Wednesday, April 28, 2010

Wiser after the event


We are moving all my sewing things into a new room....why on earth did I buy so much fabric, yarn, books and haberdashery??
I'm sure I will find a fairly reasonable answer to that question after everything has been moved into it's right place.

And I know that if I throw out (or give away) too much of my stuff - like my husband has suggested a numerous amount of times - I will need it sometime in the future!

However, I'm convinced that in time the new room will be a fine and cozy place for creating...

Enjoy the day.

8 comments:

  1. Helt helt enig!
    Man skal passe rigtigt godt på, når ens husbond finder på, at man burde give noget af sit stof væk. Pyh, LIGE pludseligt skal man faktisk bruge DET HELE og man kan SLET ikke undvære NOGET af det vel??

    Dit nye syrum ser rigtigt rart ud, tillykke med det

    ReplyDelete
  2. Det er jo præcis det, Rosanna! Den rette stump stof kan være uundværlig i det rette øjeblik! ;)) Og tænk hvis man så har givet den - ufrivilligt - væk. ;))

    Jeg var nu også rigtig glad for mit gamle, forholdsvis nybyggede syrum. Men efter Anne-Sophie flyttede hjemmefra har vi rokeret en del rundt, så nu har jeg hendes gamle værelse. Det er et fint rum med skrå vægge og med lys fra 3 sider + Anne-Sophies seng. For den skal der bare være plads til når hun kommer hjem på besøg. :))

    Rigtig god onsdag...

    ReplyDelete
  3. Det lyder fuldstændig som den proces vi er i gang med herhjemme. Bare med den forskel at jeg pakker ned for første at kunne pakke ud igen omkring jul. Vi er gået igang med at renovere første salen. I erkendelse af at mit lager af stof og garn er/var meget stort har jeg solgt en hel del på nettet.

    Held og lykke i dit nye værelse.

    ReplyDelete
  4. Det bliver bare smadder godt søde Ulla....jeg vinker lige over :0)

    Smide ud.....alle de lækre stoffer m.m du har....nej, nej der må du sætte grænsen det vil jeg give dig ret i :0)

    Knus Dorthe

    ReplyDelete
  5. Hej Ulla!
    Tilslutter mig de andre der siger du ikke må smide noget ud, man ved jo aldrig.... Men ja, hvor kan man da godt nok få købt en masse stof, garn og tilbehør med en masse planer og så er det som om der altid kommer en ny plan og tager over... Og nogengange ser man også bare noget stof man må eje uden en plan, men jeg siger til mig selv det er ok, tror man kunne have en endnu dyrere 'shopaholic-hobby'...og ih så glad man bliver når man bladrer i alle stofferne og på et eller andet tidspunkt får man dem jo brugt.
    Spændende med dit nye værelse, håber du viser det frem, når det er gjort cosy :o)
    Ha en god aften Ulla!
    KH Mette

    ReplyDelete
  6. Uha - nej - du må endelig ikke smide noget ud. Du skal bruge det næste år, eller næste år ;-)

    Åh hvor jeg kender det. Synes altid jeg får brug for ting, lige efter at jeg har smidt det væk.....

    Jeg er sikker på det bliver et dejligt rum - incl. alle dine uundværlige sager.

    ReplyDelete
  7. Det er godt gået, Heidi! At du har solgt noget af dit stof. :))

    Jeg har ind imellem givet det stof jeg vidste jeg ikke ville få brugt - og som havde været gemt længe - til min søns skole. De er altid glade for lidt ekstra til håndarbejdstimerne. :))

    Det lyder som en stor omgang hjemme hos dig. Vi har prøvet samme tur med ombygning af overetagen.
    Jeg håber at du kan komme til at lave noget kreativt alligevel, for der er sørme længe til jul. ;))

    Held & lykke med ombygningen...

    ..............

    Jeg håber det, Dorte. Vi er rigtig glade for det nye soveværelse og nu er vi endelig begyndt at kunne falde i søvn. Vanens magt er stor. ;))

    Jeg vinker lige tilbage når jeg igen går i krig med at indrette syrummet. Åhh, hvor er der bare mange ting - små ting!
    Og det hele bliver...ingen udsmidning denne gang. ;)

    Hav en rigtig god dag, Dorte :))

    KH
    Ulla

    ...............

    Jeg er fuldstændig enig, Mette :)) Når man ser noget vidunderligt stof er det bare så svært at lade det ligge.
    Lige for tiden går det nu meget godt med stofindkøb - det er faktisk rigtig længe siden jeg sidst har sendt bud efter stof fra udlandet. ;)) Men jeg har vist også nok...

    Jeg har næsten også altid en plan i hovedet med det enkelte stykke stof når jeg køber det, men engang imellem render man på noget som man bare må eje! ;))

    Jeg skal nok vende tilbage med billeder når jeg engang er færdig med at indrette rummet. :))

    Hav en dejlig Storbededags ferie.

    Mange forårshilsner
    Ulla :))

    ...........

    Ja, det er jo lige præcis sådan at et stort stoflager (og garnlager) bygges op, Gitte. ;)) Man kan altid liiiiige gemme det ene eller det andet...

    Se nu bare hvordan det gik med zink lanternerne der kunne være blevet fuglehuse. ;))

    Jeg følger med spænding den fantastiske gallakjole du er ved at lave. Sikke et stort arbejde.
    Men synes du ikke at det er tilfredsstillende at kunne glæde én med sådan en flot kjole?

    Rigtig god Bededags ferie.

    ReplyDelete
  8. Lucky, lucky you! Så heldig du er som har et helt eget syrom! Du må for all del ikke høre på din kjære som doreslår å gi bort eller kvitte deg med stoff. Våre kjære menn forstår seg ikke på slikt. Sy i vei.
    Gleder meg til å se bilder fra syrommet ditt når du har ferdig organisert alt sammen. God helg!

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.