Tuesday, October 02, 2007

Hvor hurtigt flytter maskerne pind?

Selvom jeg ikke kan vente til det her sjal er færdigt, må jeg erkende at jeg ikke længere er særlig hurtig til at strikke. Det gik ellers så godt engang, men efter jeg kørte galt og blev operet for diskusprolapser og fik dårlig nakke, kan hastighederne ikke nå de samme højder!!

Som kompensation for dette investerede jeg i en strikkemaskine, som jeg da i hvert tilfælde kunne komme et godt stykke vej på, inden for en rimelig tidsramme. Den står fint dér under sit beskyttelsesklæde. Endnu ikke rødglødende, og mangen gang har jeg måtte besvare spørgsmål om hvorvidt strikkemaskinen er kommet i aktion!

Jeg har besluttet at dette efterår/vinter SKAL jeg i gang. Jeg ærger mig til stadighed over ting der kunne kreeres på maskinen så let som ingenting....

Mit eneste hjertesuk er savnet over ikke at have et hånd-strikketøj der følger mig overalt, som i "forgange tider..."

Heldigvis kan jeg stadig sy i små perioder af gangen og dette stof har jeg lige klippet ud til små pigebukser i str. 92 cl.

Jeg elsker at lave børnetøj. Børne viser deres umiddelbare glæde eller misbehag ved tøjet, og tester funktionalitet og pasform med det samme.

Mine børn på 15 og 10 år vil - til min store glæde - stadig gå i (dele af) mit hjemmesyede tøj. Dog havde Anne-Sophie en "hvor-er-jeg-træt-af-at-gå-i-hjemmesyede-kjoler-periode" omkring de 7-8 år!

Nu vil hun gerne have sin egen stil og kan jeg bidrage til det, i en tid hvor så mange unge mennesker hellere vil ligne hinanden, så gør jeg det med glæde....

Jeg er nødt til at nævne, at de fantastiske små mænd med parasollen ved mit blog navn, er lavet af kunstneren Julie Arkell. Hun er enestående i sit udtryk!!

No comments:

Post a Comment

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.