Wednesday, May 05, 2010

Lille Livstykke



Livstykke, originally uploaded by lille-ursus.

The little vest I started a few days ago is done. Well, almost done. I still need to make it wet, put needles in it and let it dry.
And then sew it together in the 2 sides, crochet around the neckline and at the same time add a little buttonhole.

I will wait a while with the button, because I still don't know whether Christian's brother and his girlfriend are having a boy or a girl.
But I thought about blue-ish fabric buttons for a boy and pink-ish for a girl...not very inventive - I know.

Actually I have enough yarn left to make another vest, I think. But to be sure I will buy one more skein of "Isager's mercericeret bomuld" in another color. The next vest will have stripes.

8 comments:

  1. Hvor er det blevet et fint lille - Livsstykke. Jeg har præsteret adskillige til mindstemand her og de er uundværlige, nu hvor han næsten er begyndt at kravle og ligger på det kolde gulv ;-)

    ReplyDelete
  2. Et er sikkert ....den bliver de glad for dreng eller pige :0)

    ReplyDelete
  3. Rigtig sød lille ting, som jeg er sikker på modtagerne vil blive glad for.

    ReplyDelete
  4. Mange tak, Jeannette Mariae. :)) Jeg kan godt forestille mig, at de varmer godt på brystet på lille Anton mens han udforsker verden på alle 4.
    Jeg vil have lavet lidt flere af slagsen. Jeg har så mange bomuldsrester der vil egne sig godt til formålet. :))

    ...........

    Mange tak, Camilla. :)) Min plan er at købe en lille papkuffert som skal fyldes med forskellige hjemmelavede ting til den nye niece eller nevø. Og heldigvis har jeg masser af tid endnu til at få den fyldt. :))

    ............

    Det håber jeg, Dorthe og mange tak. :)) Jeg har lavet den i en neutral farve, som jeg håber ikke er for tøset i tilfælde af det bliver en dreng. ;))
    Men mon ikke blå knapper kan redde den.

    Knus
    Ulla

    ..............

    1000 tak, Gitte. :)) Undertrøjer kan man aldrig få for mange af synes jeg. Og da det bliver et efterårsbarn, så kunne det da også være at jeg skulle lave en i det blødeste uld. :))

    ReplyDelete
  5. Beautiful colour and lovely work. x

    ReplyDelete
  6. I love this little vest, and I have enjoyed a peek into your lovely blog too. Gorgeous photo's and many beautiful things, thankyou xo

    ReplyDelete
  7. OH, Ulla! That is so sweet. Such yummy yarn and the colour will work for a boy or a girl. Makes me want to do some knitting for the newest niece or nephew in my family, due this Sept.

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.