Wednesday, November 07, 2007

New calendar !!

Well, well, well - look what is here!! The new calendar 2008 from " Skals Haandarbejdsskole ."

Yesterday we went to the hospital to get my son vaccinated ( he has asthma and allergy) and in the hall there was an exihibition of embroidered hearts. They were made by different women who all somehow have a connection to "Skals Haandarbejdsskole." All the hearts were white and, as always when the school makes an exhibition, shown in a beautiful, simpel and very sophisticated way.

There are many lovely pictures in the calendar and patterns for a number of different things. My daughter wants to make the bandeau of buttons and I must make the knitted slippers.

So if you happen to be near "Viborg Sygehus" I think you should go see the exhibition - and buy the calendar.....

4 comments:

  1. Jeg må vist opfinde en grund til at hente Torben på job, og så liiige lægge vejen forbi sygehuset.
    Hjerterne lyder som noget, man kunne jule-inspireres af?!

    ReplyDelete
  2. Det synes jeg du skulle, hvis han alligevel arbejder i nærheden af Viborg!

    Hjerterne er meget enkle og stilfulde i udtrykket - nogle bedre end andre. Der er endda hægtet briller fast til udstillingskasserne, så man bedre kan iagttage detaljerne.

    Bjørk, der står bag udstillingen er bare en fantastisk inspirationskilde. Alene dét at se hende - hun har en ganske særlig udstråling - men hun er også fuld af gode og anderledes ideer. Jeg har haft hende til broderi på aftenkursus på håndarbejdsskolen...

    ReplyDelete
  3. Jeg glæder mig til at få kalenderen, Ulla!! Min mor plejer at gi den i kalendergave, så jeg er nødt til at væbne mig med tålmodighed :-)
    Men det kunne da være jeg skulle omkring og se udstillingen på Viborg Sygehus.. Ved du hvor længe den er der?
    Og hvor har du ret i din beskrivelse af Bjørk, hun er SÅ dejlig. Det var også hende jeg havde på aftenkursus :-)

    ReplyDelete
  4. Üdstillingen varer hele november måned. Jeg håber, at det går ok med din hånd!

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.