Thursday, April 23, 2009

Dinner set for 12

I can hardly get my arms down!! Look what I found at our local thrift shop: a complete dinner set for 12 persons + a coffeepot, a sugar bowl, a cream jug and a bowl for potatoes. Every thing for only 75 Danish kroner (about 13 $ ).

I adore the graphic simplicity which the red dots make on the white. I know I will not get tired of looking at those dots for a long while.

I you asked me years back, whether I would buy a dinner set in a thrift shop, I would have said no right away. At that time I didn't like the thought of using something, which other people had owned.

Today I don't mind that at all. On the contrary I like that the thing I buy, has had a past. And when it comes to the cleaning part, I always wash the item very thoroughly. Like the dinner set - it is now all lined up in our dishwasher for a good wash.

The people who are in charge of our local thrift shop are all volunteers. It's mostly retired men and women who mind the shop, and I love to hear them chat away, while I look for treasures. They clearly enjoy being there, and they are always so helpfull.

Today when Emil and I had to bring the entire (64 pieces) dinner set home, they suggested that we borrowed a trolley from our local grocery, because they didn't want us to carry all of that. So Emil asked whether we could borrow one, and then every single piece of crockery was neatly wrapped in newspaper by the old ladies, before we were "allowed" to put it all in the trolley.

And off we went with our dotty dinner set.....I felt a bit stupid while walking through our town, but luckily we don't live that far from the thrift shop.

So now the trolley has been returned to the grocery, the dinner set has been unwrapped and put into the dishwasher, and everyone in the family has approved it. Now we only need to try it out...

20 comments:

  1. How pretty! I like the dots...
    Thanks for leaving comments on my flickr page...on the Oliver+S group. You are very kind and your blog is lovely!

    ReplyDelete
  2. that is wonderful..guess it was your lucky day

    ReplyDelete
  3. Hvor er det fint! Lige mig!!! Og jeg er opdraget godt og er ikke spor misundelig!!!

    Klem fra engen ;-)

    ReplyDelete
  4. Hold k... et kup. Det er da for fedt :-)

    ReplyDelete
  5. det var godt noget af et fund.....heldige dig.
    tillykke med købet.

    ReplyDelete
  6. What a score! Congratulations! One would never guess they were thrifted, especially after a hot bath.

    ReplyDelete
  7. How lucky to find a complete set that you love. They are so cheerful.

    ReplyDelete
  8. - og så til den pris... godt det kom med dig hjem :-)

    Jeg har haft tallerkner i det stel og det findes også med brune prikker.

    ReplyDelete
  9. Jeg ville give en halv bondegård for det der. Det er fantastisk! Heldige dig :)

    ReplyDelete
  10. Årh.... det stil bringer mange minder frem. En venindes forældre havde sådan et stel, dengang i 70'erne.... skønt og sikke dog et KUP!!!
    Hav en rigtig god fredag

    ReplyDelete
  11. Det stel kan man da kun blive i godt humør af. Bare jeg boede tæt på dig, så havde du fået love at servere mig en frokost her på min fr fredag. Selv den meste kedelig leverpostejsmad ville være en herremåltid i selskab med dine røde prikker. Til lykke med det!

    ReplyDelete
  12. Så utrolig heldig du var!! Skikkelig lekkert sett, hadde nok måtte kjøpe det eg også.. :D

    Kanskje eg må innom den lokale bruktbutikken i dag? Har ikkje vore der enno (den er ganske ny..)

    ReplyDelete
  13. Wow! What a haul! I wish my local op (thrift) shops had such treasures at that price!

    ReplyDelete
  14. Fantastisk. Jeg kan godt forstå du føler dig heldig for det er meget fint. Jeg håber I får en rigtig dejlig polkaprikket weekend.

    ReplyDelete
  15. My pleasure, freckled hen and thanks a lot for your sweet words :0). I adore the patterns from oliver + s - they are so elegant and yet so perfect for children.

    And I just adore the dots too ;0)

    ..........

    Thanks a lot - it sure was, Kaylovesvintage ;0) I was lucky that no one bought before me...
    At that price I could not leave it at the shop....

