Saturday, December 19, 2009

A Molly Monkey in progress

Remember when I made the Baby Binky Bunny for our little nice Sara in Copenhagen?

She got very happy about it, and then I thought that it was time to make the bunny a friend for Christmas.

I have been making this monkey for quite a while now, because - as usual - my back isn't that good these days. But it's a lovely pattern, and cozy to work with so slow working is okay...

Once more I'm using a wonderful pattern made by Larissa. It's called Molly Monkey - and can you believe that it can be downloaded for free at Larissa's blog?

However, it's possible to donate an amount of money for Larissa if you like, and that is what I'm going to do when the monkey is done. It must have been a huge job to make such a fine pattern.

As you can see, the monkey has very thin arms at the moment and a bit of a problem on one of the legs! But nothing some stuffing and handsewing can't deal with...

A monkey skirt and a monkey bow is needed too, and then perhaps a matching skirt for Sara - if my back will work with me.

9 comments:

  1. Hvor er hun skøn, hende Molly - hende kan man da kun elske...og tak for linket - jeg har fluks printet mønstret ud....håber at få fremtryllet min egen lille Molly i løbet af julen.

    kh

    ReplyDelete
  2. Først - Hvor er hun dog skøn. Hun vil skabe lykke i ethvert børneværelse.

    Dernæst - Jeg vil så gerne sige dig tak for alle dine søde hilsner på mig blog gennem året. Også tak for de fine bukser til Anton. Jeg tænker på dig hver gang, han har haft dem på.

    Glædelig jul til dig og dine, kære Ulla.

    Kærlig hilsen fra engens land ;-)

    ReplyDelete
  3. Dear Ulla,

    I remember your bunny very well, and the little blue knitted friend... so sweet!

    I hope your back will get some rest over the holidays, maybe some massages, hot baths and long walks in the winter wonderlands?

    Take care of yourself and have a happy time with your family and beloved ones!!!

    Biiig hug to you up north,

    Nina

    ReplyDelete
  4. Ooooh, she is great! I just love her red booties, would like to have another pair for myself :)))

    ReplyDelete
  5. Jeg kan godt huske den super-nuttede kanin du lavede og denne abe er da SKØN! Jeg har hentet mønster, men jeg tvivler nu på, at jeg kan lave den lige så fint. Jeg HÅBER at hun bliver rigtigt glad for den nye legekammerat... og at du snart slipper for mere ryg-pine!

    ReplyDelete
  6. Kære Ulla

    Jeg ønsker dig en glædelig jul og et lykkebringende nytår glæder mig til at se hvad du får syslet af fine sager i 2010 :-)

    KH

    ReplyDelete
  7. Mange tak. Trine. :)) Ja, synes du ikke det er et skønt mønster? Og det er nemt.

    Måske er jeg nødt til også engang at lave sørøver udgaven af Molly Monkey, som man kan købe hos Larissa.

    Rigtig glædelig jul. :))
    KH Ulla

    ...............


    1000 tak, Jeannette Mariae. :)) Jeg håber, at den vil bringe glæde hos lille Sara.

    Et kæmpe tak skal du bestemt også have for dine søde og kloge ord. Det er altid en fornøjelse når du skriver - både her og på din blog. :))

    Rigtig glædelig jul til dig og din familie. :))

    KH og juleklem
    Ulla

    .................

    Thanks a lot, Nina. :)) I actually thought about making this monkey a little knitted friend too, but I don't konw whether I will have the time. ;)

    Sadly I will never get a good back, but hopefully it will hurt less....

    Have a very merry Christmas, and a wonderful time with your family.

    It has been such a pleasure to get to know you through our blogs. :))

    BIG hugs and a little snowball,
    Ulla :))

    .................

    Thank you very much, Jurga. :)) Those little red shoes are definitely my favourite part too. I thought of making an extra pair for her, but decided that one was enough. :))

    A very merry Christmas to you. :))

    ............

    Kære Rosanna - mange tak. :))

    Jeg er overbevist, om at du kan lave aben skønnere og med dine egne tilføjelser. Jeg ændrede øjnene og syntes at en lille sløje var tiltrængt.

    Ryggen er desværre det samme, men så må jeg jo bare tage den med ro lidt endnu, inden det for alvor går løs med forberedelse af julen. :))

    Hav en rigtig glædelig jul med dine piger og din mand. :))

    KH
    Ulla

    ..............

    Kære Wenche!

    Tak for din søde hilsen.

    Jeg vil også se frem til et nyt år med skønne ord og billeder fra din side.

    Hav en rigtig glædelig jul med dine kære.

    KH
    ULla

    ReplyDelete
  8. Ulla, she turned out so great. and thanks very much for your VERY kind words about the pattern. You are so sweet. I'm so sorry for your back -- I'm having some back troubles too with some pain down my legs, and it really can sap your joy, can't it? I've been icing and trying to take it easy. Hope you are too. Hugs to you!

    ReplyDelete
  9. Hej Ulla
    Den er bare så herlig, den abe. Den minder om en jeg havde som barn, så jeg må hellere forbi Larissa og kigge efter den, tak for linket :O)
    ....og glædelig jul...

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.