Thursday, October 18, 2012

Lady Marion



Den er snart færdig den lille Lady Marion tunika i Hannes design, som jeg er ved at strikke. Det sidste ærme er påbegyndt og da jeg laver den i str. 3-4 år, vil det ikke tage lang tid før jeg kan stoppe garnender og ordne de sidste småtterier på trøjen.

Det smukke Højlands uld fra Garnudsalg i meleret rosa er hoved ingrediensen, samt en masse forskellige rester fra min garnkurv i fortrinsvis pastelfarvede nuancer.

Endnu en gang er det lille Agnes der står for skud. Trøjen er til hende - og faktisk fylder hun 2 lige præcis i dag.

Jeg kan kun anbefale opskriften på det højeste. Den findes både på dansk og på engelsk, og skulle du have en lille dreng er Robin Hood trøjen det perfekte valg efter min mening.

Og forresten glæder jeg mig vildt til Hannes Cirkusprinsesse opskrift kan købes. Så finder jeg hurtigt og nemt en prinsesse at strikke til...

...........................

It will soon be done the little Lady Marion tunic in Hanne's design, which I'm knitting. The final sleeve has been started and since I'm making it in size 3-4 years, it will not take long before I can weave in the ends of yarn and finish the last tidbits on the tunic.

The beautiful Højland wool from Garnudsalg in heather rose, is the key ingredient along with a lot of let over yarns in mainly pastel shades.

Once more it's little Agnes who is on the receiving end. The tunic is for her - and actually she turns 2 years old today.

I can highly recommend the pattern. It comes in both Danish and English, and should you have a little boy, then the Robin Hood Sweater is the perfect choice, if you ask me.

And by the way, I'm looking so much forward to buying Hanne's Circus Princess pattern, when it becomes available. Then I can soon and easily find a princess to make it for...

6 comments:

  1. Oh, I have a little (nope, now tall) princess here... When I see the thin yarn, the thin needles I know (if I didn't knew before) you are such a patient knitter. I found a new hat for the girl, thick yarn, needles 6mm... This is my thing ; )

    Take care sweet Ulla, big hug!

    ReplyDelete
    Replies
    1. It would be a perfect tunic for your little princess, Nina. :)) I have to be a patient knitter, compared to how I used to knit before the accident. And the thin yarn isn't making the speed any better. ;) But I have - sort of - come to terms with the slow speed and the many breaks during a knit, and the pain assocciated with it.

      It sounds great with the hat - needles size 6 is a good thing. :)) I'm lloking forward to seing it.

      Have a lovely week, dear Nina.
      Big hug for you too.

      Delete
  2. Åh Ulla, hvor bliver din udgave bare fin. Jeg glæder mig til at se den færdig og tak for dine fine ord, dem sætter jeg stor pris på.
    God weekend
    KH Hanne

    ReplyDelete
    Replies
    1. MANGE tak, Hanne - det betyder meget for mig, at du bryder dig om min udgave af din tunika. Det må være spændende (og lidt nervepirrende) at se hvordan vi hver især vælger at strikke dine designs.

      Det er absolut kun en fornøjelse at skrive en lille smule om dine opskrifter. De er så smukke og unikke at de fortjener masser af opmærksomhed.

      Hav en dejlig mandag.
      KH
      Ulla

      Delete
  3. Hvor er det en fantastisk udgave! Jeg er også meget begejstret for Hannes Marion, og din version er virkelig særlig fin!

    ReplyDelete
  4. Camilla, tusind tak. :)) Jeg ville så gerne lave den blød i farverne - jeg har et svagt punkt for pasteller. ;) Nu er tunikaen næsten klar til at sende til vores lille niece.

    Jeg holder viorkelig også meget af Hannes design og håndarbejde i det hele taget. Hun er også helt vild dygtig til at hækle og har lavet de skønneste kjoler og trøjer. :)

    Rigtig god mandag.

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.