Sunday, April 19, 2009

Colours in front of my house

Colours in front of my house, originally uploaded by lille-ursus.

I have a good look at these Tulips every time I walk by them in our front garden.

They look so amazing at the moment. - especially because the blue and purple flowers behind them, bring out their beauty even more.

I can't get myself to take them inside in a vase....I would not enjoy them as much as I do outside.

So they live on in their little group, untill the day the wind blows off their red and mighty heads....

11 comments:

  1. Gorgeous colors. So springy, so fresh. Inspiring too.

    ReplyDelete
  2. Lovely tulips. I like to leave my flowers in the garden too. They last much longer out there and I don't feel the guilt of watching them fade and wilt in a vase.

    ReplyDelete
  3. Beautiful, inspiring and fresh! Thank you for that visual inspiration!

    ReplyDelete
  4. Sådan har jeg det også - kan ikke nænne at plukke dem, for de holder meget længere ude i haven, og så er det så dejligt, at haven rigtig begynder at blive pæn med blade og blomster.

    ReplyDelete
  5. I'm happy that you think so, Jeannine. It really makes me happy to see those flowers...knowing that spring (and summer) is just around the corner :0)

    ..........

    Tulips are beautiful, icicle and I just love the sounds of a bunch of Tulips, when you pick them up - kind of like a crispy sound ;0)

    Leaving them in the garden is definitely the best thing - I would rather buy a bunch in a shop than pick my own. Crazy isn't it? ;0)

    ............

    My pleasure, Christy - it's amazing how nature can give us so many positive experiences. Flowers popping up in spring is so wonderful and full of joy - it makes me remember and discover colour combinations which I haven't seen for a while :0)

    ............

    Jeg nyder det virkelig også, Gitte - bare dét at det hele springer mere og mere ud for hver dag der går.

    Som jeg skrev overfor, så køber jeg hellere tulipaner end at plukke mine egne ;0)) (Hver gang jeg ser tulipaner, tænker jeg på min niece Ida, der som lille kaldte dem tulipantere :0))

    ReplyDelete
  6. Kære Ulla
    Kan anbefale at plante valmuer, der findes de skønneste røde farver ikke blot kornvalmuen men virkelig de dybeste og smukkeste og de såt jo sig selv og bliver lynhurtigt til en koloni der bare vokser så der er rigeligt at plukke af :-)
    Ønsker dig en dejlig uge

    ReplyDelete
  7. Nej, hvor et dejligt billede! Er det ikke vidunderligt, at vi er nået til den årstid, hvor den ene vidunderlige farve afløser den anden i haven? Her blomstrer tulipanerne ikke endnu - men de er på vej! :)

    ReplyDelete
  8. Der summer da også rigtig af forår hos dig...
    Hav en dejlig uge

    ReplyDelete
  9. 1000 tak for det dejlige råd, Wenche - det vil jeg forsøge. At de såer sig selv er lige noget for mig, og blomster tager sig altid fantastisk ud i flok.

    Jeg elsker Valmuer for deres smukke og sarte ydre. Og sammen med kornblomster, som jeg også holder meget af, så er skønheden nærmest fuldendt. :0))

    Du må også have en solrig og skøn uge :0))

    .............

    Mange tak, Astrid...i små bidder tager vores bed sig helt godt ud ;0)) Jeg glæder mig til at også Lavendlerne og Astrid Lindgren roserne i beddet springer ud. Og du har helt ret i, at det er rigtig dejligt med alle de blomster, der fint venter på at det er deres tur til at vise skønhed.

    Jeg er sikker på at dine Tulipaner snart åbner sig med al den sol og lune vi har i tiden :0))

    ..............

    Mange tak og i lige måde, Karen :0))
    Det hjælper på det - foråret har bestemt bidt sig fast og jeg venter spændt på at både pære-, æble- og kirsebærtræerne viser deres mange fine blomster.
    Og så er det bare sådan en fornøjelse at følge de forskellige stauder dag for dag...man kan tydeligt følge deres fremgang.

    ReplyDelete
  10. Hey Ulla,

    Just wanted to drop by and say hi after having seen you visit my blog. Your tulips look stunning - even more so as I have only a decked garden and therefore no flowers - wow, what I am missing! x

    ReplyDelete
  11. Hi Amy,

    It's nice of you to stop by my blog :0)
    I adore Tulips in all colours. The red ones I have in my front garden are so old. They were here when we bought the house 16 years ago!

    Too bad that you can't keep flowers in your garden, but at least you don't have to do the weeding, the raking and all that stuff ;0)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.