Tuesday, April 14, 2009

Outdoor sewing

Outdoor sewing, originally uploaded by lille-ursus.

The gorgeous weather we have been having lately, makes me want to sew outside. I love to open our terrace door, next to our kitchen, and sit in the doorway with my needlework.

It's not too hot nor too cold - simply just perfect for outdoor sewing....and if some one calls me or needs me to do something, it's easy to take my work inside in a hurry.

I hope that tomorrow will be another day for outdoor pursuits.

10 comments:

  1. Super smart stof. Og dejligt at kunne tage det med ud.

    Tja - jeg måtte jo på arbejde igen idag. Ferien var forbi. Æv. Godt dette kun er en firedagsuge.

    ReplyDelete
  2. Skønt stof og en super idé at tage det med udenfor.

    Tanker fra engen ;-)

    ReplyDelete
  3. Kære ulla

    Ønsker at solen i morgen vil skinne til ære for dig og dit sytøj. Skønne svampe har selv en halv meter på lager der venter på min saks og symaskine...engang :-)
    KH

    ReplyDelete
  4. Oh, sounds lovely! Too cool here today to do that. Now what are you making with that sweet fabric????

    ReplyDelete
  5. Gidp, hvor det lyder hyggeligt. Jeg kan lige forestille mig situationen: Skøn sol, smukt stof, fuglesang, en sn herlig kop kaffe i et smukt krus... oooh, dét er da lykke. GID du får mange af den slags dage

    ReplyDelete
  6. Det lyder godt nok dejligt, og dit projekt ser også fantastisk ud! Jeg syede 6 knapper i igår, men det er vist nogenlunde, hvad jeg kan klare, når det kommer til håndsyning. Måske skulle man prøve at lære det, så man var lidt mere mobil... Jeg glæder mig til at se svampeprojektet færdigt! ;)

    ReplyDelete
  7. Faktisk fik jeg stoffet ved en fejl, Gitte. Malika og Rosa sendte de forkerte svampe, men efterhånden kom jeg til at kunne lide disse svampe også, og købte det så vi var fri for at sende det retur. ;0)

    Det er lidt træls at ferien er slut - men heldigvis er vi i sæsonen for hyppige helligdage :0))
    OG der er kun kort tid til weekenden ;0))

    .........

    Det er så dejligt at sidde der i solen og sy, Jeannette Mariae. Så afslappende og varmt...Og at tage alle de bittesmå sting, giver sådan en ro :0))

    Hav det godt :0)

    ............

    Åh, hvor fint, Wenche - jeg vil tænke på dig når solen kommer :0))
    Og mon ikke jeg kommer til at sy en smule i solen i dag igen ;0))

    Du har også svampe på lager? Det kunne fåes i mange farvekombinationer - har jeg siden fundet ud af ;0) Jeg er spændt på hvad du bruger dit til. Måske til tøj til dine vidunderlige små? Jeg synes bare, at ideen til dukkerne og inspirationen fra de søde børnehavebørn er helt utrolig skøn! :0)

    ........

    I hope that you will get more sunny and warm days for outdoor sewing, Katherine ;0)

    The mushroom fabric is going to be a little tunic. After finishing the bias tape, I think I will add a couple of fabric covered buttons at the sleeves. And maybe in front of the neckline :0))

    ..........

    Din beskrivelse passer meget godt, Rosanna - bortset fra kaffen ;0) Jeg er vist mest til mælk og vand (selvom jeg utallige gange har hørt kommentaren om, at pædagoger SKAL da drikke kaffe!!)

    Jeg elsker at sidde i solen og nyde at sy. Selv et kort øjeblik er skønt :0))
    Jeg håber også, at vi vil få et hav af solskinsdage så både sy- og strikketøj kan blive luftet udenfor. :0))

    ...........

    Mange tak, Astrid :0))
    Jeg så godt de smukke "trenser" der behøvede knapper. Jeg er utrolig spændt på at se din tunika. Den ser smuk ud. Er det ikke bare skønt at det er til dig selv?

    Jeg er overbevist om, at du kan lære at håndsy i løbet af 0 komma 5. Så kan du sy allevegne: i bilen, på biblioteket, mens du venter, you name it!

    ReplyDelete
  8. Kære Ulla,
    Jeg ville høre dig om, du har kontakt med Frk. Solhat. Hun lukkede sin blog sidste år, men har den vist åben igen for inviterede gæster og jeg vil så gerne følge med, hvis det er muligt.

    Jeg mener, at I kender hinanden. På forhånd tak og undskyld jeg skriver om det her ;-)

    ReplyDelete
  9. Det er helt i orden...

    Det har jeg helt sikkert, Jeannette Mariae. Hun er nemlig min nabo :0))

    Jeg tror desværre ikke, at hun er begyndt at blogge igen, men jeg skal nok forhøre mig ;0)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.