    ...........

    Haha, Jeannette Mariae ;0) Jeg kunne altså heller ikke stå for det og vi manglede et nyt hverdagsstel. Så hjem med mig måtte det :0))

    .............

    Jeg synes altså også selv at det var et kup, Camilla. Min entusiasme fik da også de ældre mennesker i genbrugsen til at mene, at de vist skulle have skrevet en højere pris ;0)

    ...........

    Mange tak, Malle. Det var lige hvad det var og hver eneste del er intakt - er det ikke utroligt?
    Og vi har testet det efter grundig vask - det virker ;0))

    ..............

    Thanks a lot, icicle. You are right - it does look fine (and had a long, HOT bath). I guess that it has been taken well care of in it's former "life" ;0)

    ..............

    The set really makes me happy, willywagtale and the plates have just the right size - not too big or too small ;0)

    ...........

    Tak skal du have, Hanne - det var sødt sagt. :0))

    Jeg når vist aldrig det held og den kundskab som du har indenfor området, men så er det godt at jeg kan følge med hos dig. Det nyder jeg. :0) Sjovt at det også findes i brunt og at du har haft tallerkner i det.
    Jeg VED at jeg har set stellet et sted i min omgangskreds som barn, men jeg kan bare ikke komme i tanke om hvor!

    ...............

    Jeg følte mig også svært heldig den dag, turbanindehaver. :0) Nu det endelig kunne lykkes mig at have lidt held i den branche...

    En ½ bondegård var slet ikke nødvendigt - blot skallede 75 kroner :0)

    .................

    Mange tak, Rosanna. :0)) Jeg husker det altså også fra min barndom og jeg glæder mig til at jeg husker præcis hvor!! Det har jeg nemlig spekuleret på lige siden jeg fik stellet indefor døren!!
    Rigtig god lørdag aften til dig...

    ...........

    1000 tak, Mette. :0)) Du kan tro at du ville få kaffe hvis du var i nærheden, og det på det prikkede stel ;0) Jeg synes også, at det er en fornøjelse at bruge det i hverdagen. Det bringer smil på læben :0))

    .............

    Ja, det er smukt, Bea - du må ned i jeres nye genbrugsbutik. Måske du er lige så heldig!
    Jeg elsker jo prikker, så jeg kan ikke ønske mig mere :0))

    ............

    It's a coup, Nikki and perhaps it's because I live in a little town, that I was lucky enough to find the dotty set. Or perhaps no one could see the beauty of it ;0)

    .............

    Mange tak, Marina. Det er rigtig fint og vi har fået polkaprikkede måltider på det allerede.
    Min datter er helt vild med den skønne form på kaffekanden - hun drømmer om alt det varme chokolade hun skal have i den ;0))
    Rigtig god søndag til dig :0)

    ReplyDelete
  16. Lucky you!!! De koppene var jo super-søte!!!

    ReplyDelete
  17. Oh what an amazing find! I guess I'm a little jealous... ;)

    ReplyDelete
  18. Nej, hvor er det bare et skønt stel, du har hittet. Det er bare så fed en fornemmelse at gøre sådan et kup :O) Det er bare vildt flot og super moderne...

    ReplyDelete
  19. You lucky thing!!! It feels like winning the lottery, right :)
    Wow.. it´s wonderful.

    ReplyDelete
  20. 1000 tak, nr. 21 :0) Jeg er også utrolig glad for hele sættet og nyder at bruge det hver dag....

    ...........

    Haha, I would have felt the same way, ninainvorm ;0) And I usually never ever find such good thrifted things :0)

    ............

    Mange tak, Hanne :0) Ja, er det ikke sjovt at det er blevet helt in igen - med det grafiske stramme design? Og tænk engang, nu har sættet været helt fint og intakt i så mange år, og så kommer jeg selv til at slå en lille flis af en kop! Typisk mig...

    ..............

    It sure did, Jeannette Lunde :0) I felt so lucky to have found that set. It's a good thing that I live in a rather small town, otherwise I think it would have been gone in no time ;0)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.