Saturday, March 15, 2008

Surprises in boxes

Ta-daaaaa!!!! Christian's Cobblestone is done and all I have to do now is to wash and blog it.......And tomorrow he will be able to wear it for real. He did however try it last night and it fits him perfectly. It's a wonderful feeling...... So, today I had to look for the blue yarn for the bedjacket, which I bought in February.

While doing so, I had to have a little look in my boxes - I must admit I have a thing about boxes....there are so many wonderful ones!! Especially here , here and here. I keep my sewing stuff and loads of yarn in them in order to keep it all look a bit tidy...

It has been a while since I last saw my yarn stash. And I did find a few repressed "surprises" which I had completly "forgotten".

The colourful scarf which I was making for a grey winter's day....

..........and the ghost cardigan for Emil size 3-4 years - all sleeve less - I still need to make them!!

The scarf will be unraveled and transformed into a little babysweater, I think and luckily we have a 2 ½ year old cousin who might wants to wear the ghosts, when I get to finish it sometime in the future.

Boxes sometimes reveal bad conscience....

9 comments:

  1. Til lykke med færdiggørelsen af Mister Cobbelstone, som vi har døbt den her. Min kreation hænger på Lars i tide og utide, så jeg må have strikket endnu en til ham ved lejlighed, blot i en anden farve ;-)

    Jeg kender også godt det med æsker, bokse, kasser og kurve. Det giver vidunderlige opbevaringsmuligheder og ja, overraskelserne er også store her en gang i mellem. Det kan være rene skatkamre ;-)

    Og den bedjacket du nu skal igang med. Jeg kan ikke takke dig nok for inspirationen. Den skal simpelthen også strikkes i en anden farve, for jeg tror, at den jeg fik lavet, bliver slidt op i løbet af ganske kort tid, så glad er jeg for den ;-)

    ReplyDelete
  2. Or hidden treasures...oh I wish I could knit...those ghosts are adorable!

    ReplyDelete
  3. Ja - sådan kan det med de garnlagre ;-) Mere eller mindre behagelige overraskelser. Jeg synes det ser ud til at du har fundet overraskelser af den positive slags. Er vild med farverne i dit tidligere tørklæde, og vesten vil bare så sej ud på en lille dreng!

    God arbejdslyst.

    ReplyDelete
  4. Mange tak, Jeanette Mariae! Det er længe siden, at jeg har følt det så godt med at have lavet noget færdigt! Og Christian er så glad og taknemlig...

    Ja, æsker, bokse, skuffer og skabe som man ikke har set i længe, kan rumme de skønneste skatte. Ind imellem tager jeg børnenes tegninger frem eller gamle breve fra kære mennesker, og nyder at gense dem og glædes endnu en gang.

    Det er rart at vide, at du har fået gavn og inspiration af min lille blog...
    Jeg tænkte på om bedjacket'en sidder godt på skuldrene eller føler du hele tiden at den vil falde ned?

    Jeg skal faktisk til at vinde garnet op til den om lidt...

    God weekend :0)

    ...................

    Yes, hidden treasures are wonderful to discover, Lina!

    I'm sure that you can learn to knit SO fast if you set your mind to it. It's a wonderful thing to be able to knit!!
    And the ghosts - I simply adore them too :0)

    .....................

    For at det ikke skal være løgn fandt jeg faktisk også en anden trøje med skelethoveder, Gitte!!!! Men den bliver helt bestemt trævlet op...

    Jeg blev også selv helt glad af at se på alle de smukke farver i tørklædet. Jeg har en svaghed for grønne nuancer og bomuldsgarn!

    Tak for det - jeg går straks i gang....

    ReplyDelete
  5. Hej Ulla. Jeg fik lavet den i lidt tykkere garn end beskrevet og med et maskeantal på 80, hvilket var rigeligt. Den falder ikke ned, men den ruller foroven, fordi garnet er lidt for tykt. Men jeg er vild med den. Jeg vedhæfter lige et link C:\Documents and Settings\Bruger\Dokumenter\Billeder\slutjacket\slutjacket 016.jpg, som jeg håber, at du kan åbne. Den er fotograferet på en stol, men sidder på mig som på stolen, mærkeligt formuleret, men jeg tror, du ved, hvad jeg mener. Ellers skriv til mig, så sender jeg dig en e-mail med billedet ;-)

    ReplyDelete
  6. Jeg kan se, det ikke kunne lade sig gøre. Har sendt en e-mail til dig med en vedhæftet fil :-)

    ReplyDelete
  7. Hello they are Italian, excuse but I do not speak English well, I have found yours blog through flickr, i like a lot yours work, you have put the link of yours blog in mine. Hello soon.

    ReplyDelete
  8. hi, just found your blog - love your boxes, I have a thing for them too - love the pink ones :) Love the yarn from that scarf, will make the cutest jumper :) Catherine x

    ReplyDelete
  9. 1000 tak for det, Jeanette Mariae!!

    Det var bare SÅ sødt af dig...jeg er virkelig spændt på at komme i gang. Og jeg tror ikke, at den vil tage særlig lang tid at lave...bare lige ud ad landevejen!

    God solskinsdag...

    ...............

    Hi fra and bumpkin bears,

    A very warm welcome to my little blog...it was so nice of you to drop by.

    It is indeed some nice boxes, fra! I think there will be more of them in my house in the future ;0)

    I hope the yarn will make a nice baby sweater, bumpkin bears allthough flickr people try to convince me not to unravel it ;0)
    I LOVE your bears...

    Hope to "see" you both again...

    Ulla :0)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.