Saturday, December 10, 2011

Laz(c)y day


It's definitely a lazy day today - in more than one way.

Emil and I slept through the morning and I barely heard Christian go off to work. Now we are having a cosy time doing absolutly what we want to, and maybe I can find a little moment in a while, to do some more knitting on the Lacy Baktus I'm knitting. And some flicking through the magasin RUM.

I have a thing for mustard colored scarfs at the moment. And ever since I saw the Lacy Baktus made by Terhi on flickr, I have wanted to have one of my own. With holes and everything...

Later on we are going to spend time with some of the people we love the most - my sister and her family. Not a bad day in the middle of December.

The little red pig is Christian's from his childhood and the angel is my childhood favourite at Christmas.

6 comments:

  1. Jeg er også vild med Lacy Baktus, og den er bestemt på to do listen:)

    Rigtig god lørdag aften
    VH Henriette

    ReplyDelete
  2. Sådanne Lazy days skal der bare være tid og rum til Ulla.....og hvor er det noget fint julepynt fra jeres barndom.......skønt med nostalgi.

    Knus Dorthe

    ReplyDelete
  3. Og det er super dejligt at strikke, Henriette. Ikke for kedeligt og alligevel fjersyns egnet. ;))

    Jeg er sikker på at det ikke bliver det sidste jeg laver af slagsen. :)

    Rigtig god søndag til dig, også.
    Ulla :)

    ................

    Helt bestemt, Dorthe. :)) jeg har ellers svært ved at gå i nattøj til langt op af dagen, men i går lykkedes det. ;))
    Det er dejligt at du er frisk igen. Du ved, at du altid bare kan sige til hvis du har brug for en hjælpende hånd. Så kommer vi susende. :)

    Jeg holder meget af min lille engel og vi har også en gammel snemand fra mine forældres julepynt. (Lotte og mig fik lov til at dele pynten de brugte til træet, da de ikke længere har et juletræ indenfor).

    Hav en dejlig søndag.
    KH
    Ulla

    ..............

    I'm happy that you like them, Barbara. :)) It's funny how such small things can mean so much.
    But maybe that's just a big part of what Christmas is all about - remembering and carrying on traditions. But must of all love. :))

    Ulla :)

    ReplyDelete
  4. ......tak søde Ulla - det var godt nok en sej omgang........nu er jeg nede på at hoste højest et par gang i timen ;0)

    Knus Dorthe

    ReplyDelete
  5. Det er dejligt at høre at det går bedre med dig, Dorthe. :)) Sådan en omgang kan tage sin tid, men jeg håber at du er fuldstændig frisk når juleferien kommer. :)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.