Wednesday, October 10, 2012

Jeg glæder mig som et lille barn...

...på sådan en fin efterårsdag til disse to nye bøger finder vej til min postkasse her i oktober.

"Snedronningen" af Marianne Isager er en samling af hendes velkendte H.C. Andersen inspirerede mønstre, som man tidligere kun har kunnet købe som kit i hendes shop.

Lige siden jeg så Annes smukke, smukke Grantræ inspirerede poncho, har jeg drømt om at lave én i str. lille, til en pige jeg holder af. Nu er muligheden der uden at skulle ofre store summer på opskrift og garn (som jeg har rigeligt af i forvejen).


Tilføj billedtekst

Hvad jeg glæder mig mindst lige så meget til,  er Susie Haumanns nye bog "Knit for your kid". Jeg nærmest faldt over den ved et tilfælde, men det gjorde ikke min begejstring mindre.


Jeg er overbevist om at den vil blive rigtig god, hvis den følger i sin forgængers ("All you knit is love") fodspor. 

Nu vil jeg gå ud i min have og finde det gode, lune og sol fyldte hjørne under pæretræet. Sætte mig i den gamle havestol og nyde hvordan Otto, under meget nøje udvælgelse, finder frem til lige præcis den pære blandt mange på jorden, som dufter allersødest. Og som han vil guffe i sig mens han ligger ved mine fødder. Han vil spise den med STORT velbehag, for han elsker pærer...og ribs. Og jeg ved at han ikke stopper ved blot den ene...

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

I'm as thrilled as a little child...

...on such a fine autumn day, to get these two new books in my mailbox in October.

"Snedronningen" (the snowqueen) by Marianne Isager is a collection of her wellknown patterns inspired by H.C. Andersen, which one only used to be able to by as a knittingkit in her shop.

Ever since I saw Anne's beautiful, beautiful Grantræ poncho, I have dreamt of making a little one, for a girl I like. And now the opportunity is here without having pay large sums of money to buy both pattern as well as yarn (which I have a lot of already).

I'm looking just as much forward to Susie Haumann's new book "Knit for your kid". I came across it by accident, but that definitely didn't minimize my excitement.

I'm convinced that it will be really good if it follows in the footsteps of it's predecessor "All you knit is love".

Now I will go into my garden and find the good, warm and sunny corner under our peartree. I will sit down in our old garden chair and enjoy how Otto, in a very careful way of selection, finds the pear among many on the ground, which smell the very sweetest. the one which he will stuff himself with while he lies at my feet. He will eat the pear with much pleasure, because he LOVES pears...and redcurrants. And I know that he won't stop after having only one...

10 comments:

  1. Tak for tippet om sidstnævnte - den må jeg se nærmere på!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selv tak, Birgitte. :)) Den ser bare så god ud, den sidste. Den første af Susie Haumanns bøger havde ikke én eneste model som jeg ikke ville at lave. ;))

      Delete
  2. Den bog lyder lige som noget jeg kan bruge til mine børnebørn, kender du andre gode strikkebøger, der også rummer basismønstre til voksne?

    Lyder ellers som en rigtig herlig stund, du skal have.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det vil den være perfekt til, Christel. :) Jeg glæder mig til jeg engang får børnebørn - sikke meget strik jeg vil lave. ;)
      Der er jo en del med voksen strik af Annette Danielsen. Og Marianne Isager. Prøv at kig på dem.

      Delete
  3. Ja, de ser gode ud.
    vi må pænt vente lidt inu ')

    Yt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, ikke Yt? Ohh, det er næsten ikke til at vente. Jeg synes det er så skønt med nye strikkebøger. Nu mangler vi bare nogle flere sy bøger! ;)

      Delete
  4. Åh, tak fordi du delte de gode bognyheder! Elsker Susies modeller, og bliver virkelig nødt til at købe den smukke bog næste gang jeg er i Århus. Så vil jeg ned forbi hos Tøndering, og have en med hjem. For jeg har det også med Susies modeller som du - at man har lyst til at strikke dem alle!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var bestemt så lidt, Louise. :)) Jeg bliver selv så glad når nye spændende og relevante bøger udkommer, så det håber jeg også andre gør.

      Jeg er også vild Susie Haumanns design. Det er enkelt og unikt og lige præcis så "barnligt" som jeg synes det skal være. Ind i mellem synes jeg, at der er for meget voksent udtryk i børnetøj.

      Rigtig god weekend. :))

      Delete
  5. Tusind tak - ja så er der lige to lækre bøger på ønskelisten :) - jeg har jo ingen små børn men det der østen er bedre - børnebørn :0))

    Marianne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var så lidt, Marianne. :)) Mine børn er også store nu, men så er det godt med niecer og nevøer. Og allerbedst bliver det nemlig når der engang dukker børnebørn op. ;))

      Hav en dejlig weekend. :))

      Delete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.