Tuesday, April 21, 2009

New patterns

I finally got these patterns today. I ordered them online at Stof 2000 because I needed a good pattern with short sleeves.

I had hoped to recieve them Saturday, but didnt. I know that it's only patterns, but I was so disappointed, because I had been looking forward to start sewing during the weekend. But now they are here...

The green one is for children and the purple one for grownups. I like the fact that each pattern is actually 3 different dresses/tunics. That's especially great if the tunic becomes a favourite of mine!

I picked this dotty fabric with birds for the first tunic. I adore that fabric - it's sweet but not too sweet, more kind of elegant.

The pattern is very easy to sew, so I assume that it will be done in a few days. Hopefully....

9 comments:

  1. Glad for at vores kolleger på stof salgs markedet også har fede mønstre at sy efter.
    Og stoffet...åh hvor bliver det da fint.

    Karen

    ReplyDelete
  2. Oh, our favourite fabric with dots and birds ;-)

    I too should get some nice new patterns for summer dresses and skirts. Although I love experiments - but sometimes it feels just nice to start with a good pattern and not to waste both fabric and time...

    ReplyDelete
  3. Mange tak :0)) Ja, det har de Karen, men knap så mange som Stof og Stil (og så er deres katalog ikke lige så fedt som dem du har kreeret) ;0))

    Jeg har længe manglet et tunika mønster med korte, raglan ærmer og var så heldig at finde det hos Stof 2000.

    Stoffet er fra USA og jeg har lige fået et par meter ekstra, da jeg ikke havde nok. Det er virkelig ulempen ved stofbredden på 110 cm! Der går frygtelig meget stof...

    .................

    Oh, yes Juliane! Now I have found the right thing to make out of it. And I even have a tiny bit left ;0))

    I like to try out things as well, but mostly in the children's area. When it comes to grown up clothes I'm better off with a pattern. ;0))

    Spring calls for new and happy tunics and dresses - doesn't it? I feel the need for new clothes...in new colours. :0))

    ReplyDelete
  4. Jeg kan rigtig godt lide de modeller, du har valgt. Håber på at se nogle af dine præstationer, når du bliver færdig.

    Klem fra engen ;-)

    ReplyDelete
  5. Uha da - de ser søde (Liseagtige) ud.... Måske jeg også skulle.....

    ReplyDelete
  6. Det er jeg glad for, Jeannette Mariae :)) Jeg håber snart at kunne vise lidt billeder af noget jeg har lavet. Det mangler godt nok her på bloggen i disse dage (uger, måneder!!)

    God aften til dig :))

    .............

    At de er Liseagtige kan der ikke være tvivl om, Gitte. Køb du bare - jeg tror ikke at du vil fortryde det. Og det fede er, at der er alle størrelser fra 92 cm til 164 cm!

    Jeg har tænkt at bruge dem som tunika med bukser under nu og som kjole til sommer, når vejret er varmere. Og jeg synes at modellen kan gøres fin efter behov - det er blot et spørgsmål om stofvalg.
    Ja, jeg er begejstret ;0))

    ReplyDelete
  7. Mon ikke det tunika mønster skal herhjem også...!? Det tror jeg. Tak for tippet, Ulla.

    ReplyDelete
  8. I went and looked at the paterns. They are delightful. If only I spoke something other than English!!

    ReplyDelete
  9. Kære Ulla

    Det stof er helt fantastisk!! Hvor i USA er det fra??
    God weekend, håber der bliver tid til at gøre din tunika færdig og sol til at bære den i :-)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.