Tuesday, August 18, 2009

Done and ready to wear...well, almost

Zippers are SO annoying!, originally uploaded by lille-ursus.

Andrea's skirt is done. The zipper was added with only one unravelling, didn't become invisble as planned (#%!%#) the seams were sewn and pressed with an iron...and the skirt fitted Andrea just fine. All she has to do now, is to wash the skirt due to a spot right in front of the skirt. I don't know whether it was on the fabric from the beginning, but it's oh so annoying.

Ironing the skirt while it's a little bit damp, makes it easier to iron those creases away, so that's an advantage from the not-supposed-to-be-right-away-washing!....

I just have to show you some of the marvellous buttons I got lately.

These amazing ones are from a sweet and lovely friend I got from blogging.

Such a lovely surprise they were....

The buttons covered with flax I bought myself along with the brown bias tape.

I enjoy looking at all of the fabric covered buttons and have to wait a while before I use them...but I guess that doesn't come as a surprise to you.

13 comments:

  1. Åh, Ulla - hvilken fin nederdel. Jeg håber virkelig, at pletten kan gå af i vask!

    Og smukke smukke knapper fra en god veninde... Er der nogen, der fortjener sådan en gave, er det da dig, der sætter så uendelig pris på disse ting og så gavmildt viser dem frem til os andre, så vi også kan glædes.

    Knus fra engen ;-)

    ReplyDelete
  2. Oh, it looks so great!

    By the way - I am going to order lots of buttons to cover with fabric (you can use a normal PRYM tool) and they are better quality than the ones you could buy at S&S.

    I prefer to cover my own buttons (even if a lot of people buy loads of fabric covered buttons on Etsy) - it is so much cheaper to do it yourself plus you get buttons which match exactly the things you want to sew.

    Just let me know - I could order a bag for you when I purchase my own, it costs a fraction of what one would have to pay somewhere else...

    A warm hug,

    Juliane

    ReplyDelete
  3. Mange tak, Jeannette Mariae. :)) Du skulle se den på - når den ligger der på bordet er den noget flad! - faconen som Andrea har valgt er utrolig flot.

    Ja, jeg er jo lidt underlig med de betrukne knapper. Men kender du ikke dét, at man næsten ikke nænner at bruge noget fordi det er så smukt? Måske ikke så hensigtsmæssigt i forhold til knapper, stof og bånd når man elsker at sy, men ikke desto mindre tilfældet for mig. ;))

    Jeg er i hvert tilfælde glad for, at du også kan lide at se på dem. :))

    Hav en dejlig aften.

    Mange hilsner og sensommerknus,
    Ulla

    ...............

    Thank you very much, Juliane. :))

    How sweet of you to offer to buy some buttons to cover for me.
    I normally cover my own buttons too - I have found the parts for it on etsy.
    The finished ones are far too expensive - I totally agree with you on that. But I simply had to have the flax ones! ;))

    Do the ones you buy have an eye on the back? How big are they and how much do they cost?

    I would love to hear more about them, Juliane. :))

    Lots of summerhugs for you,
    Ulla

    ReplyDelete
  4. Kære Ulla

    Det glæder mig at du blev glad for knapperne :-)

    Delene til at lave knapperne med har jeg fra Etsy så hvis det er den slags du søger? Bare mail så sender jeg dig linket. Det blå stof er købt i København.

    Rigtig god fornøjelse med knappeproduktionen!

    ReplyDelete
  5. Kære Ulla, du skal have fat i en trykfod til usynlige lynlåse.
    Den er et must og den virker.Det er værktøj i superklasse :-)
    -og så er den nederdel da bare så fin. Godt gået :-)

    ReplyDelete
  6. Håber du får pletten af i vask. Det ville da bare være åh bare så ærligt! Den ser så fin ud.

    Sikke nogle skønne knapper.

    ReplyDelete
  7. Dear Ulla,

    the skirt looks very pretty and the flax covered buttons are so nice in fabric and colour. I understand you had to buy them.

    Well, since your inspiration I'm into covering buttons myself as well (as you know) and I use the same as Juliane - PRYM is a very popular company for sewing here in Germany (I guess everything you need for sewing is from PRYM...).

    It seems as if you have started a "I cover my own buttons revolution" through your nice and lovely details you add to your dresses and tunics... well done!

