Sunday, October 14, 2012

Jeg venter...

...med glæde i hjertet på at Christian skal komme hjem. De seneste 5 dage har han været på mandetur til Sverige, og nydt naturens mange fornøjelser - noget han holder utrolig meget af. Men jeg ved, at han også glæder sig til at komme hjem igen.

Det er underligt hvordan man med tid får sværere og sværere ved at undvære hinanden, men samtidig gør det mig glad at det er sådan. Tænk hvis vi hver især bare ventede på at skilles for en stund.


Imens har jeg været herhjemme og haft huset fuld af glade unge mennesker. Jeg synes at det er sådan en fornøjelse, at være sammen med dem alle og mærke hvordan de hygger sig i hinandens selskab. Gode film er altid et must og i går aftes var det True Grit der var på plakaten. En god film - med Jeff Brigdes og Matt Damon - på trods af at den tilhører western genren.

Om lidt vil jeg gå ud og lave Skinkestang og bønnesalat - det gælder om at lave de livretter ens mand ikke ynder, så længe han er på tur.

Og så har vi efterårsferie - hold op hvor bliver det godt. Det er tiltrængt for os alle - ikke mindst Christian som har arbejdet hårdt i lang tid...

.........................


I'm waiting...

...happy at heart, waiting for Christian to come home. For the last 5 days he has been in Sweden with some of his friends,  enjoying the pleasures of nature - something which he loves a lot. But
I know that he looks forward to coming home as well.

It's strange how it gets harder and harder doing without one another as time goes by. But at the same time it makes me glad that we both feel that way.

In the meantime I have been at home with a house full of young people. I think that it's such a pleasure to be with them all, and feel how they like each other's company. Good films are always a must and last night we saw True Grit. A good movie - with Jeff Bridges and Matt Damon - in spite of the western theme.

in a minute I will go start making Skinkestang and bean salad - the idea is to make the favourite dishes my husband doesn't like, while he is away.

And then it will be autumn holidays - oh, man it's going to be nice. We all need that - especially Christian who has been working so hard for a long time...

10 comments:

  1. Lyder så dejligt - at kærligheden bliver større med årerne gælder heldigvis også her .
    Rigtig god ferie til jer alle

    Marianne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er en gave synes jeg - helt som du. :)) Og hvor er det frygtelig pylret at man kan savne så meget. ;))

      Og tusind tak for ferie ønskerne. Vi nyder den i fulde drag. Jeg håber at du også har efterårs fri.

      Mange hilsner
      Ulla

      Delete
  2. Det bliver godt at få ham til huse igen din skønne mand....og hvis jeg kender ham ret så er der nok lidt vildt med til fryseren ;0) Skøn pære-kunst........og fortsat god efterårsferie.

    Knus Dorthe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var så dejligt at få ham hjem, Dorthe. :)) Inklusiv masser af elgkød - 25 kg. Så nu er der til mange dejlige bøffer og retter i fars. ;) Faktisk må jeg indrømme, at jeg langt hellere vil bruge elgfars end oksefars nu.

      Det bliver også skønt for Maria og du at få resten af familien hjem igen. De er nok slemt skuffede over landskampen. Min storesøster og hendes familie har mødt dine fyre dernede. :))

      Rigtig god ferie til jer, også.

      Knus
      Ulla

      Delete
    2. Ja det er skønt med liv i huset igen - bortset fra at de nu mest sover og flader ud på en god uge i italien. Det var en fantastisk oplevelse for dem - meeeeeen udfaldet af landskampen kunne nu godt have været lidt anerledes ;0)

      Delete
  3. Hvor er det smukt, at I bare bliver gladere for hinanden:)
    Det er dejligt at savne, når man ved, at det holder op, lige om lidt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er en dejlig ting, Miri. :)) Vi har kendt hinanden en evighed, og jeg føler mig så heldig over at det er sådan - selvom det også kræver sit ind imellem. :))

      Jeg er enig med dig i at det er godt at savne. Det giver altid plads til omtanke at undvære hinanden en stund. Men hvor må det være frygteligt at savne, når man ved det ikke holder op igen...det har ingen fortjent.

      Mange hilsner
      Ulla

      Delete
  4. Skønt at I stadig er så glade for hinanden :-)
    HÅber du fik ham godt hjem.

    PS: Tænkte også umiddelbart jul, da jeg stå stoffet, og synes stadig fint du kan bruge det både med og uden jul :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er jeg også bare så glad for, Gitte. :)) Han kom godt hjem efter en dejlig tur.

      Tænk engang, nu kan jeg ikke få stoffet, så det giver pludselig helt sig selv. ;))

      Og mht. sommerkjolen, så skal jeg lige huske rigtigt. Er det ikke den med empiresnit og korte ærmer - Bebe dress fra Serendipity? Og jeg mente helt klart at jeg gerne vil tegne et mønster af til dig fra mit eget. Send mig lige en mail. :))

      Rigtig god efterårsferie.

      Mange hilsner
      Ulla

      Delete
  5. Endnu et PS - det der kjolemønster - fik du syet en sommerkjole? (og du skrev en lille listig kommentar - hvad mente du med det........ :-) - noget med at finde ud af noget....)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.