Thursday, April 30, 2009

Birds and dots

Soon this tunic - or rather: top - will be done.
It's made from the pattern I recently bought, and the only thing I have left is finishing the bias tape on the last sleeve.

I'm sure that this pattern will be a succes. I adore the shape of it and so does my Anne-Sophie.

This one is made with short sleeves - perfect for the kind of weather we are having right now. I think that I will make a sleeveless one soon...that will do as a tunic and a dress.
Well, I'm off to do some more sewing by hand.

7 comments:

  1. Hvor ser det dog fantastisk ud. Du kan virkelig det med farver.

    Kh. fra engen ;-)

    ReplyDelete
  2. VIDUNDERLIG VIDUNDERLIG!!
    Den ser altså bare så fantastisk ud, Ulla, hvem der bare kunne sy som du...

    ReplyDelete
  3. very pretty top! the fabric is so perfect!

    ReplyDelete
  4. Kære Ulla
    Håber weekenden giver tid til at sy den færdig og masser af sol at vise den frem i :-)
    Stoffet er super lækkert hvor i USA finder man det??
    God weekend ;-)

    ReplyDelete
  5. Det ser ualmindeligt smukt ud!!! Var inde i byen i dag, og hvade planlagt at købe de 2 mønstre, men efter at have slæbt ungerne rundt i diverse forretninger, opgav jeg altså stofforretningen. Det må blive en anden dag i ro og mag uden børn.
    Lises løbehjul skulle laves, Søren havde penge "der brændte", og Salling havde rivegilde.... (blev til en blå Oilily til mig, og en lilla nederdel med røde bomber og rød t-shirt til Lise)

    ReplyDelete
  6. Dejligt stof. Jeg glæder mig til at se den færdig. Jeg håber I får alle tiders weekend.

    ReplyDelete
  7. Mange tak, Jeannette Mariae - det glæder mig meget at du synes det. Jeg prøver mig bare lidt frem - i lang tid. ;0)

    ...........

    Thank you very much, Iinu. I'm really thrilled about that pattern too. I know that I will make more tunics and dresses for summer. :0)

    Have wonderful Sunday :0))

    ..............

    Tusinde tak, Anne - jeg er også blevet helt glad for både model og stof. Jeg tror, at jeg måske skal
    have prikkerne i sort og fuglene i gul.

    Jeg er jo stadig væk overbevist om, at du kan lære at sy i løbet af ingen tid ;0))

    .............

    Thanks a lot, christy. :0) Tina Givens did a great job, making that fabric. And I'm so hocked on bias tape ;0)

    ............

    Mange tak, Wenche :0)) Heldigvis blev toppen færdig fredag aften - der ville ikke have været kræfter til det hverken i går eller i dag, da vi var til den mest vidunderlige fødselsdag i går :0))

    Jeg sender dig lige en mail med et link ;0)

    God søndag aften (i regnvejr måske, som hos os)

    ...............

    1000 tak, Gitte.

    Det lyder nu til at have været en givtig og effektiv dag - en blå Oilily taske købte jeg også forleden til Anne-Sophie, så hun kunne have plads til computeren i den. Fede farver der sat sammen med det mørkeblå!

    Ja, har man som barn penge på lommen så kan de presse frygteligt på at komme ud og blive luftet ;0) Jeg håber Søren fik købt sig noget godt.

    Mønstrene kan du bestille på nettet, men jeg kan da godt se at det var nemt nu i var i nærheden ;0)

    ..............

    Mange tak, Marina. Det er jeg glad for at du synes. Toppen er færdig nu og hænger på bøjlen. Jeg tror jeg må lave endnu en ;0)
    Også en rigtig hyggelig søndag til dig :0)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.