Wednesday, October 03, 2012

Synsbedrag!


Det er vitterlig år og dag siden jeg sidst har købt stof med print. Der bliver færre og færre prints som jeg bryder mig om, velsagtens fordi jeg på nuværende tidspunkt langt bedre kan lide ensfarvede tekstiler. (Og jeg får, som nok bemærket, ikke syet noget overhovedet af hverken den ene eller anden slags stof).

Alligevel blev jeg betaget af nedenstående stof. Som jeg pludselig lige nu ser mens jeg skriver, ikke er jule relateret overhovedet! Jeg havde ellers tænkt det som en fin lille tunika til brug i de julede dage vi stiler mod med hastige skridt. Nej, hvor underligt som øjne og hjerne kan finde deres eget udtryk!! De smukke farver og det naive print fangede mine øjne med det samme.


Nå, men bestilt er det - og endda hele vejen fra USA. Så må vi se om min lyst til at sy skulle vende tilbage, når stoffet engang kommer.

Det går bedre på garn og strikkepinde fronten...omend farten er så som så.
Jeg er meget begejstret for at være i gang med Rosannas Savannah tæppe, og bliver så glad over bladene der lige så stille dukker frem, jo længere jeg kommer med tæppet.


........

Optical illusion

It's SO long ago since I ordered fabric with print. I find less and less prints which I like, probably because I tend to adore fabrics with only one colour these days. (And I don't get anything sewn from neither printed nor plain fabrics at all).

However I got amazed by the fabric above. Which I all of a sudden see, while I'm writing, is not Christmassy at all! I had otherwise thought of using it for a little tunic for all the Christmassy days, which come closer and closer by the minute. Oh, how weird how one's eyes and mind can play a trick with you!! The lovely colours and the naive prints caught my eye right away.

Nevertheless I ordered it - and even all the way from the USA. Then we will see if my sewing mojo reapppears once the fabric is here.

Things are much better in the yarn and knittingneedle department...although the pace is slow.
I'm very exited about making Rosanna's Savannah Blanket, and I get delighted about the leaves which slowly pop up, the more I get knitted.


8 comments:

  1. Det er meget smukt stof - vi må håbe du får lyst til at sy når det dukker op :)

    Tæppet blir smukt - dejligt med et projekt der bare køre stille og roligt derud af.

    Marianne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg synes også at det var helt fint, Marianne og havde et lille håb om at stof og tilbagevendt syglæde ville komme hånd i hånd. Men desværre fik jeg forleden en mail der fortalte at butikken i USA ikke kunne få stoffet alligevel, så sådan skulle det ikke være. ;(

      Tæppet er jeg meget glad for at strikke. Jeg har ikke strikket meget mønster tidligere, så det er en fornøjelse. Så nu fortsætter jeg lige så stille derud af. :))

      Mange hilsner
      Ulla

      Delete
  2. Hej Ulla,

    Det er noget rigtig fint stof. Hvis du kommer forbi Frederiksber så prøv at kigge ind hos Garniture i Smallegade, de har metervarer i samme stil - meget fine sager :)

    De bedste hilsner

    Camilla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Camilla, tusind tak for din kommentar. Hvor er det sødt af dig at komme med sådan en god idé. Det er jeg bare glad for. :))

      Jeg bor jo desværre ret langt fra København, men har været så heldig at få Dorthe til at sende varer fra GARN-ITURE pr. post. Det er en fantastisk forretning som jeg drømmer om at se i virkeligheden. Jeg ville ønske at der fandtes en lige så spændende og alsidig butik et sted her i Jylland. ;)

      Endnu engang tak.
      De bedste hilsner til dig også.

      Delete
  3. Replies
    1. Tusind tak, Kristina. :)) Ja, jeg er også meget begejstret for Rosannas smukke Savannah tæppe - som jo kan downloades gratis. Hun er fuld af fantastiske idéer hende Rosanna. Du skulle tage at kigge på hendes blog. :))

      Delete
  4. Hurraaaa... Det ser bare så flot ud, dit strik! Jeg bliver helt glad:-)

    Jeg hár det på samme måde som dig mht til tryk på stof. Men det du hár fundet kunne jeg også findepå t købe. Det ville være så fint til en lillepige-tunika. Måske er jeg heldig at finde noget skønt stof på håndarbejdsmessen i slutningen af oktober? Krydsekrydse fingre

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det gør også mig glad, Rosanna. :)) Både at du kan lide mit strik af din opskrift, men bestemt også at strikke tæppet. :))

      Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke længere er til mønstret stof. Det er ret kritisk for mit stof lager er fuld af den slags, men heldigvis også andet. ;)
      Stoffet kunne jeg ikke få alligevel, da butikken sendte mig en mail og pengene tilbage. Det var voldsomt forsinket.

      Du må glæde dig til håndarbejdsmessen - så kæmpe som den er, så skulle der gerne være masser af valgmuligheder. ;) Hav en rigtig god tur dertil.

      Mange hilsner
      Ulla

      Delete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.