Wednesday, April 22, 2009

Flowers by mail

Today I planted some Poppies in our garden - what a wonderful flower - and meanwhile I tried to imagine how all our flowers will look like, when they have grown some more.... Pictures from last spring and summer pop up in my mind.

I got all carried away and had to have more pretty plants. The ones you see above will come to our house by mail. Isn't that smart?

It's a shop called Staudefeen which will send them. I never knew that those kind of shops existed before my sweet neighbour linked to some. She knows SO much about plants and gardening, and used to write about it on her blog Frøken Solhat. Sadly she doesn't blog any more.

I will be prepared to go get the flowers!! They have to be picked up at the post office the same day - or the day after - they arrive.....so they don't dry out.

3 comments:

  1. Hvor er det spændende, Ulla.

    Og med hensyn til Frk. Solhat så savner jeg også hendes blog rigtig meget ;-)

    ReplyDelete
  2. Uh, det er da en sølvknap, jeg ser dér, er det ikke? Jeg købte to stk. sidste sommer på planteskolen, men de dukkede ikke op i år :-(
    HK Julie

    ReplyDelete
  3. Ja, det er så spændende at se om jeg kan få dem til at blomstre, Jeannette Mariae. Jeg elsker at se planter gro!! ;0))

    Frk. Solhat mangler vi - jeg er helt enig! Og selvom jeg ser hende ofte - og var til fest med hende i går - så elsker jeg også hendes ord på bloggen. :0)

    ................

    Joh, efter at have slået op på nettet, så fandt jeg ud af, at det er plantens danske navn. ;0)
    Jeg håber virkelig, at min vil gro, men man kan aldrig vide!
    Du må prøve med nye sølvknapper i år :0)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.