spend time with your special little friend or grandchild and get to see the "Fritter" and all Oskar's friends from school.

I was all emotional and happy, and assured him that I would love to come and be his grandparent for a day...

For the rest of the day I couldn't help thinking about Oskar and his invitation. It warmed my heart so deeply......and made my me smile broadly!

And when I think about it today I still get emotional!!!

I'm getting old and soft in my mind - or that I have always been; soft that is! And my hair is turning grey - what a wonderful thing that I'm going to grandparentsday with Oskar.....

10 comments:

  1. Åh, ja... Det er en rørende lille "historie", der intet mindre varmer hjertet, når jeg læser den. At du er rørt og glad for invitationen, kan jeg godt forstå.

    På skolen kalder de mig iøvrigt for skole-bedstemor og det glæder jeg mig til at blive, men jeg også 47...

    Endnu flere smil herfra ;-)

    ReplyDelete
  2. Hyggeligt, Ulla, og helt sikkert hjertevarmende :-)

    Det bliver også dejligt, når vi engang bliver rigtige bedstemødre!

    Og gad så vide, om det der rørstrømske gen sidder sammen med genet for de grå hårstrå, de følges da ad hos både dig og mig...

    ReplyDelete
  3. That is so sweet. I would probably start crying (I get very emotional all the time...I can cry when I read the newspaper!). Oskar is so cute :)

    ReplyDelete
  4. Oh Ulla, how wonderful. I can image you're touched. The love and warmth of a child, nothing beats that. (Here in Holland we have an old fashioned very over-the-top song called "the smile of a child makes you realise your alive" and although is't so campy I always am emotional when I hear it. Have a fine day at the carecentre.

    ReplyDelete
  5. Det er da noget af en tillidserklæring. Kan godt forstå at du bliver glad. Og dejligt for ham at han kender dig ;-)

    Vores børn har ingen bedsteforældre, men vi har en gudmor, der troligt stiller op til bedsteforældre-arrangementer i både skole og børnehave. Og børnene bliver så glade ;-) Det startede da Søren var lille. Gjorde ondt i mit hjerte, at de andre havde bedsteforældre på besøg i børnehaven - og der ikke kom til ham - for det lægger de altså mærke til selv om de kun er 3 år! - Og så VUPTI stod gudmor der ;-) - Ja nu hører jeg også til de rørstrømske......

    ReplyDelete
  6. Nej, hvor skønt - hvor er han da sød! Tænk at blive særligt udvalgt til bedsteforældredag - det giver altså en helt speciel status!

    Her kommer de to bedstemødre gladeligt rendende fra hver sin del af landet, når der er bedsteforældredag i børnehaven. Dejligt, dejligt! ;o)

    ReplyDelete
  7. Jeg blev bare så glad, da Oskar stod der med sin fine invitation...

    Skole-bedstemor er ikke så ringe en titel, Jeannette Mariae...47 år havde jeg godt nok ikke skudt dig til - nærmere mellem de 37 til 40.

    Jeg glæder mig også allerede vanvittigt til at blive bedstemor engang og jeg er kun 36!!! Hvordan skal det ikke gå ;0)

    Tak for de mange smil - mit ønske for dagen blev vel mødt alle vegne
    :0)

    .................

    Det er bestemt hyggeligt med sådan en ganske særlig lille ven, Anne. Ham og hans søskende har givet os mange glæder gennem årene.

    Bedstemor - sådan rigtig for alvor - bliver bestemt et højdepunkt i vores liv! Tænk på alt det tøj vi kunne lave... :0)

    Jeg tror de er uadskilleligt sammensat de gener, for det bliver da værre og værre med både håret og det rørstrømske med årene!

    ...................

    It's nice to know, that I'm not the only one who gets emotional about the smallest things! But I couldn't help smiling when i read about the newspaper ;0)

    He is a very cute and clever little boy, Oskar. He was just here tonight to talk and see Emil skate.

    .............

    It is indeed wonderful, Ria. It is so true what you write about the love and warmth of a child. It goes straight to the heart!

    The way children think, act and feel is actually one of the reasons why I got educated as a kindergartenteacher. I feel so happy and alive among children.

    Thanks a lot!

    ...............

    Oskars ene hold bedsteforældre bor i Sverige og desværre har han ikke længere sin anden bedste og bedstefar, så jeg vil hellere end gerne træde til. Han er en herlig dreng....

    Hvor er det dejligt, at i har sådan en vidunderlig og omsorgsfuld gudmor. Det er vel nok godt for dine børn...

    Jeg husker det godt fra da jeg arbejdede som pædagog, at der til bedsteforældredage var nogen børn som ikke fik besøg. Åh, det var hårdt...og du har ret - man forstår det ganske udemærket selvom man kun er 3 år.

    Ja, jeg fik da også helt vand i øjnene af at læse om jeres gudmor...

    ReplyDelete
  8. Hov Astrid, du var dukket op i mellemtiden mens jeg svarede på kommentarer! Dejligt...

    Jeg blev da også helt beæret...og han var så så stolt ud, som han stod der med invitationen. Han havde nu også lavet den rigtig fin med tegninger, navn og skinnende klistermærke!

    Dine børn er heldige - jeg synes det er så flot når bedsteforældre kommer susende fra hele landet for at deltage i bedsteforældredag! Det husker jeg tydeligt rørte mig, da jeg arbejdede som pædagog.

    Mine børn er så heldige at have begge deres hold bedsteforældre lige i nærheden.

    ReplyDelete
  9. TAK. Jeg sætter også kun de gode billeder på bloggen - ha, ha.. Og så er jeg jo beriget med en yngre husbond på 40 :-) En rigtig dejlig dag til dig og dine ;-)

    ReplyDelete
  10. Fantastisk Ulla - skønt du træder til, for det er bestemt ikke særlig spændende at være den der ikke får besøg. Bedstemødre i dag er jo også meget ungdommelige ikke som da vi var børn, hvor de gik med forklæde og hårnet hele
    dagen ;0)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.