    Have a nice evening and

    kind regards Nina

    (P.S. would you mind me naming you in my blog again? You know what for?

    ReplyDelete
  8. Du kan tro, at jeg kender det... Sådan har jeg det med mange ting, men på en eller anden måde gør det ikke noget, og jeg elsker at forære noget væk, som jeg selv holder utroligt meget af.

    Du præsterer så fine og dejlige ting. Jeg elsker at følge med her, at du bare ved det.

    Knus fra engen ;-)

    ReplyDelete
  9. Jeg elsker også at følge med her...
    rigtig meget endda.
    Og så glæder jeg mig over alle de dejlige mennesker jeg har mødt i blogverdenen.

    ReplyDelete
  10. Hvor er den fin, den nederdel!
    skønne skønne knapper ;O)... og jeg glæder mig til at se hvad du finder på.

    ReplyDelete
  11. Kære Wenche!

    Jeg blev bare så glad for knapperne - det var virkelig en sød tanke. :))

    Jeg køber også mine knapper til at betrække på etsy. Det er dejligt at man kan få dem i metal og i større mængder - og tusind tak for linket. :))

    En dejlig, varm! eftermiddag til dig. :))

    ................

    Kære Hanne!

    Hvor er det bare godt at du siger det! Tænk det anede jeg ikke at der fandtes! nu har jeg jo kigget lidt efter jeg læste din kommentar. Skal det være den slags hvor lynlåsen kører i et spor (hvis jeg har forstået det ret)?

    Og mange tak for de søde ord om nederdelen...:))

    ...................

    Jeg håber virkelig også at den forsvinder, Gitte...det ville være træls hvis den blev, specielt fordi den sidder så åbenlyst.

    Knapperne er jeg rigtig glad for. De kan virkelig skifte karakter alt efter stofvalget. Og så giver betrukne knapper bare et eller andet ekstra på et stykke tøj. :))

    Jeg håber, at det går godt med skolepigen. :)

    Rigtig dejlig dag og aften til jer alle 4 :))

    ...................

    Thank you, thank you dear Nina. :))
    I'm happy that Andrea liked it. She even gave me a gift voucher for my favourite shop. Isn't that's just sweet of her? :))

    You really made me smile about the " I cover my own buttons revolution". How great if I have inspired a few people to make their own buttons! I'm exited to see your buttons.

    I actually didn't know that PRYM was German, but it's all over the place in fabricshops.

    Of course you can mention me in your blog - that would be an honour for me. I don't know why though. :))

    A wonderful afternoon to you and your family. :))

    ......................

    Det er godt at du kender det, Jeannette Mariae. :))
    Jeg er sikker på, at en gave som du selv holder af vil vække megen glæde og begejstring. Den slags kan mærkes. :)

    Jeg sætter stor pris på, at du kan lide at læse med her. Det er dejligt at vide. :))) du ved at jeg også holder meget af din blog. :)

    Hav en dejlig eftermiddag...Jeg håber, at lille Anton kan holde til det varme vejr. :))

    ................

    1000 tak, Karen - det betyder meget for mig, at du kan lide min lille blog. Jeg er jo også utrolig glad for at følge din blog. Den gør mig altid glad og inspireret.

    Jeg har det præcis som du: det er fantastisk at opleve så mange søde mennesker - alle er rare og behjælplige. Det er en gave, synes jeg. :))

    Rigtig god eftermiddag... :))

    ......................

    Mange tak, Rosanna. :)) Den var helt sjov at sy, selvom lynlåsen ikke endte helt som planlagt. ;)

    Jeg er vild med knapperne og har kigget meget på dem de sidste dage. Hvad jeg vil bruge dem til har jeg ikke besluttet, men gemmes og nydes skal de lidt endnu. :))

    En vidunderlig eftermiddag til dig og din familie. :))

    ReplyDelete
  12. Kære Ulla
    Jeg har lige taget et par billeder af min elskede usynlige lynlås-trykfod, men dem kan jeg jo ikke smide ind her :-( Send mig en mail og jeg skal fluks sende dig billederne, for sådan en trykfod MÅ du bare ha´ :-)

    ReplyDelete
  13. Åh, det var sødt af dig Hanne! Jeg sender dig en mail hurtigst muligt. :)) God lørdag aften...

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.